Sociaal contact indoor skibaan

Hallo,
Veel van jullie op dit forum hebben ook een abonnement op een indoor skibaan. Waarschijnlijk gaan jullie elke week. Een van de reden dat ik wil gaan skiën indoor is dat ik in contact wi komen met andere skiers. Omdat ik alleen ga oefenen en dan is wel het zo gezellig. Wat is jullie ervaring binnen een indoor skibaan maak je daar makkelijk contact?

Ligt natuurlijk ook aan jezelf. Het zijn sowieso allemaal mensen die met dezelfde sport bezig zijn, m.d.v. dat er skiers en snowboarders zijn. De beide disciplines zoeken meestal elkaar wel op of zijn met enkelen of meerderen bij elkaar. Betere snowboarders gebruiken veelal de handicaps op de baan, die meestal aan de zijkant staan. Contactmomenten zijn er meestal aan de bovenzijde van de baan. Daar zie je ook snel genoeg aan het gedrag wat de betere en de meer onzekere skiers zijn. Degenen die zonder nadenken naar beneden gaan dan wel degenen die de ruimte en het goede moment afwachten. Vooral de eenlingen zie je dan wel snel contact maken, ervaringen uitwisselen over skisportervaringen. Als je op een vaste avond gaat merk je snel genoeg dat er anderen zijn die ook die bepaald avond sporten. Dat geeft dan ook weer herkenning en contact. Het zijn mijn eigen ervaringen maar verder ligt het uiteraard aan je eigen initiatief en contact toegankelijkheid.

Hen48

Beste openingszinnen zijn natuurlijk:
‘Ik zag je gaan, wat een fijne techniek heb je’
‘Hoi, kom je hier vaker?’
‘Deed het pijn toen je de baan af kwam vallen?’
‘Zullen we samen in de witte poeder afdalen?’

On a more serious note: de meesten zijn behoorlijk open, maar ligt ook aan jezelf. Je kan altijd het contact opzoeken en zo nog eens wat tips oppakken, of gewoon gezellig een praatje maken.

Als je echt op zoek bent naar sociaal contact op een indoorbaan zou ik Snowworld landgraaf aanraden. Wanneer je daar in de (langzame) stoeltjeslift zit heb je alle tijd om een praatje te maken met de mensen die bij je in de lift zitten.

Born to Ride

Volgens mij gaat er een heel groepje regelmatig naar Zoetermeer (denk mn zo ochtend). Ik ben ook wel eens geweest en doordat je allemaal dezelfde passie hebt, is het eigenlijk altijd prima.

We hebben ook ooit met een clubje in de zomer in Landgraaf geskied en dat was idd door de stoeltjeslift nog wel iets gezelliger :).

Welke hal is voor jou het dichtsbij?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ruchpen

Iedereen op de piste deelt de passie voor tenminste één hobby. Een gesprek beginnen kan dus gewoon makkelijk. Er zijn meer dan voldoende mogelijkheden ervoor.

Ruchpen

Hulpverlener op 14 feb 2018 10:31

ah dat is wel wat ver van Zoetermeer en qua baan wel iets korter volgens mij, maar er zullen vast mensen hier zijn die daar regelmatig zijn.

En sowieso, bij alle sporten zie je dat, als het iets rustiger wordt en je ziet wat vaker dezelfde gezichten, dan is het heel normaal om wat te kletsen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Hulpverlener ik heb les gehad op rolbaan in Breda en vond t leuke sfeer. Ook wat contacten gelegd.

Tijd voor een uitpakparty?!

Ik kom uit Bergen op Zoom daar heb je ook een rollerbaan bij egoski had ik begrepen.

Ik kom uit Bergen op Zoom daar heb je ook een rollerbaan bij egoski had ik begrepen.

Hulpverlener op 14 feb 2018 10:56

Zowel ik (een jaar of 15 geleden) als mn vrouw (zo’n 5 jaar geleden) hebben onze basis (ik snowboarden, mn vrouw skien) daar geleerd. Wij waren zeer te spreken over de lessen daar. Het is gewoon de perfecte manier om een goede basis aan te leren. Het is wel erg intensief en het straft foutjes erg snel af, maar daardoor voelt het eenmaal in de sneeuw een stuk eenvoudiger aan.

Born to Ride

Ik kom idd vaker bij skidome in rucphen. Heb nu 2x een cursus gedaan met het gezin met start in september inclusief 3 maanden baantoegang. Dan waren we al lekker warmgedraaid voor de vakantie met kerst😃
Wie weet gaan we nog voor een jaarabonnement dit jaar om nog vaker te gaan wanneer we willen.
Die rollerbanen zijn sowieso alleen maar met les toegangkelijk dus dan kun je nog niet vrij oefenen… of niet?
Betreft contact leggen is het niet moeilijk wat iedereen al heeft gezegd, gewoon de stoute schoenen aantrekken en contact maken met iemand dan merk jezelf vlug genoeg of die persoon dat ook wenst😉

LA NORMA😍☃️

Ik kom uit Bergen op Zoom daar heb je ook een rollerbaan bij egoski had ik begrepen.

Hulpverlener op 14 feb 2018 10:56

Daar geven ze ook meestal een zomercursus
Als ik het goed onthouden heb, start die na de mei vakantie
Ook jaren gedaan
Skidome in Rucphen kun je volgens mij ook het hele jaar lessen volgen
Ben je wat verder, dan is de skiclub daar misschien ook nog wat voor jou

*bericht bewerkt door niekniek op 14 feb 2018 17:57

Ik kom uit Bergen op Zoom daar heb je ook een rollerbaan bij egoski had ik begrepen.

Hulpverlener op 14 feb 2018 10:56

Ik heb daar de afgelopen maanden zes lessen snowboarden gehad (had zo’n wintercursus pakket gekocht). Ik ging in principe alleen en daar had ik me ook op ingesteld, maar twee andere mensen hadden dezelfde cursus snowboarden gekocht dus wij hadden elke keer met zijn drieën les. Dat was leuk want je maakt samen met elkaar progressie. Stukje bij beetje maak je eens een praatje met elkaar, over de wintersport meestal dan. We hadden ook telkens dezelfde leraar, was een gezellig clubje op die manier !

Plaats een reactie