Het actuele weer in Winterberg (deel 2)

Onderhand tijd voor een deel 3?

Wij zijn zaterdag ook naar winterberg geweest! in een woord prachtig wat een mooie dag hebben we gehad! het was koud maar met dat zonnetje was het prima te doen!!
De pistes waren ook prima!
En van de drukte hebben wij persoonlijk niet veel last van gehad!

Iemand weet van de wegtoestanden? Sneeuwkettingen nodig vanaf een bepaalde afstand? We komen uit de richting Eindhoven – Dortmund.

@Robby: Sneeuwkettingen zijn beslist niet nodig in het Sauerland. Winterbanden zijn daarin tegen verplicht en ook wel echt nodig. De wegen worden behoorlijk voorzien van zout. Gladheid kan natuurlijk voorkomen, maar de hoofdwegen liggen er over het algemeen goed bij.

Wel Sauerlanders,

Hoe ziet het eruit? Sneeuwcondities? Voorspellingen?
Goed idee om volgende week een dagje Sauerland te boeken?

Als ik het zo zie, niet te best dus. Regelmatig een spatje regen volgens de weerdiensten?

Zaterdag wordt regenachtig, zondag en maandag perfect met zon en verse sneeuw. Woensdag en donderdag weer zacht, vrijdags opnieuw kouder. Op en af dus, maar genoeg goede sneeuw. Zaterdag even overslaan, wordt een vieze natte dag.

De afgelopen week een midweek naar Winterberg geweest. Een prima gebied om dichtbij het wintersport gevoel te proeven en ook geschikt om redelijk betaalbaar te kijken of mijn vriendin wintersport ook leuk vindt.

Dinsdag aangekomen in Winterberg waar het die dag wat sneeuwde (nat). Rustig ingecheckt bij het hotel en ons voorbereid op de volgende dag. Ook woensdag viel er wat neerslag maar op de berg was het goed te doen. Enig nadeel was wel de harde wind die er stond. Bij de liften waren geen lange wachttijden en de sneeuw was goed. Donderdag was een betere dag. De wind was gaan liggen, er viel (in de ochtend) geen sneeuw en ook nu waren de pistes goed. Vanwege de betere omstandigheden was het wel iets drukker dan de dag ervoor maar nog steeds erg rustig. Hooguit 3 minuten wachten voordat je in de lift zat. Ook de drukte op de pistes viel erg mee. Vrijdag hebben we even aangekeken of we nog zouden gaan skiën maar vanwege de regen en mist hebben we besloten om niet meer te gaan.

Al met al 2 heerlijke dagen wintersport gehad, waarbij de pisten goed waren, ik mij niet geërgerd heb aan beginners en je lekker snel weer in de lift zat omdat het qua drukte erg mee viel!

Overigens kan het wel een heel stuk drukker zijn, zeker in het weekend. Meerdere malen al besproken op dit forum dat het dan druk kan zijn. En om het spreekwoord ‘een foto zegt meer dan 1000 woorden’ maar eens te gebruiken. Zie onderstaande foto uit een lokale/regionale krant.

null

wij gaan komend weekend, word niks volgensmij:(
of toch niet harry?

Weerberichten voorspellen zondag t.e.m. woensdag max 0C° tot -5C° en voornamelijk sneeuw, 0-10cm.
Ik vertrek morgen en heb me voorgenomen vanaf maandag op de latten te staan. Een beetje natte sneeuw kan me niet tegenhouden.

Hallo,
Ik ben van plan as donderdag een paar dagen naar winterberg te gaan…skieen met de kids.
Kan er al iemand iets zeggen wat de sneeuw gaat doen ? Voorspellingen zeggen niet veel goeds of zal het allemaal wel meevallen ?
@harry: jou feedback is altijd goed…hopelijk lees je dit.
Zal de kwaliteit van de pistes nog goed zijn…
Groeten bas

volgens "skiplezier.nl" redelijke omstandigheden

"verwachte sneeuwkwaliteit tot over 1 week:
Vandaag tot en met woensdag zeer goede condities met verse sneeuw. Donderdag en vrijdag flinke dooi, maar nog redelijke omstandigheden op kunstmatig besneeuwde pistes (nagenoeg alle)"

We gaan verder in deel 3 van deze topic serie. https://www.wintersport.nl/forum/topic/57198

MAND!

Plaats een reactie