Montafon (schruns/Tschaguns)

Yup, fruhling-schilauf geboekt, de week voor pasen naar Montafon.
Kom maar op met jullie incrowd danwel geheim tips.
We = koppel ervaren en sportieve skiërs die graag een keertje lekker willen eten en buiten de piste skien niet schuwen. Ons tijdelijke huis ligt in Schruns en een auto zal ons naar de deelgebieden kunnen transporteren.

Eten (en vooral de beste apfelstrudel) is prima bij de Wormser Hütte. Een tip om zonder te prikken bij de Wormser Hütte te komen: Gas er op houden!! :-)
Persoonlijk vind ik Golm en Gargellen echt ideaal. Stuk rustiger dan de grotere deelgebieden en heerlijk brede carvingstreckes.
V.w.b. off-piste heb ik geen ervaring dus dat laat ik graag aan een ander om daar iets over te zeggen.

How snow can you go?

Oppassen bij de lift, geen opmerkingen maken over voordringende mensen. ;)

Oppassen bij de lift, geen opmerkingen maken over voordringende mensen. ;)

RRski op 21 feb 2018 17:25

Ik zal niet tegen mezelf praten ;)

(ff edit: disclaimer. Ik kom nou pas voor de eerste keer in Montafon, en was dus niet die lift-mepper. Daarbij: ik ga altijd netjes via de ruime bocht en “kruip” zo voor. Maar da’s een keuze die anderen ook mogen maken)

*bericht bewerkt door interjrs op 21 feb 2018 19:16

Voor off piste is gargellen geweldig… vooral de varianten nidla

Idd Gargellen, Obwaldhütte is een tip!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Wij gaan al een paar jaar met de paasvakantie naar de sluitingsweek van Silvretta Montafon.
Ieder jaar goed kunnen skiën, rustig zelfs.

In het Montafon gebied zal je iedere dag allicht wel een ander deelgebied bezoeken. Golm en Gargellen zijn hier al vernoemd. Terecht. Ik zou wel alleen maar naar de Gargellen gaan als je weet dat er geen mist is. Kan je goed opvolgen met Bergfex bv.

In de paasvakantie zijn Nova en zeker ook Grasjoch/Kreuzjoch zeer de moeite waard. In deze periode is dit deelgebied van Hochjoch een van onze favorieten. Ook kan je er veilig buiten de piste gaan. Een bezoekje aan de Wormser Hütte zoals hier al voorgesteld, kan van hieruit perfect.
Het zicht van daaruit is gewoon adembenemend! Groot is het er niet. Nadien kan je van daaruit snel weer de zwarte piste van de Senningrat aanvatten.

Viel Spass !

Wij gaan ook met Pasen. We zijn zijn ook met kerst en carnaval geweest. Mooiste vond ik het offpiste gebeuren. Pistes best makkelijk, zelfs zwart.
Maar wat het gebied zo mooi maakt zijn de skiroutes en de offpiste.
Zowel Hochjoch als Nova. Gargellen was ook mooie offpiste.
Wellicht gaan we volgend jaar weer vanwege de offpiste.
Gebied Nova vond ik wel stuk mooier en diverser dan de andere gebieden. In ieder geval een prachtig gebied. Veel plezier

@snowbert Welke skiroutes hebben jullie zo al genomen? Met de kids?
Ik kom geregeld in het Montafon gebied en mijn dochter vraagt steeds uitdrukkelijker naar off piste. Ben niet op zoek naar de meest uitdagende tracks, maar wel naar de mooie tracks.
Zal zeker in het niet zonder gids op pad gaan.

Ze zijn allemaal ongeveer even leuk. Wat dat betreft het allerleuste gebied mrt zoveel skiroutes.
Vanuit Hochjoch kun je een paar leuke doen…onder de oude stoeltjeslift. Verder de routes vanuit slivretta nova…ook allemaal leuk. Gargellen heeft ook leuke routes.
Je kunt helemaal los gaan.
Zoek de mooiste sneeuw op zou ik zeggen

Wat wij echt fantastisch vonden was de Nova Exclusief. Skiën met zonsopkomst, strakke lege pistes voor jezelf en daarna een geweldig ontbijt bovenop de berg.

@hilliebillie
Kan inderdaad wel interessant zijn.
Welke pistes worden er dan exclusief (dus voor de start van de dag) geskied?
Heb jij idee van de grootte van de groep?
Op Hochjoch is er een gelijkaardig initiatief, geloof ik.

De start was in Gaschurn en dan het gebied door achter een gids aan, (als je wilt) het tempo lag vrij hoog, niet geschikt voor de rustige skiër/boarder. Er waren behoorlijk veel pistes geopend. Wij waren met 20/30 personen denk ik? Dat versplinterde snel :)

Plaats een reactie