Skibril water tussen de lensen

Tijdens een dag in de regen boarden is er water tussen mijn 2 lensen gekomen. Hierdoor is de binnenkant heel vies geworden. De 2 lensen zijn met schuim/rubber aan elkaar vastgelijmd. Ik heb ze heel voorzichtig losgemaakt en de lens schoongemaakt. Nu Moeten de 2 lensen weer vastgemaakt worden. Het schuim/rubber plakt helaas niet meer.
Wie heeft er tips om de lensen weer goed vast te maken. Ik Ben namelijk bang dat lijm het schuim/rubber

null
oplost.

Ik denk: Nieuwe sneeuwbril met betere lenzen.

*bericht bewerkt door SPAM op 06 feb 2018 21:15

Skibril (merk Smith) is net een jaar oud. Vorig jaar in Canada gekocht.

Dan was het niet zulke goede kwaliteit ben ik bang, als hij maar een jaar is meegegaan en door de regen loslaat. Garantie? Anders lijmen of een nieuwe kopen, een andere optie is er niet lijkt me…

Mr. Slow

Dit krijg je niet meer mooi en goed aan elkaar ben ik bang.
Ik had de lens eerder in een badje met heel warm water gedompeld in de hoop dat het vuil weg zou spoelen en daarna op een warme plaats laten drogen.

Ik denk dat je nu moet proberen álle schuim/plak resten te verwijderen en op zoek moet gaan naar nieuw schuimrubber met vergelijkbare afmetingen en een dubbelzijdige plaktape.
Online zijn er ongetwijfeld een aantal webshops die je daar bij kunnen helpen.

Misschien speciale lijm voor kunststof gebruiken?
https://www.bison.nl/nl/lijm-kit-adviseur?

Carpe diem

Zelfs al krijg je ze weer aan elkaar, door aan de binnenkant van de lenzen gepoetst te hebben, heb je alle coatings kapot gemaakt. Dus veel beslagen glazen, en slecht zicht. Deze bril is total-loss…

Volgende keer bril netjes drogen: werkt vaak het beste…

Click. Click. Peace

Lekke lenzen horen er nou eenmaal (helaas) bij en valt normaal gesproken gewoon onder garantie zeker bij Smith. Nu de lenzen uit elkaar zijn is de garantie ook klaar. Neem je verlies, nieuwe kopen en weer gaan.
ps garantie claimen in Europa bij een product aangeschaft in Noord-Amerika is ook een serieuze uitdaging ondanks de vervaagde grenzen is dit nog een brug te ver.

*bericht bewerkt door nero op 07 feb 2018 08:58

Ik zou dit niet als een lekke lens zien, een hele dag in de regen, daar is weinig tegen bestand.
Een nachtje in een warme ruimte/ boven de verwarming had waarschijnlijk alles opgelost.

Damn… sluit me volledig aan bij nero.

Smith heeft een zeer goede garantieregeling. Als je zoiets hebt altijd een mail sturen naar de fabrikant!

Zonde

Tijd voor een uitpakparty?!

lens heb ik eerst in een warm bad gedoppeld en in heel warm laten drogen. Lens was daarna nog erg vies.
Ik ga nu maar lijm kopen en over 2 weken uitproberen. Heb gelukkig ook nog een andere lens erbij.

Had beter eerst smith een mailtje kunnen sturen 😰

Plaats een reactie