ervaring over dit skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Almenwelt Lofer

Hoi Gebruikersnaam,

Ik weet helaas niet of er dergelijke pakketreizen bestaan, misschien dat Hotel Neuwirt zoiets aanbiedt in combinatie met Skischule Herbst. Ik weet wel dat van te voren online boeken bij Sturm een paar procent korting oplevert. Ik zou gewoon eens een aantal hotels mailen (Neuwirt, Dax, Hubertus, Steinerwirt, Dankl, Au, Auer, Pechtlgut, Mühlpointhof, etc.).

Succes!

It's all about believing!

Hoi Gebruikersnaam,

Ik weet helaas niet of er dergelijke pakketreizen bestaan, misschien dat Hotel Neuwirt zoiets aanbiedt in combinatie met Skischule Herbst. Ik weet wel dat van te voren online boeken bij Sturm een paar procent korting oplevert. Ik zou gewoon eens een aantal hotels mailen (Neuwirt, Dax, Hubertus, Steinerwirt, Dankl, Au, Auer, Pechtlgut, Mühlpointhof, etc.).

Succes!

Thomas6 op 30 jan. 2014 13:35

Hallo Thomas,

Ik zal eens gaan informeren bij de verschillende hotels. Hotel Neuwirt heeft in ieder geval aangegeven al helemaal volgeboekt te zijn; gezien de prijzen voor halbpension + skipass vind ik dat ook niet gek.

Ergens had ik gelezen dat de Loferer Alm vanwege zijn ligging an sich vrij sneeuwzeker is, maar is dit in relatie tot Noordalpen? Ik kwam toevallig het volgende bericht tegen op internet (http://nos.nl/artikel/595147-zorgen-voor-skioorden-oostenrij…) en die foto kwam mij wel erg bekend voor; ben, gezien de weerberichten voor de Noordalpen, een beetje huiverig aangaande week 11/12…

Neuwirt is inderdaad een prima hotel, jammer dat ze al vol zitten. De foto is inderdaad gemaakt in Lofer, vanaf het middelstation. Het bericht dateert van 8 januari, en het kan best zijn dat de foto ook van die periode dateert.

Inmiddels ziet het er echter zo uit: http://www.skialm-lofer.com/webcams-lofer/loferer-alm-talbli…

Ik kan je nog veel meer foto’s sturen van Lofer in week 11/12, waarbij de temperaturen weliswaar relatief hoog oplopen, maar er nog voldoende sneeuw is. Echter, zoals Roel ook beschrijft in zijn weerberichten, is dit seizoen geen goed seizoen voor de Noordalpen.

Er ligt op dit moment 80 cm, de zachte föhn zal daar iets aan afdoen maar als ik Roel zo hoor, zal dat niet veel zijn. Op het moment dat de temperatuur weer gaat dalen, kunnen de sneeuwkanonnen ook weer aan. Ik ga er nog steeds vanuit dat de condities dan goed zullen zijn.

It's all about believing!

Kent iemand Misschien pension Herta (lofer 158) in Lofer? http://www.pensionherta.at
Wij willen gaan skiën in Lofer (1e keer) Wellicht dat we bij pension Herta een appartement gaan boeken. Alvast bedankt voor de reacties!

@Sophie1970 volgende keer misschien even een nieuw topic openen :P
't Pension ziet er prima uit op de foto’s.
De bushalte is ook maar 2 minuten lopen vanaf het huis (opgezocht op google maps) dus ik denk dat het wel een geschikt appartement is.

Ook is het maar 10 minuten rijden naar het dalstation van de dallift in Waidring, misschien leuk voor 1/2 dagen?

Gang is alles

Hallo Jesper, sorry voor de foute posting (1e keer

Over 7 weken zijn gaan wij naar Lofer! Ongelooflijk veel zin in. Twee kids van 7 en 11 gaan ook mee.
Voor het eerst op de piste voor hen en natuurlijk krijgen ze les. Nu is mijn vraag of de kids al meteen een skipas nodig hebben of aan een berg en dal kaartje genoeg hebben. Ik zou zeggen laat het weten!

Hoi Cisco, de kids hebben inderdaad een volledige liftpas nodig. Ervaring leert dat de kinderen snel leren en dus al snel meerdere liften gaan gebruiken waarvoor ze een liftpas nodig hebben. Alvast heel veel plezier!

It's all about believing!

Misschien overbodig, maar Lofer heeft familieskipaspaketten.

Met de carnaval gaan wij met onze kindjes en vrienden met kindjes naar Lofer.

Ik ben erg benieuwd voor een aantal wordt het de eerste wintersportervaring (mijn dochter en vrouw). Ze trainen hard op de borstelbaan in ons dorp, dus hopelijk hebben ze daar profijt van in Lofer.

Zijn er tips voor een leuke skivakantie met het gezin in Lofer? Ik ben ook benieuwd hoe het gebied mijzelf zal bevallen (ben ervaren wintersporter). Welke pistes zijn het meest geschikt voor de beginners?

Lofer heeft inderdaad familieskipaspakketten, kijk op de site van Almenwelt Lofer voor meer informatie.

Wat betreft de vraag van Bart14: de beste piste voor beginners is de Familie-Express-piste (nr. 4). Die loopt het meest geleidelijk af en wordt veelvuldig geskied. Daarnaast bevinden zich bij de Schönbuhelbahn ook nog een paar leuke pistes, zoals 5, 7 en 9. Ik zou je deze aanraden als beginner.

Voor echte gevorderden is het momenteel iets minder: de zwarte pistes bij de Postalmlift en de Grubhörndl-lift zijn gelsoten, dus het aanbod is iets minder. Mogelijk komt er zaterdag weer iets sneeuw, dus er kan nog van alles gebeuren. We wachten in ieder geval af.

Alvast veel plezier in Lofer, geniet er van!

It's all about believing!

@Thomas6: Jij hebt volgens mij nogal wat ervaring met het gebied. Hoe zijn de rode pistes? Ik ski zelf vaak in de skiwelt wilder kaiser-brixental. Daar kan ik nogal genieten van de rode afdalingen zoals de Eiberg, Aualm of vanaf de hohe salve. Zijn de rode afdalingen in Lofer van hetzelfde kaliber?

Over 7 weken zijn gaan wij naar Lofer! Ongelooflijk veel zin in. Twee kids van 7 en 11 gaan ook mee.
Voor het eerst op de piste voor hen en natuurlijk krijgen ze les. Nu is mijn vraag of de kids al meteen een skipas nodig hebben of aan een berg en dal kaartje genoeg hebben. Ik zou zeggen laat het weten!

Cisco op 4 jan 2015 22:00

Ook met de carnaval dus?

Nog maar een paar daagjes en dan weer lekker skiën met de kindjes in de Almenwelt Lofer!

Oh jee leeft dit topic alweer …

Gang is alles

goede avond.
met Carnaval gaan we met 2 gezinnen naar Lofer. heeft er iemand ervaringen met appm. PHIL INN Lofer 242/1 5090 Lofer. ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Plaats een reactie