Schnallen strakker zetten in de namiddag

Het is me de afgelopen dagen opgevallen dat ik in de namiddag ‘losser’ in m’n skischoenen lijk te zitten. Daarom zet ik ze de laatste tijd 's namiddags strakker.

Is dit normaal (wordt dit misschien veroorzaakt door de kunststof van de schoen die makkelijker vervormt bij deze ‘hogere’ temperaturen) of zou het tussen m’n oren zitten (en heb ik niet alle vijf schnallen op een rijtje ;-))?

*bericht bewerkt door FutureLotteryWinner op 31 jan 2018 16:57

is vrij normaal, probeer het alleen niet te overdrijven. niet te strak beginnen, uurtje lekker inskien en dan mogen ze best wat strakker gezet worden.

ken mensen, die op een off-day de hele dag een de schoenen gaan lopen kl…n en dat lost nooit iets op :)

Edwin van Riel

ik begin s morgens ook altijd lekker los en zet ze dan nog 2 x strakker later op de dag

Ja dat komt omdat het foam van de binnenschoen in elkaar gedrukt wordt en daardoor krijgt je been/voet meer ruimte.

Ik merk het met name bij mijn comfy shoes (Salomon Xnogwat met een flex van 120, alles is relatief). Bij de raceschoenen eigenlijk niet. De dikte van de binnenschoen is daar waarschijnlijk debet aan.

Overigens stel ik zelf in principe niet bij. Het verschil voelt (bij mij) groter dan het in de praktijk uitmaakt.

Is inderdaad normaal en herkenbaar. En wat anderen zeggen niet al te strak aansjorren.

When life gets too complicated.... SKI

Het zijn niet alleen de schoenen, je voeten zetten zich ook wat tijdens de dag 😎.

Plaats een reactie