Sneeuwkwaliteit begin april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Hi Allemaal!

Ik ben van plan om 31/03 een week naar Les Sybelles te gaan. Ik vroeg mij af of er dan nog wel genoeg pistes open zijn? En hoe de sneeuwkwaliteit dan is? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

https://www.wintersport.nl/skigebieden/sybelles

Hier staat de sneeuwzekerheid aangegeven, zit wel snor dus.

Tijd voor een uitpakparty?!

Vooraf boeken in die periode is echt niet nodig dus lekker wachten tot een weekje van tevoren en dan kijken waar de beste condities zijn… :)

Er liggen aardig wat pistes op zuidhellingen in les sybelles. Lijkt mij niet de ideale periode dus om daar heen te gaan. Wat Harm zegt lijkt mij het beste. Gewoon afwachten en pas laat boeken.

null

Dit was Saint-Sorlin-d’Arves in april 2011 ;-)

Maar maak je geen zorgen, dit was een zeer slechte winter en heel de Maurienne vallei was die week gesloten en iedereen moest uitwijken naar Val Thorens via Orelle (aangezien het paasvakantie was was dit veel volk). Toekomen in een skigebied met 27 °C had ook wel iets ;-)
We zijn het jaar nadien terug geweest zelfde week, zelfde locatie en toen hebben we de auto moeten vrijmaken na een weekje ski.

better to be off piste, then to be pisted off

Had een soortgelijke ervaring als Wim7 toen ik half april naar La Toussuire ging zo’n 12 jaar geleden. Was warm genoeg om in je boxer op het balkon bij te kleuren, kwam af en toe een piste af die dan bleek drooggevallen (leuk ook dat ze dat aangaven) maar desondanks prima kunnen skiën.

Geen probleem dit jaar; de dikke laag sneeuw is niet voor april weg. Houd er wel rekening mee dat ​St Colomban des Villards na 2 april gesloten is.

afgelopen 2 jaar met de paasvakantie geweest in Les Sybelles ( 1 maal Le Corbier 2016 en 1 maal La Toussuire 2017 ) en telkens genoeg sneeuw. Onze voorkeur gaat uit naar La Toussuire . Normaal ook altijd promo die periode 1 skipas volwassen kopen 1 voor kids gratis

Plaats een reactie