Andere hobby's behalve wintersport

Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of jullie nog andere hobby’s hebben behalve wintersport? Mijn vriendin heeft net gezegd dat ik gek ben omdat ik heel gefixeerd ben op alles wat met wintersport te maken heeft. Dus ben ik nu benieuwd op jullie antwoorden.

Gek zijn we allemaal, in die zin. De een meer dan de ander, maar wel herkenbaar voor de meesten.

Naast skiën hou ik me ook bezig met (wedstrijd)zeilen. En binnenkort ga ik duiken. Nog meer Gore-tex en neopreen dus. Gear slet als ik ben…

Zeker… Allereerst is fotografie mijn grote hobby. (fotoshowroom.nl) Daarnaast de wintersport.
Leuk detail, tijdens de wintersport maak ik nooit foto’s. (natuurlijk wel een paar familiekiekjes) Soms maak ik tijdens de wintersport wel een filmpje met de actioncam. En die gebruik ik weer nooit buiten de wintersport. Twee van die filmpjes staan op youtube, zoekterm: Coen Heveling

*bericht bewerkt door Coen-Heveling op 14 feb 2018 11:04

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Tja hobby’s te over eigenlijk, ik vind heel veel dingen leuk, maar snowboarden is toch wel de grootste hobby. Mijn andere sportieve hobby is Jiu Jitsu, wat ik een uur of 2 per week doe. Daarnaast ben ik ook fanatiek sportvisser (zowel vanaf het strand als met de boot op de Noordzee). Als ik meer tijd en geld had gehad waren daar waarschijnlijk nog wel een paar hobby’s bij gekomen.

Born to Ride

Het hele jaar door op de Mountainbike, deze gaat met de zomervakantie ook mee (als het kan)

Loat goan

Schaatsen, Fietsen (ATB/Race), Golfen en…wijn

Mijn vriendin heeft net gezegd dat ik gek ben omdat ik heel gefixeerd ben op alles wat met wintersport te maken heeft.

Di_Ru op 14 feb 2018 10:57

Herkenbaar 😂. Daarom tennis ik ook, want dan kunnen we samen ook nog op sportief sociaal vlak dingen doen. Verder (race)fiets ik ook nog veel en dat doet zij dan weer niet 😎

When life gets too complicated.... SKI

MVV, auto detailing, High Fantasy genre (lord of the rings, Game of Thrones), tuinieren, zeilen.

En vast nog wel meer maar net als Matthias123…budget hè, komt nog wel

Tijd voor een uitpakparty?!

Naast het maken van vele bochten op de pistes op de skies, maak ik in de zomermaanden mijn bochten op de motorfiets.
Allebei heerlijk om te doen.

Tuinieren, wandelen en vooral genieten en bezig zijn met mijn 2 kleindochters 5 en 6 j.

Born to run. B.S.

Veel te veel … hardlopen, wielrennen, MTB’en, tafeltennis, strategie-gaming (genre Civilization, Europa Universalis, …) en sport kijken (TV en live). Pfff, werk en slaap verstoren mijn hobby’s eigenlijk.

En na het winnen van Euromillions en een bijhorende verhuis naar de buurt van het Meer van Annecy, neem ik er ook nog o.m. langlaufen en kayakken bij. ;-)

Mijn vrouw vindt het meestal in oktober al wel weer genoeg met de winterkriebels bij mij. Gelukkig heeft zijn voor haar werk kou nodig, dus ze schiet mij niet af als ik met veel plezier meld dat het kouder wordt… :p

Hobby’s behalve snowboarden: (macro-) fotografie (vooral insecten), fitness, films, muziek, wielrennen, eten, slapen, voetbal kijken (live bij Go Ahead Eagles en daarnaast veel op tv)…

null

null

*bericht bewerkt door Harm op 14 feb 2018 13:02

Herkenbaar Di_Ru! Daarom skiën mijn man en ik 2 weken samen, en ga ik daarnaast nog alleen of met anderen de bergen in, zodat ik lekker fanatiek m’n hobby kan uitoefenen. Ik realiseer me trouwens wel dat het een enorme luxe is dat dat kan hoor! In de zomer zeilen we veel samen, en is het zeilen (zijn hobby) /terras hangen na afloop (mijn hobby) wat meer in zijn voordeel ter compensatie😉

*bericht bewerkt door Lein op 14 feb 2018 13:15

Pyropedofilatelie buiten de sneeuwsport, op hoog niveau.

Tukker(ik)

Snowboarden, het komt er te weinig van om door het jaar heen regelmatig indoor te gaan maar ik pak mijn momentjes uiteraard wel een paar keer per jaar.

Feyenoord, al een jaar of 15-20 seizoenkaarthouder en normaal gesproken alle thuiswedstrijden aanwezig, voorheen ook altijd veel uitwedstrijden bezocht. De Europese uitwedstrijden zijn toch de mooiste dus indien mogelijk bezoek ik die wel. Gecombineerd met een dag of 3 verblijf in desbetreffende stad onder het genot van een (of meer) biertjes.

2 a 3 X per week een uurtje bokszaktraining en af en toe kickboksen en krachttraining .

Series en films. Game of Thrones, Narcos, Suits zijn series die ik onlangs nog gekeken heb. Heel verschillend dus. Films van alles. Maffia, actie, thrillers. En Af en toe een boek lezen.

