Ijzel op skibril

2 weken geleden in Les Arcs mogen skiien, waar veel neerslag naar beneden kwam.

Op woensdag ochtend toen het nog vrij fris was, kwam er alleen natte sneeuw naar beneden, wat in contact met de skibril spontaan bevroor en ijzel vormde. Hierdoor zagen ik en mijn reisgenoten helemaal niks, echt alsof je door zo’n glazen badkamer muurtje probeerde te kijken. Dit was voor mij de eerste keer, dus had naast blazen geen flauw idee wat ik kon doen. Het is niet dat ik de verwarming aan kon zetten net als in de auto…

Enige tips?, ik zag volgens mij de lokale fransen hier totaal moeiteloos mee door skiien.

*bericht bewerkt door Paultjeftw op 01 feb 2018 11:48

Heb op mn handschoen zo’n stukje waar ik de bril weer mee schoon kan vegen.

Volgens mij kan je er niet zoveel aan doen.
Alleen regelmatig je bril schoonvegen voordat het echt vast vriest.

Wat heb je voor merk en type goggle? In m’n eerste jaren had ik namelijk een goedkopie van Sinner oid, met alle narigheid van dien (aanslaan, bevriezen, eigenlijk alles wat je niet wil). De laatste jaren toch een iets duurder type aangeschaft, en nergens last meer van…

It's all about the turns duuuuuude!

oppassen als je het ijs van je bril af krabt, je de coating niet beschadigt

Ik heb sinds kort een dure Oakley maar had afgelopen week toch ook 1x last van ijzel.
De buitenkant van je lens blijft natuurlijk koud en ijzel plakt er dan wel aan vast.

@Tiny-M, ik heb een zelfde iets op mijn handschoenen alleen, dit werkte niet, was echt al na ik denk 2 minuten weer helemaal vol met ijzel.
@Arjen5 normaal gesproken ook nooit ergens last van met normale sneeuw (veel, echt veel sneeuw) ook geen problemen. Qua ski bril ik heb zelf salamon een iets duurdere, maar reisgenoot nog duurder en een ander goedkoper, maar hetzelfde probleem…

Overmacht

Misschien iets vettig erop smeren? Of wellicht anti-condensspray gebruiken, maar dan aan de buitenkant?

Plaats een reactie