Welke muziek onderweg in de auto?

Wat hebben jullie onderweg aan staan voor muziek? Omdat ik vaak 's nachts wegrijd gaat zodra de radiozenders wegvallen in Duitsland eerst de wat rustige muziek aan zoals bv Ilse de Lange of Coldplay (ja, brede smaak, i know…) Maar hoe dichter richting de Alpen des te meer gaat de apres-ski aan. Puur voor het sfeertje. Ik ben benieuwd wat er nog meer gedraaid wordt. Mss goeie tips om te downloaden :-)

Aequilater Nubila

Haha, ik kan helemaal niets opzetten, iedereen wil “slapen” in de auto… meestal dus in gedachten verzonken.
Als het dan toch kan greatest hits 60, 70, 80 en 00. De “90” sla ik over…

Pray for Snow!

wij gaan nooit met de auto… maar als we een auto huren … hebben we vaak de kift mee. de dijk ed . weet niet of je kift kan downloaden… als zijn de cd opzich zelf al de moeite waard om te zien of te hebben…
oja en als de kids er bij zijn dan voor de efteling cd’s … kinderen voor kinderen en dirk scheele

*bericht bewerkt door miepmiep op 01 feb 2018 21:08

Spotify is onze manier sinds enige jaren. Gewoon random shuffle. Dan vlak voor aankomst switchen naar oppeppende muziek, vorige week was het loeihard “push” van universal nation, de sfeer zat er direct in

better to be off piste, then to be pisted off

Dat hangt er vanaf. Als mijn 5 jarige dochter in de auto zit, dan wil ze Katy Perry, Tove Lo, Nicki Minaj of Kanye West luisteren. Mijn vrouw trekt met name de laatste twee niet, dus die vallen dan weer af als die er ook bij zit.

Zit ik alleen in de auto is het maar waar mijn hoofd naar staat. Maar wel vaak concerten. Ik hou wel van wat minder gepolijst.

SWR 3 op de Duitse autobahn. In de overige landen het liefst wat lokaals, lekker ouwe meuk luisteren.

Mr. Slow

Swr 3 en stukje voorbij Frankfurt Antenne Bayern. Lekker muziek, beetje geleuter en de files natuurlijk bij het Verkehrszentrum. Het deuntje daarvan is wel de traditie voor de aanvang van de wintersport 😏

Inderdaad! Antenne Bayern hoort er wel bij😄

Depeche Mode, Muse, The Cure, Nine Inch Nails en BNR 😎

When life gets too complicated.... SKI

SWR 3 op de Duitse autobahn. In de overige landen het liefst wat lokaals, lekker ouwe meuk luisteren.

Quick op 1 feb 2018 21:39

Dat

Da’s sterk afhankelijk van de reisgenoten. Afgelopen jaar en dit jaar kunnen er gewoon weer zelfgefabriceerde deephouse en techno setjes aan. Anders gaat mijn voorkeur uit naar indie-pop playllistjes op Spotify, of muziek van Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Max Richter, et cetera. In praktijk lekker van alles wat, zo lang het maar top-40 meuk is… :)

Depeche Mode, Muse, The Cure, Nine Inch Nails en BNR 😎

Alex op 2 feb 2018 00:34

Waneer gaan we carpoolen ?😉
Met @GiGi is het Andere Hazes 😜

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 02 feb 2018 08:32

May the ski force be with you !!

Da’s sterk afhankelijk van de reisgenoten. Afgelopen jaar en dit jaar kunnen er gewoon weer zelfgefabriceerde deephouse en techno setjes aan. Anders gaat mijn voorkeur uit naar indie-pop playllistjes op Spotify, of muziek van Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Max Richter, et cetera. In praktijk lekker van alles wat, zo lang het maar top-40 meuk is… :)

Harm op 2 feb 2018 07:28

Porcupine Tree, Blue October e.d. doet het ook erg goed in de auto trouwens…

Eins Live net over de grens, Dan schakelen we over op SWR3 en dan Bayern 3 om in oostenrijk over te gaan op OE3.

Hanis Hinterseer en Iron Maiden natuurlijk!!!

Gisteren uit Flachau terug gekomen met vrienden,waar ik vroeger ook mee op vakantie ben geweest.
Dus spotify aan en alleen maar muziek geluisterd van eind jaren 80 begin 90.
Snap,king bee ,tony scott,2 unlimited…enz. Superrrr!!

peet3972

Altijd Nieuw Nederlands Peil, vroeger op cd’s en tegenwoordig op spotify. Verzamelaars met Nederpop uit de jaren '90 en 0. En als we dat zat zijn Duitstalige zenders. Dat brengt de sfeer er echt in. Beetje Duitse muziek, Duits gebabbel, Duits nieuws en Duitse weerberichten. Lekker hoor. Dat is voor ons echt Pré-ski!

Ik probeer per reis altijd een afspeellijst te maken met muziek waar op dat moment mijn hoofd naar staat. Dit is vaak echt van alles door elkaar, het mooie van deze lijsten is dan ook dat je op shuffle kan klikken en er niet meer aan hoeft te denken!

