Het grote Olympische Spelen in PyeongChang topic

Wie is de grote ster in Frankrijk? Ik ken eigenlijk alleen wat alpineskiërs (Theaux en Pinturault, Worley), en Martin Fourcade.

Quick op 11 feb 2018 22:53

Zonder twijfel Fourcade. En Candide Thovex, maar die speelt niet mee nu 😉. Met Theaux, Pinturault en Worley heb je de usual suspects wel gehad, denk ik.

JF Chapuis in skicross, en sinds deze week mag je Perrine Laffont in de bulten ook bij dat lijstje tellen. En Kevin Rolland als freestyler in competitie.

Verder kent iedereen Lizeroux ook wel van zijn starterscapaciteiten 😎. En JB Grange heeft toch een mooi palmares op de WK’s, maar heeft er op de spelen nooit iets van gebakken.

Goeie skiërs genoeg in Frankrijk, daar bestaat geen twijfel over.

Morzel op 13 feb 2018 13:37

Ach welke Fransen er nu precies goed zijn maakt allemaal niet zoveel uit, Nederland staat voorlopig gewoon keihard op 1 in de medaillespiegel!

Born to Ride

@Matthias123: wat wil je, als iedereen in Nederland schaatsen gebruikt als hoofdvervoermiddel. 😉

En net zoals dat geldt voor de lage landen in het veldrijden of de alpenlanden in alpine skiën is dat niet alleen te danken aan de kwaliteiten van de Nederlandse schaatsers, maar ook aan het gebrek daaraan bij de schaatsers van de rest van de wereld.

En vergeet Vaultier niet de boarder, ook wel een held in Frankrijk (en aardige gast, hij komt uit mijn thuisgebiedje ;-) )

Click. Click. Peace

Wat een eindbaas is Shaun White toch ook he! Al zo lang aan de top, sinds mijn tienerjaren, blijkt hij jonger te zijn dan ik 😜.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat me wel opvalt dat je erg veel Uvex helmen en brillen ziet. Kwestie van sponsoring ook toch het beste materiaal?

Hen48

Wat een eindbaas is Shaun White toch ook he! Al zo lang aan de top, sinds mijn tienerjaren, blijkt hij jonger te zijn dan ik 😜.

Shane op 13 feb 2018 23:31

En natuurlijk gewoon goud gepakt! Maar de man straalt ook in alles uit dat hij er vol gas en met heel veel plezier voor gaat. Daar kunnen sommige andere boarders, die het idee hebben dat het heel cool is om quasi nonchalant te doen met een uitstraling alsof je er geen zin in hebt, nog wat van leren… ahum, Cheryl Maas.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat me wel opvalt dat je erg veel Uvex helmen en brillen ziet. Kwestie van sponsoring ook toch het beste materiaal?

Hulst op 14 feb 2018 10:03

Zal een kwestie van sponsoring zijn gok ik. Maar ongetwijfeld wel de duurste topmodellen dus slecht zal het zeker niet zijn.
Het viel mij op dat er heel veel oakley brillen worden gebruikt.

Onverwacht toch weer een gouden medaille erbij! Wat een race!

Mr. Slow

@Shane en misschien dat je over 2 jaar ook weer van hem kan genieten, hij wil in Tokyo meedoen met het skateboarden

Vanavond de afdaling heren en de slalom vrouwen? Ik ben de planning een beetje kwijt…

Vannacht ja. Ik ga het wekkertje er niet voor zetten. Tenzij er natuurlijk een klein mensje wekker gaat spelen 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ga de wekker wel zetten. Die vier dagen uitstellen heeft de anticipatie alleen maar groter gemaakt. 03:00 uur sharp als ik me niet vergis! (@Shane even wat tijden en wat er op het programma staat? Ik kan het niet vinden)

Mr. Slow

@Quick
02:00 uur vrouwen GS run 1
03:30 mannen downhill
5:45 uur vrouwen GS run 2

Wind schijnt net zo hard te zijn als eerder deze week, dus ben benieuwd…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Nee, wind is juist gaan liggen! Thx btw

*bericht bewerkt door Quick op 14 feb 2018 21:53

Mr. Slow

Ah, geen fake news, maar oud nieuws in mijn feed. Veel plezier vannacht 👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

White weer goud, al zat de boel dicht bij elkaar. Ik heb meer met de stijl van Burgener en ook de australier James. Al heeft Shaun White de sport echt naar grote hoogte getild. (Ook letterlijk. Wat een hoogte werd er soms bereikt! 5,8m boven de coping!) Wel jammer dat de motion-capture-camera niet werkte (gesneuveld door de wind?) Die gaf echt kick-ass beelden de afgelopen dagen!.

Ik hoop op Svindal straks!

I can stick uphill ice, on my saucer...

Misschien valt mijn vraag wel in de "domme categorie"😁. Maar krijgen de skiërs tijdens hun run ook tussentijden door?

Ik hoop op Svindal straks!

Shane op 14 feb 2018 23:49

Heb je hier ook geld op ingezet?

Mr. Slow

Nee, helaas. Ik zit het nu terug te kijken @Quick 😀. Mooie race.

I can stick uphill ice, on my saucer...

In het dal hier is het ook feest. Vaultier wint weer! En dat vind ik met een sport als boardercross best knap… En wat een race! Gaat toch makkelijker als z’n kniebanden heel zijn ;-)

*bericht bewerkt door Rogier op 15 feb 2018 09:47

Click. Click. Peace

Inderdaad knap en met speels gemak, zo lijkt het.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Downhill niet gezien maar wel de uitslag. Wauw! Zal niet spoilen maar moet een mooie race geweest zijn. Top 3 binnen twee tiendes en zeven binnen seconde (kom er maar eens om in dat skaatsn). Opvallend dat het ook allemaal grote namen zijn bij de beste 20… En personal favorit Christopher Hoerl 40e. Zal hij heel blij mee zijn!

@Shane Inderdaad leek bijna of hij een per ongeluk bij een lagere klasse was ingedeeld. Wat een verschil…

Click. Click. Peace

Samenvatting NOS van de reuzenslalom dames. De nummers 2 en 3 komen niet eens in beeld. Hoe krijgen ze het voor elkaar?

Tsja, bij de dames op de slalom draait het toch ook maar om één iemand? ;)

Mr. Slow

Zonde van Sven Kramer… Zijn missie is niet geslaagd!

Ja geen King Sven helaas…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gelukkig toch nog een (halve) Nederlander die wint…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 15 feb 2018 13:52

Born to Ride

@carverjordan. Iets vroeger uit bed komen, zie je de echte samenvatting.

Hen48

Plaats een reactie