ervaringen chalet resort montafon

iemand ervaringen met de appartementen van Chalet Resort Montafon?
Zijn er bv de mogelijkheden om de snowboardjes te plaatsen?
iemand nog tips voor het gebied voor 2 boarders? welke pistes wel te doen en welke juist niet? Ik vind zelf step pistes een drama ; ).
gr jacqueline

Prima accommodaties! Klein stukje lopen naar de liften. Weet niet zeker of er nog een apart depot is voor je spullen, wij hadden ze gewoon in de gang in het appartement. Genoeg ruimte.

Er zijn zo goed als geen pistes waar je hoeft te steppen (alleen piste 33 en klein stukje gehad, wel heel mooi, tunnel bij 1a is wat vlak maar glijdt wel), dus zou ik me niet zo druk over maken. Zou per dag wel 1 van de 2 gebieden kiezen. Duurt lang voor je aan de andere kant bent. Piste 54 (zwart maar meer rood) was mijn favoriet.

Het chalet resort montafon zijn mooie appartementen ( wij zaten in kollin 11 OG , boven 10 januari jl.) hadden mooi apparrement service was goed je er is vaak wel de mogelijkheid om je boardje in de gang van je eigen app. te zetten maar je kan ook voor 50€ ong een verwarmde locker huren bij de intersport dan staat ie bij de lift ( sport harry heb alleen een open toegankelijk rek sterke afrader) het gebied is prima te doen op t snowboard zonder veel vlakke stukken

Bij de lift beneden kan je lekker eten ( casa nova) en ook op het resort zelf smaakt t eten goed, wij hadden pizza en schnitzels en als desert kaiserschmarren in t huisje laten bezorgen netjes op een grote plank bezorgt en later het desert dus ik zeg als je daar zit zit je goed😉😉😉

*bericht bewerkt door franky82 op 09 feb 2018 17:56

null

En kappellrestaurant is leuk met een schirmbar boven op de hochjoch

@franky82 ook een houtkachel in de appartementen ? Dat zou zeer luxe zijn.
We hebben er zin na jullie tips

Ja in alle appartementen als.t goed is

Op je snowboard is de dalafdaling naar st. Gallenkirch wel één waar je heel veel vaart moet houden. Met geluk haal je de après ski tent dan net.

Voor de rest is chalet Resort een mooie accomodatie waar wij januari 2017 een heel fijne week hebben gehad. We hebben toen al besloten er zeker nog eens heen te gaan… Snowboard in de hal kan makkelijk, zeker als je een handdoek ofzo eronder legt word het niet zo’n bende. Je kan ook bij de Shops bij de liften een plekje huren om je board te stallen. Dat doe ik alleen nooit.

Ik zou het gebied van gargellen ook een keer bezoeken. Niet al te groot maar wel leuk voor een dag en toen ik er was heerlijk rustig.

Ik verder weet niet of het funpark je ding is maar er is een leuk afwisselend funpark in het gebied van st. Gallenkirch

🏂

Zijn er ook leuke restaurants voor s avonds in de buurt van het resort ?
We zijn aan het denken om de woensdag activiteit bij te boeken (naar boven voor de liften open gaan) . Natuurlijk ook beetje afhankelijk van condities … vind de sneeuwhoogte wel tegenvallen als je dit met andere gebieden vergelijkt … we hopen maar t beste voor medio maart. @martin9 gargellen gaan we zeker een x met skibus heen! En funpark wordt ook meerdere keren bezocht .😁
De route vanuit Brabant stuurt ons via ulm , lijkt me ook t meest logische?

*bericht bewerkt door jvmaris op 14 feb 2018 14:11

Restaurants in de buurt valt tegen. Zit er 1 op het resort die was opzich prima, maar vond het niet bijzonder. In Gaschurn vond ik meer keuze.

Wij hebben 3x in resataurant gegeten ofzo maar waren dan ook met ons zoontje van 1,5 en opa en oma dus aten we merendeels in het appartement met z’n allen. Kleine op bed en wij gezellig eten, drinken, spelletjes enzo. Wij hebben het verder niet gemist.

🏂

Zijn er ook leuke restaurants voor s avonds in de buurt van het resort ?
We zijn aan het denken om de woensdag activiteit bij te boeken (naar boven voor de liften open gaan) . Natuurlijk ook beetje afhankelijk van condities … vind de sneeuwhoogte wel tegenvallen als je dit met andere gebieden vergelijkt … we hopen maar t beste voor medio maart.
@martin9 gargellen gaan we zeker een x met skibus heen! En funpark wordt ook meerdere keren bezocht .😁
De route vanuit Brabant stuurt ons via ulm , lijkt me ook t meest logische?

jvmaris op 14 feb 2018 14:10

Ja via ulm is t snelste de a61 en daarna de a8 is het rustigste rijden

Vorige week nog geweest. Prima overzichtelijk gebied. Een van de 2 kanten per dag is zeker aan te raden, mede omdat je gewoon ± 35 minuten verliest door gewoon in 2 liften te zitten. Gargellen heb ik ook bezocht, maar leek me niet echt de plek voor snowboarders. Fantastisch mooie lange blauwe pistes in een mooi landschap, maar toch ook wel het nodige stapwerk voor de snowboarders…en enkel boven blijven aan de 2 zetellliften doet het gebied geen eer aan… Qua restaurant heb ik Boda Stoba gedaan.(naast de Valisera lift) Mooie porties en goed van prijs. Tevens hebben we ook het Hutessen genomen in hotel Vermala. Dit is een soort van gourmet, maar je vlees bak je op een hoed met weerhaakjes op. Daarna live muziek, welke zorgde voor een super avond!

@joy85 klinkt goed dat Hutessen…ga ik zeker proberen!
een beetje steppen is op zich niet erg maar dan is 1 dag gargellen wel genoeg.

Plaats een reactie