skibrillen

Beste heren dames skiers boarders, ik ben opzoek naar een nieuwe skibril. omdat ik weer in de sneeuw heb mogen ski slechticht en sneeuwval. een heel avontuur. ik ben opzoek naar een bril die het contrast/ zicht verbetert. heeft iemand advies. ik ben op aliexpress ook aan het kijken maar ik zie door de bomen het bos niet.

Als eerste tip stop met zoeken op AliExpress. Als 2e wat is het budget wat je er ongeveer aan uit wilt geven? Van goedkope brillen kan je namelijk geen wonderen verwachten.

Born to Ride

Nog belangrijker: Neem je helm mee naar een winkel en ga passen. Niet alle helm <> goggle combi’s zijn een perfect match.

When life gets too complicated.... SKI

SImpel antwoord: ga naar een winkel waar ze veel keus maar zeker ook goed personeel hebben en laat je goed voorlichten. Een normale bril zou je ook niet online kopen; waarom een skibril wel? Goed en fijn passend materiaal is enorm bepalend voor het plezier dat je hebt als je sport, zeker op de pistes.
En ook nog eens: de uitverkoop is volgens mij overal in volle gang dus wellicht doe je ergens ook nog een goede deal.
Succes!

*bericht bewerkt door kapitein op 26 feb 2018 09:05

Quote van kenner @DrPhil: “Het contrast van de Oakley Prizm behoort in elk geval tot de beste.”

Er zijn nogal veel Prizm lenzen, Oakley prizm rose is een vrij goede allrounder, de prizm iridium red en green zijn wat donkerder, dus bij zeer slecht licht minder, bij feller licht iets relaxter voor de ogen.
De prizm HI Pink is een topper bij slecht licht, bij zon is deze te weinig gefilterd.

Smith heeft Chromapop, wat vergelijkbaar is.

Ja deze zijn duurder, nee het is niet enkel marketingprietpraat.

Gebruik deze zelf, ze zijn echt gamechangers voor mij.

Gebruik je ze enkel bij slecht zicht en bv zonnebril bij feller licht, moeten ze allround zijn of wissel je af/switch je lenzen?

Ik volg Brian over Oakley, gebruik sinds vorig seizoen Oakley prizm rose en maakt een heel verschil in m’n inschatten van het terrein, textuur etc. Geen mirakels bij mist, misschien wat licht bij felle zon, maar algemeen erg blij. Ik kocht de A-frame voor 120 euro bij speciaalzaak in de buurt, schoonzus een maand terug voor 100 euro, maar ik weet niet waar. Is intussen een ouder modelletje denk ik, maar als het je past en lenzen zijn goed, kan het me niet zoveel schelen dat het een model van vorig seizoen is… Vriendlief kocht een groter, randloos model en dat begon wel met een 2, weet niet meer hoeveel juist.

Ik ben ook erg te spreken over de lenzen van Oakley. Wat al eerder is gezegd echter: als je een helm hebt, is pasvorm wel belangrijk.
Dat gezegd zijnde : ik heb een Oakley bril in de aanbieding met gele lens voor slecht weer. Verhoogt prima het contrast. past helaas voor geen meter op mijn Poc Receptor+
Mag weg voor 50€, is in nieuwstaat.

null

Plaats een reactie