Nieuwe skischoenen, welke winkel

Ik ben van plan om voor mijn wintersport in maart nog nieuwe skischoenen aan te schaffen. In mijn huidige schoen heb ik nooit pijnvrij kunnen skiën, last van drukpunten en pijn onder de voet. Ik twijfel tussen de volgende winkels: Norbert Maier Sport, Dutch bootfitter en Skicentrum Heemskerk. Allemaal ongeveer even ver weg voor mij. Meestal als ik zo’n winkel binnenloop kom ik met iets naar buiten. Dus ik wil graag in 1 keer goed zitten. Welke raden jullie aan en waarom?

*bericht bewerkt door Robvanwinsen op 04 feb 2018 13:27

Is alleen aanraden niet voldoende!?!? MK Skiservice in Bilthoven en Outdoor XL in Barendrecht.

When life gets too complicated.... SKI

Heemskerk heb ik goede ervaring mee. De anderen ben ik nooit geweest.

Op locatie kopen? Beetje wintersportplaata heeft diverse winkels, met veel ervaring en goede service. Prijsniveau is ook lager dan in Nederland.

Gewoon topspul huren op locatie, kan je wisselen als je wil en achteraf “vaak” (ik ken eigenlijk niet anders) de huurprijs ook nog eens van de prijs af.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Als je nu soms al drukpunten en pijn onder je voet hebt, dan zou ik niet huren ter plekke en dan kopen, maar gewoon een goede winkel zoeken en daar kopen. Kan ter plekke, voordeel is dat je makkelijker terug kan, nadeel is dat het veel tijd kost en soms qua taal wat lastiger is. Ik betwijfel of t echt goedkoper is, ik heb in wintersport winkels in skigebieden juist het idee dat je de hoofdprijs betaalt, maar misschien wisselt dat per land en gebied.

Uit jouw lijstje zou ik of Norbert Maier of skicentrum Heemskerk kiezen, maar allemaal op basis van horen zeggen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hier prima ervaringen met outdoor Xl. Voorkeur om hier te kopen en aan te passen. Dan avondje snowworld en evt nog wat aanpassingen. Kost zo dit geen tijd in de vakantie. Mocht het echt nodig zijn, kun je daar altijd nog wat laten aanpassen (betaald, maar kosten vallen vaak wel mee)

Edwin van Riel

Ik ben zelf bij Dutch Bootfitter geweest, kan ik ook aanraden. Weten veel van voeten. Maar dat weten die andere zaken die genoemd worden ook, gewoon afspraak maken en op rustig moment door de week gaan! Neem je dunste skisokken mee.

Wat je zegt het moet in 1x goed dat kan niemand garanderen want daarvoor moet je echt een keer skiën.

Pak de winkel waar je het minst voor hoef te reizen. Ga uit van een uitgave van ongeveer €500, en ga een keer skiën in snowworld nog om te testen zodat je nog terug kunt bij een drukpunt.

Tijd voor een uitpakparty?!

Dank alvast voor jullie reacties. De 3 genoemde winkels zijn allemaal ongeveer even ver weg. Ik ben zoals hier wordt voorgesteld ook van plan om ze hier aan te meten, een paar uur te testen in Snowworld Zoetermeer en indien nodig nog wat laatste aanpassingen te laten doen.

Strak plan, komt goed. Wel meer dan kritisch zijn. Ff de schoenen 10 minuten aanhouden in de winkel en dan moeten ze gewoon strak maar wel prettig aanvoelen.

Een kenner moet je voeten op kunnen meten en bekijken, en dan op basis van zijn ervaring en productkennis 2 of 3 schoenen uit het rek kunnen pakken die in aanmerking komen.

Edwin van Riel

Heeft iemand ook een goed winkel advies voor het Noorden van het land?

Heeft iemand ook een goed winkel advies voor het Noorden van het land?

PisteBlauw op 30 jan 2019 11:41

@PisteBlauw Ik zou eens naar Jan Bralten in Meppel gaan.
Ben ik erg goed geholpen

@PisteBlauw Wat is Noorden? Ik ben bij meerdere zaken geweest in Groningen, Roden, Heerenveen. Na een aantal miskleunen uiteindelijk perfect geholpen en geslaagd bij Sport 2000 in Stadskanaal (bij Duitsland linksaf). Op het Fischer systeem gestaan en samen met die man die daar werkt de perfecte schoen gevonden.

De bootfitter in Heerenveen hoor ik goede verhalen over. Die maakt schuimschoenen. Van horen zeggen zitten die ook perfect, maar de prijs ligt nog hoger dan een paar Strolz aan laten meten. Wel handig om dat vooraf te weten ;-)

Goede ervaring met Norbert Maier. Op locatie moet je ook gaan als het rustig is, dus na de ochtend drukte of voor de middagdrukte. Beetje zonde van de skidag.

Wat is er mis (of niet) met een zaak als Daka, Bever of Intersport?

Dat er vaak (zeker niet altijd) iemand staat met minder verstand van zaken. Bij de zaken die hier meest genoemd worden, weet je in ieder geval zeker dat ze kundig personeel hebben. Dan wel nog zorgen soms, dat je daardoor geholpen wordt ;)

Gewoon een vak apart, zorgen dat iemand met de juiste (en nadrukkelijk: niet te grote) schoenen de deur uit gaat.

Edwin van Riel

@PisteBlauw Wat is Noorden? Ik ben bij meerdere zaken geweest in Groningen, Roden, Heerenveen. Na een aantal miskleunen …

Fokroese op 30 jan 2019 12:31

@Fokroese in Groningen ook bij Snowlimits geweest voor schoenen?

⛷🎿

ik ben prima geholpen bij vs sport in gouda, schoenen naar wens aangepast, en zooltjes op maat, en deze zit dichtbij zoetermeer, dus je kan gelijk testen en ook weer terug mocht het toch nog niet helemaal naar wens zijn.

Ben zelf bij Norbert Maier geweest. Afgelopen zomer met mn vriendin naar de daka in Rotterdam (Abraham van stolkweg) geweest. Daar ontzettend goed geholpen door een knul die ontzettend blij was dat er mensen voor skischoenen kwamen. Dat was zijn passie en er is gewoon weinig vraag naar in de zomer. Die jongen had er echt veel verstand van (Ik zelf ooknwel enigszins, dus ben altijd enigszins argwanend naar de verkopers in dit soort ketens). Je moet maar net geluk hebben wie je aantreft.

''Powder to the people''

Zou wel bellen van tevoren, gezien vol hoogseizoen met de bijna beginnende (school)vakanties. Straks sta je daar en lukt het bootfitten misschien niet direct. Als je zelf beperkt in je tijd zit door werk, kan dat weleens lastig worden.
Een afspraak maken is dan wel fijn.

❄️

Ik ben al héél lang zeer tevreden klant bij Skicentrum Heemskerk.

mama on a mission in the snow

Bij ons in de familie hebben we goede ervaring met VS Sport in Gouda, Norbert Maier in Rotterdam en Outdoor XL in Barendrecht.

Uitrusten doen we thuis wel!

Wij kopen onze “hardware” altijd bij Norbert Maier. Gewoon omdat hij veel kennis van zaken heeft.
Altijd dik tevreden geweest met onze aankopen.

Plaats een reactie