Fotografie vind ik leuk maar kies er toch steeds vaker voor om de camera thuis te laten. Zo nu en dan neem ik hem nog mee en vind ik het weer helemaal leuk als er weer mooie foto’s uit voortkomen. Maar fotografie staat op een laag pitje.

Verder heb ik een mountainbike. Veel gedaan maar door verbouwing, verhuizing, geboorte zoon word die alweer een jaar of 2 alleen nog op de weg gebruikt voor af en toe een rondje.

Een hobby die ik nog steeds in de planning heb is kitesurfen. Een paar vrienden doen het maar de investering (financieel en tijd) houd me nog steeds een beetje tegen.

En dit jaar gaat er weer een motor komen, ik rij nu nog op een motorscooter maar een echte motor is toch leuker. Voor een groot deel voor woon werk verkeer maar zeker ook voor de leuke ritjes.

🏂

Het is dat ik moet werken en slapen, anders had ik nog wel wat hobby’s erbij gewild. Ben het hele jaar fanatiek bezig met wielrennen en sinds kort ATB. En dat slokt nogal de nodige uren op. Verder vind ik het fijn om culinair bezig te zijn. of in de keuken of achter de BBQ of met vrienden en/of familie uit eten

… op hoog niveau.

Tukker op 14 feb 2018 13:30

Uiteraard.

Volgens mijn vrouw heb ik te veel hobbies, volgens mezelf heb ik te weinig tijd.

Ik maak muziek (gitaar en slagwerk), ik probeer wel eens te koken maar dat doet mijn vrouw veel beter (en dus is het in de zomer vaak low en slow in een offset smoker of op de BBQ), trailrunning, bierbrouwen en ik mag graag een stukje motorrijden.

*bericht bewerkt door Zjanke op 14 feb 2018 14:02

@Harm Mooi beeld!

Verder ik zou willen zeggen dat mijn hobby’s de bergen zijn, want alles is gelieerd met de bergen:

  • Rotsklimmen
  • Alpinisme
  • Ijsklimmen
  • Racefietsen
  • Mountainbiken
  • En samen met mijn dochter de bergen wandelen, springen, rennen en in een alpenwei luieren… :-)
Click. Click. Peace

Naast skiën, handbal en in de zomer genieten van het zeilbootje.

Racen (laag pitje vanwege de kids momenteel), vrouwen (wie niet) en tennis (al mag dat niet echt meer een naam hebben kwa niveau).

Nou ja, hobby. Ik ben 3 keer per week in de sportschool te vinden, om een beetje fit te blijven,
en conditioneel, om 2 a 3 keer per jaar een week te kunnen skieen.
graag zou ik ook indoor willen skieen, maar helaas, is dar te ver weg.

Wielrennen! Voorheen vooral kijken, nu ook actief omdat ik in training ben voor de Alpe d’Huzes. Voor degenen die het niet kennen: op één dag zo vaak mogelijk (mijn doel: minimaal 4) de Alpe d’Huez op, in de strijd tegen kanker. Daarvoor nu al druk bezig met het inzamelen van donaties.

@Harm Gave foto’s!

Met ongeveer 4 weken skiën per jaar is dat wel mijn kostbaarste hobby. 🙄
Verder geef ik Spinningles, wat me met muziek uitzoeken en bepalen wat ik op een nummer ga doen best wat tijd kost.
Daarnaast ben ik verslaafd aan series als de Game of Thrones en probeer ik een heel grote tuin mooi te houden.
En helaas moet ik daarnaast ook nog 38 uur pw werken om dit te bekostigen. ☺️

*bericht bewerkt door MiTi op 14 feb 2018 17:14

Winter is coming

Pyropedofilatelie buiten de sneeuwsport, op hoog niveau.

Tukker op 14 feb 2018 13:30

Aha, iemand die kinderpostzegels verbrandt op het dak van een wolkenkrabber

Rob

Ik blijf het hele jaar door gaan met het lessen in de zitski
Meestal om de 2 of 3 weken
Les ik in Landgraaf, dan heb ik 2 uur les. Montana 1 uur les per keer

Voor mijn werk geef zwemles, dus banjer zo’n 10 tot 12 uur per week door het water (zelf zwem je niet, maar vooral meelopen)
Daarnaast meestal 3 keer in de week naar de sportschool

binnenkort begint voor mij het visseizoen weer

Hobby’s verder…?? geen 😁

I can stick uphill ice, on my saucer...

Heb nog niemand gespot met dezelfde hobby…
Naast dat ik knotsknettergek ben op skiën en wintersport en alles er omheen, vul ik de tijd dat ik zwaar heimwee heb naar de sneeuw met paardrijden samen met mijn dochter.
We rijden allebei 4/5x in de week, ik soms meerdere pony’s per dag en alle werkzaamheden eromheen. 😊

Wintersport en paarden zijn mijn grote passies.

  • Bergwandelingen maken
  • fotograferen
  • boeken lezen
  • kamperen
  • verre reizen

Ik ga in maart anderhalve week wintersporten, maar ben me nu al aan het voorbereiden voor mijn kampeer trip naar Zweden en Zuidelijk Noorwegen begin juni. En dan in oktober naar India en Nepal.
Alles staat eigenlijk in het teken van de bergen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Paragliden, klimmen, voetbal, wielrennen, windsurfen en zeilen.

Plaats een reactie