Keuze ski/ board steunen

Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum! Ik heb me al suf gezocht naar info over wax steunen en welke dan er het beste uitkomen.

Ik zelf ben een snowboarder en mijn vrouw en zoon skiën.
Nu ben ik dus van plan om zelf te gaan waxen en slijpen en wil ik alles beetje bij beetje gaan inkopen. De eerste zoektocht is dus het kopen van een goede steun.

Er zijn all in one steunen op de markt van bijv. Holmenkol . Ik ben ook het merk Toko & Swix tegen gekomen, wat mij dan weer aan het twijfelen brengt.

Dan komen er vragen op als:

  1. kan het wel 1 soort steun voor een board en ski’s
    2)toch liever 2 soorten steunen
  2. welk merk Holmenkol, Swix of Toko etc etc

Heb zelf de all in one 2.0 van Holmenkol al gezien in de aanbieding van €107.

Wie kan mij voorzien van gedegen informatie!

Hi Toon,

De 2.0 van Holmenkol kun je goed gebruiken voor ski’s en boards, zeker als de 2 losse adapters er bij zitten.
Deze kun je in de lengterichting gebruiken voor langlaufski’s en als je ze een kwartslag draait (dus in de breedte op de steunen zet) voor een snowboard.

Ik gebruik zelf de variant van Toko en gebruik ook de 2 adapters. (Toko world cup, voordeel hiervan is dat deze ook kantelbaar zijn, althans de buitenste)

Wél merk ik dat ze soms wat te smal zijn voor de bredere boards. Maar doordat de voorste en achterste steun voorzien zijn van een klem kun je hier natuurlijk ook een plankje multiplex met daaronder bevestigd een houten lat in klemmen. (hopelijk begrijp je wat ik bedoel, is lastig omschrijven en heb hier geen foto’s van)

Dus in het kort antwoordt op je vragen:

  1. ja dat kan uitstekend
  2. hoeft niet
  3. genoemde merken zijn zeer degelijk en kunnen jaren meegaan. Goedkopere varianten hebben vaak geen ‘klemmen’ in de voorste en achterse steunen. Of zijn gemaakt van kunststof ipv metaal.

Feli

Bedankt voor je input we duiken gewoon even het www weer op

Plaats een reactie