Het actuele weer in Winterberg (deel 2)

En we gaan verder in deel 2. Deel 1 is hier te vinden: https://www.wintersport.nl/forum/topic/23806

MAND!

Op het moment is het weer daar dus wat kwakkelig als ik het goed begrijp?

Ja, dat klopt helaas.

Als je op de webcams kijkt, zie je de pistes helaas steeds weer groener worden.

Hopelijk wordt het weer snel kouder, en komt er weer sneeuw.

Just have fun!!!

De dooi slaat erg hard toe. De hogere en vlakkere pistes houden het nog wel, maar je wordt er niet blij van. Op de Poppenbergwebcam kan je goed zien dat het besneeuwen niet goed ging, precies onder het kanon een bruine vlek.
Winterberg is nog wel grotendeels open.

Morgen wat verse sneeuw, maar daarna opnieuw zacht. De skimogelijkheden worden dan erg beperkt. Vanaf woensdag of donderdag wordt het wellicht koud genoeg voor besneeuwing.

Willingen ligt er opvallend veel slechter bij, echt schrikken…
http://www.wintersport-arena.de

Wat een dramatische beelden op de webcams vandaag :(

Een gigantisch contrast met het begin van de week:

null

Uiteraard ben ik blij dat ik maandag al heen ben geweest, maar voor iedereen die in de kerstvakantie naar Sauerland gaat blijf ik duimen.
Wellicht is het morgen, na wat verse sneeuw weer een mooi winter wonderland(je).

hmzz, ziet er niet zo lekker uit daar idd, wilde eigenlijk morgen een dagje gaan maar daar begin ik nu hard aan te twijfelen…

@Rob,
Ik zou er alleen gaan skiën als je er toch al bent. Speciaal er naar toe is af te raden, te meer er alleen nog in Winterberg redelijk geskied kan worden en dus het hele Sauerland daar naar toe reist. Druk dus en dat in combinatie met redelijke pistes na de nieuw te verwachten sneeuw, maakt het niet de moeite van een lange reis waard. Eind volgende week staan de kaarten beter!

Ik zie ook dat de verschillende sites verschillende verwachtingen voor morgen geven, de een zegt dat het boven 0 gaat komen en de ander zegt dat het onder de 0 blijft.
Nu is winterberg voor mij maar 2 uur rijden dus ik ben het nog aan het overwegen.

is er nog wel kans dat er volgende week dinsdag nog sneeuw ligt ergens bij Winterberg?

raar al die weer berichten en site geeft die aan dik onder nul en andere boven nul wij gaan 29ste hoop dat we kunnen skien weet niet meer wat moet geloven.
we blijven maar hopen

Als er zaterdag sneeuw valt, zou het dan zondag verstandig zijn om te gaan? Dacht van wel he :)

@harry kun jij nog 1x een update geven betreft ski mogelijkheden morgen in winterberg. Zijn waarschijnlijk de meeste pistes open? Dat het druk zal zijn snap ik maar of er geskied kan worden ben ik benieuwd naar?

raar al die weer berichten en site geeft die aan dik onder nul en andere boven nul […] weet niet meer wat moet geloven.

koos op 23 dec. 2011 14:04

Is niets raars aan, dat is het resultaat van verschillende weermodellen gebruiken bij het opstellen van de weersverwachtingen… alle modellen zitten er weleens naast, zeker op de lange termijn (+3 dgn), dus er is geen sprake van ‘welke te geloven’.

I even pee standing sideways...

Hopen dat het vanaf woensdag kouder wordt zodat ik vrijdag fatsoenlijk kan boarden, blijven duimen maar. Als ze vanaf woensdag de sneeuwkanonnen effectief in kunnen zetten komt het misschien nog wel goed.

Ik ben woensdag, donderdag en vrijdag (vandaag dus in winterberg geweest om te snowboarden) mijn bevindingen:
Woensdag super, er was 's nachts nog best wel wat sneeuw gevallen en overdag bleef het ook nog lichtjes sneeuwen, super dagje kunnen boarden en nergens een rij bij de liften. Gisteren begonnen er op het einde van de dag lichte bruine plekjes te ontstaan op sommige pistes maar snowboarden was nog wel goed mogelijk al kon je wel merken dat het aan het dooien was. Vandaag ben ik om 11 uur weer de piste op gegaan maat alweer om 12 uur gestopt, mede ook door een lichte kater van de avond ervoor van de alpenrausch ;) maar de piste was vandaag toch echt veel minder dan gisteren ook snowboarden was er nog goed te doen alleen ik vind het minder relax als je op moet passen waar de plekken liggen. De links piste bij de koppenberg die bij moppi eindigd is afgezet en ook het bospad was niet meer te doen. De blauwe pistes vertoonde eigenlijk nog maar nauwelijks plekken.
Samenvattend: je kon vandaag goed uit de voeten alleen als je een hekel hebt om de bruine plekken op de piste in de gaten te moeten houden zou ik naar snowworld gaan is het bij lange na niet zo leuk als in winterberg :)

Hier nog een filmpje wat ik afgelopen maandag opgenomen heb. Was m’n eerste keer in Winterberg, en beviel me heerlijk :)

Goan mit d'n kroam

@ Allemaal: kom ook net thuis van 3 dagen winterberg en heb me heerlijk vermaakt.

