Zelf waxen ter plaatse

Ik zit te denken om zelf een wax set aan te schaffen.Maar om dat wij meestal 2 weken gaan ,betekend dit dat je de spullen mee moet nemen om er effectief gebruik van te maken.Nu laat ik het doen alleen waxen kost de kop niet +/- 5 euro of in combinatie met een beurt.Het probleem is eigenlijk in de appartementen waar wij komen zitten ze (meestal) niet te wachten,of hebben ze niet de ruimte om te waxen. Hoe doen jullie dat?

In de accommodatie. Wel altijd iets eronder, zodat je het netjes op kan ruimen. We zitten el altijd in een huisje/appartement, kan me voorstellen dat er in een hotel niet echt ruimte is op de kamer.

Buiten waxen.
Of ergens een hok regelen waar het wel kan.
In veel skihokken kan het wel alleen zitten ze vaak niet te wachten op het schraapsel. Neem stoffer en blik mee en laat weten dat je e.e.a. netjes opruimt.

Buiten bij temperaturen onder 0 en wind waxen @Hessel ? Ik had begrepen dat dat geen goed plan was. Niet alleen koelen (goedkope) waxijzers buiten veel te snel af, de poriën van t belag gaan door de sterke afkoeling ook veel te snel dicht en nemen dus minder wax op.

In een hok met stroom kan dan wel weer prima ja. Zo wil ik het ook gaan doen als ik de spullen heb.

Tijd voor een uitpakparty?!

Tja, soms moet je wat @Gaston
En buiten valt best redelijk te waxen hoor.

Maar een hok is wel beter

*bericht bewerkt door Hessel op 10 feb 2018 17:08

Als het niet anders kan op balkon maar vaak heeft een acco zelf wel een werkruimte. Met een beetje mazzel ook een werkbank. Had ik twee jaar terug in Zwiserland. Geen schoenwarmers (had ik gelukkig zelf mee) maar wel een verwarmde werkruimte met een grote werkbank en diverse attributen om te waxen en slijpen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik doe het altijd in het appartement. Op de 2 rugleuningen van stoelen. Afhankelijk van temp schraap ik dan buiten af of als er te veel wind staat of sneeuwt dan binnen en achteraf alles opzuigen mer de stofzuiger.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Gewoon in het appartement. Schrapen buiten op het balkon ofzo.

Iemand ervaring met dat waxen in hotel/appartement niet mocht? En wat toen gedaan?

Tijd voor een uitpakparty?!

Nooit meegemaakt. Gewoon lekker waxen en de boel achterlaten zoals je het aantrof. Dan kan ik me niet voorstellen dat een hotel daar een punt van maakt.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ook regelmatig de werkbank van de skishop onder het hotel mogen gebruiken. Nadeel is wel dat klanten je dan gaan aanspreken omdat ze denken dat je er werkt :)

Zeiltje eronder, als het kan de werkbank gebruiken, altijd alles proper achterlaten, nooit een probleem.

In geval een appartement in zo’n klein, particulier, huis: eigenaar vragen of je zijn ruimte mag gebruiken. Soms hebben ze zelf een hobby hok waar ze de nodige ruimte, werkbank en soms zelf goed waxijzer hebben.
Ik mocht 't de laatste jaren gebruiken, maar koos er lui voor om de ski’s in de shop binnen te doen. Ondersteuning van de lokale middenstand is ook een keuze.

Ik zit bijna altijd in 'kleine Franse hokken:
Ski/board opwarmen in de badkamer;
Waxen gewoon op de tafel (doek onder);
En vervolgens de volgende dag buiten schrapen op balkon ( dat de poriën da lekker koud hebben zie ik dan enkel als een voordeel)

Iemand ervaring met dat waxen in hotel/appartement niet mocht? En wat toen gedaan?

Gaston op 10 feb 2018 18:37

Ooit eens ski’s gewaxt op het balkon van een hotel in Saalbach. Eigenaresse was heel boos en eiste dat we 100€ zouden betalen, voor alle ‘schade’, de schoonmaakster had gezien dat we aan het waxen waren. Toen we gingen betalen en een chocolade paashaas+de boete aanboden, verschoot de eigenaresse van kleur en begon zich te verontschuldigen; er was toch geen schade. Neemt niet weg dat we ons wel even ongemakkelijk voelden!

Plaats een reactie