Kaslach Abfahrt naar Brixen

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

De Kaslach Abfahrt is een zwarte afdaling die alleen bij voldoende natuursneeuw is geopend.
Ons verblijf zit aan deze afdaling en ik vraag me af hoe zwaar de afdaling is. Ik heb een paar video’s van de afdaling gezien, maar zie op het 1e gezicht nog niet dat het zo’n pittige afdaling is dat hij de kleur zwart moet hebben.
Kan iemand bevestigen in hoeverre deze afdaling zwaarder is dan de rode (Nieding) naar Brixen?

Ik ken de zwarte afdaling niet , maar de rode wel ! Die wordt lastig genoeg omdat hij altijd druk is en aan het einde van de dag geheel kapot wordt geskied , wat hem een stuk lastiger maakt op enkele punten . Ik kan me voorstellen dat een mooie strak geprepareerde rustige zwarte piste op dat moment beter te doen is dan de rode kant met slush buckels en nog drukker dan de kalverstraat 😄😄…

*bericht bewerkt door Eisbeer op 19 feb 2018 18:31

Al jaren lopen ik deze afdaling net mis, maar als ik het terrein zie en de verhalen van mijn ouders over vroeger hoor kan deze piste redelijk zwaar zijn. Mocht je vrijdag nog niet aanwezig zijn in Brixen zal ik hier na deze afdaling wel mijn review erover geven :)

Carnas on Tour

Gebeurt niet vaak, maar deze en die blauwe Tanzer zijn gewoon ook open :) Lang niet meegemaakt. Volgende week eens proberen.

We komen zaterdagochtend aan.
De rode ken ik wel. Die is goed te doen zolang het geen slush puppy is. Ik ben benieuwd en hoop dat de zwarte 1 (Kaslach) een beetje te doen is. Dan hebben we ski in - ski out en kan de auto lekker een weekje blijven staan.

@Tim. De Tanzer, heerlijke afdaling is dan inderdaad!
@Branie als je dit topic in de gaten houdt, zal ik rond 12:00 hier een berichtje plaatsen met eventueel een foto erbij van de conditie van de Kaslach.

Carnas on Tour

Plaats een reactie