Bijvoorbeeld:
https://open.spotify.com/user/1110186328/playlist/2eUu5mOevx…

*bericht bewerkt door KajZ op 02 feb 2018 09:11

Meestal gewoon de radio (1Live, Bayer 3), maar in Zwitersland kan ik echt helemaal niets van dat taaltje maken, dus switch ik soms weer naar de Nederlandse radio. Tussendoor soms wat Spotify, met hele wisselende muziek. Sowieso altijd wel (als die niet door een speling van het lot al op de radio is geweest) even Klangkarussel - Sonnentanz.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Da’s sterk afhankelijk van de reisgenoten. Afgelopen jaar en dit jaar kunnen er gewoon weer zelfgefabriceerde deephouse en techno setjes aan. Anders gaat mijn voorkeur uit naar indie-pop playllistjes op Spotify, of muziek van Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Max Richter, et cetera. In praktijk lekker van alles wat, zo lang het maar top-40 meuk is… :)

Harm op 2 feb 2018 07:28

Porcupine Tree, Blue October e.d. doet het ook erg goed in de auto trouwens…

Harm op 2 feb 2018 08:34

Porcupine Three met Steven Wilson 😃
En daarbij nog Arcade Fire en Future Island en kan nog 6X op en neer naar wintersport

May the ski force be with you !!

Om iedereen tevreden te houden:
Zo lang mogelijk Radio 2 (soms tot Keulen)
Daarna voor de kinderen: Hitzone 20**
Voor papa: Duitse radio met ouwe meuk. Zaterdagmiddag op de terugweg Duits voetbal, heerlijk commentaar.

Fun Lovin' Skier

Da’s sterk afhankelijk van de reisgenoten. Afgelopen jaar en dit jaar kunnen er gewoon weer zelfgefabriceerde deephouse en techno setjes aan. Anders gaat mijn voorkeur uit naar indie-pop playllistjes op Spotify, of muziek van Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Max Richter, et cetera. In praktijk lekker van alles wat, zo lang het maar top-40 meuk is… :)

Harm op 2 feb 2018 07:28

Porcupine Tree, Blue October e.d. doet het ook erg goed in de auto trouwens…

Harm op 2 feb 2018 08:34

Porcupine Three met Steven Wilson 😃
En daarbij nog Arcade Fire en Future Island en kan nog 6X op en neer naar wintersport

CJAHulskamp op 2 feb 2018 09:13

Steven Wilson solo mag ook trouwens! Wat een dijk van een nieuw album, vooral de track “Refuge”…

Ik heb meestal de radio aan waarbij ik regelmatig zap zodra er minder leuke nummers voorbij komen, op zoek naar leukere muziek. Ook weleens een rit gehad met alleen maar U2. Vroegah ooit eens met een rit naar Portugal in de zomer dwars door Spanje voor het eerst The Doors gehoord, erg gaaf!

Spotify lijstjes. Muse, FooFighters, Dropkick murphy’s etc.

Voor radio kies ik dan toch de ochtendshow van Elvis Duran.

En @CJAHulskamp, andere Hazes lijkt mij in ieder geval beter dan André Hazes, want als dat op staat is de dakkoffer wellicht comfortabeler (mits geen schoonmoeder erin).

Da’s sterk afhankelijk van de reisgenoten. Afgelopen jaar en dit jaar kunnen er gewoon weer zelfgefabriceerde deephouse en techno setjes aan. Anders gaat mijn voorkeur uit naar indie-pop playllistjes op Spotify, of muziek van Nils Frahm, Ólafur Arnalds, Max Richter, et cetera. In praktijk lekker van alles wat, zo lang het maar top-40 meuk is… :)

Harm op 2 feb 2018 07:28

Porcupine Tree, Blue October e.d. doet het ook erg goed in de auto trouwens…

Harm op 2 feb 2018 08:34

Porcupine Three met Steven Wilson 😃
En daarbij nog Arcade Fire en Future Island en kan nog 6X op en neer naar wintersport

CJAHulskamp op 2 feb 2018 09:13

Steven Wilson solo mag ook trouwens! Wat een dijk van een nieuw album, vooral de track “Refuge”…

Harm op 2 feb 2018 09:48

😃👍

May the ski force be with you !!

Vorig jaar vanaf Spotify veel muziek op mijn telefoon gezet want voornamelijk avonds en nachts gereden en de rest sliep. Ivm overlijden van mijn oude idool George Michael een aantal van zijn albums gedownload, trip down memory lane.

Mijn eerste keer skiën was toen ik 8 jaar was, in Westendorf. Dochter van mijn ouders vrienden had op haar hotelkamer een cassetterecorder. We hebben samen wat uren doorgebracht met het luisteren van Abba :-)

Dus ook de Gold album van Abba geluisterd.

Verder foute Modern Talking en andere meuk die de Duitse radio ons voorschotelt.

Radio autoroute info 107.7 FM :-)

Luisterboeken voor de kinderen (ik kan Sjakie en de Chocoladefabriek inmiddels uit mijn hoofd opdreunen), lokale Franse zenders en idd Radio autoroute info 107.7 FM

Gewoon de radio, af en toe cdeetje.

Plaats een reactie