Woensdag sneeuwde het heel de dag lichtjes dus naar de skiliftcaroussel. heel de dag lekker geboard en heb geen piste gezien die dicht was. ook de nieuwe stoeltjes waren open. ben alleen niet bij de slalomhang geweest want die was wel gesloten dacht ik. Lag meer dan genoeg sneeuw!

Donderdag was de lichte sneeuwval overgegaan in lichte regen. de thermometer in de auto gaf 2 graden aan… Ai dooi. vrienden kwamen langs die nog nooit in winterberg waren geweest. Toch maar wee de caroussel. Ze hebben een super dag gehad ondanks de miezer regen. weer waren all pistes open. okee hier en daar een bruin plekje. maar al met al prima condities.

vandaag naar willingen gereden en dat zag er toch echt wel erger uit. Zo erg zelfs dat we nieteens naar boven zijn geweest. het was 4 graden op de thermometer.

Al met al 2 leuke dagen gehad en er ligt met name bij de skiliftcarousel veel sneeuw. hopelijk gaat de temp snel naar benden voordat het teveel smelt.

Volgende week (oud en nieuw) ga ik weer voor 2 dagen dus ik hoop dat er nog wat valt. Persoonlijk zou ik nu niet gaan. zeker als de temp zo blijft.

Alles en iedereen zal naar de carousel gaan waardoor die ook veel te verduren krijgt.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Als ik dit zo zie ziet het er voor morgen nog redelijk gunstig uit lijkt mij?
http://www.buienradar.nl/weersverwachting-per-plaats.aspx?na…

Als het morgen gaat sneeuwen de hele dag, is het dan verstandig om morgen te gaan of zondag te gaan?

ik zou zeggen gezien de omstandigheden afgelopen donderdag… Een klein laagje erop is genoeg. dus al er wat valt zou ik zeker gaan. maar wat doet de temp?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

hier zie je wel wat slechte stukken maar als er een laagje valt en de temp is goed is het zo gefixed…

http://youtu.be/lJ8vG1k2I1Q

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Er is wat sneeuw gevallen en vandaag is het best lekker wintersporten. In ieder geval een mooi kerstplaatje voor iedereen die gisteren in de miezerregen aankwam en vanmorgen wordt getrakteerd op een vers pakje sneeuw. Vanaf morgenmiddag wordt het echter weer minder… Later komende week ziet er gunstiger uit. Ik ga er wel van uit dat er de hele kerstvakantie geskied kan worden, zij het van dinsdag t/m donderdag wel erg beperkt.

Ik wil begin 2012 (2 januari ofso) 1 of 2 dagen naar winterberg.

Weet iemand of de condities dan al weer zo zijn dat ik mijn board niet meteen weer aan gruzelementen help?

gr.

Moeilijk te zeggen. Lekker wachten tot eind van de week…

weet er iemand hoe het weer er gaat uit zien de komende dagen…
we gaan dinsdag 3 januari

vrijdag gaan we boarden en als ik deze weersite moet gelvoen ziet het er niet heel slecht uit.

Ik zou het donderdag beslissen of je vrijdag gaat boarden…

Gisteren 1ste kerstdag naar winterberg geweest, was best te doen, gelukkig dat er zaterdag nog wat bij was gevallen. Lekker kunnen skieen, maar ook veel bruine plekken, veel regen gisteren gehad, dat bevorderd de sneeuw kwaliteiten niet. Sneeuw was doorweekt door water, maar goed te skieen

Als ik deze week nog zou moeten gaan zou ik dat niet doen, mits er natuurlijk nog wat sneeuw bijvalt.

De sneeuw ziet er nu wel heel erg belabberd uit als je de webcam beelden mag geloven…

http://goo.gl/8Htvs

Inderdaad op de webcams ziet het er belabberd uit.

Nog een week en twee dagen te gaan, voordat wij die kant uitgaan.

Wordt het wandelschoenen of ski’s ;)

We zien het wel.

Just have fun!!!

Plaats een reactie