begin april nog even skiën

Beste allemaal, ik heb even hulp nodig, we willen graag begin april ergens nog een paar dagen skiën. Ik ben nu aan het zoeken waar maar kom er niet uit. Het liefst in Oostenrijk, niet al te ver en natuurlijk nog wat sneeuw, dus een hoog gebied. Verder zou het ook leuk zijn als we niet de enigen meer zijn, en een niet al te klein gebied. Een hoop eisen :) Wie kan me tips geven? Alvast bedankt!

Mijn tip: nu niets doen. Wachten tot eind maart en dan een gebied uitkiezen met de beste condities.

Ischgl, Obergurgl, Arlberg, Montafon, Damuls om er een paar te noemen die aan je eisen voldoen maar ben het wel met @Harm eens dat je tegen die tijd je beste keuze kunt maken.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Livigno : vanaf 8 april GRATIS skipas bij 4 d hotel of 7 d appartement ssst niet verder vertellen…

Born to run. B.S.

Livigno : vanaf 8 april GRATIS skipas bij 4 d hotel of 7 d appartement ssst niet verder vertellen…

dan58 op 26 feb 2018 14:22

Niet al te ver weg en Livigno gaan niet bepaald samen. 1 van de slechtst bereikbare gebieden vanuit Nederland. Niet echt handig als je een paar dagen gaat.

Born to Ride

@matthias123 Inderdaad niet echt dichtbij, maar bijv. vanuit Ned.-Limburg toch maar 120 km verder dan bijv West-Oostenrijk , niet?

Born to run. B.S.

@matthias123 Inderdaad niet echt dichtbij, maar bijv. vanuit Ned.-Limburg toch maar 120 km verder dan bijv West-Oostenrijk , niet?

dan58 op 26 feb 2018 15:03

Ja maar er is meer dan de kilometers. Ik zou altijd in reistijd rekenen (en niet in kilometers) en er zijn ook nog aspecten als tol e.d.

Verder sluit ik me aan bij wat @peter30 zei.

*bericht bewerkt door GiGi op 26 feb 2018 15:16

@matthias123 Inderdaad niet echt dichtbij, maar bijv. vanuit Ned.-Limburg toch maar 120 km verder dan bijv West-Oostenrijk , niet?

dan58 op 26 feb 2018 15:03

Zoals @GiGi ook al aangeeft het gaat nog niet eens zozeer om de extra afstand. Ik zet ook niet voor niets dat het vooral slecht bereikbaar is. Je hebt veel binnenwegen en moet ook nog een stuk met een autotrein.

Born to Ride

Livigno valt inderdaad af…te ver voor die paar dagen, wel bedankt natuurlijk voor het meedenken! Goed idee om te wachten, voor ons heel vreemd want meestal reserveren we het appartement waar we met kerst zitten alweer voor het volgende jaar :)

*bericht bewerkt door Gertie op 26 feb 2018 15:34

Last-minute heeft in die periode zoveel voordelen. Ten eerste kan je kiezen waar de sneeuw het beste is. Ten 2e zijn er, zeker bij de grote touroperators, last-minute aanbiedingen die super voordelig zijn.

Born to Ride

Solden! Onze vaste prik in april om t seizoen af te sluiten (geen Dutchweek)

Solden! Onze vaste prik in april om t seizoen af te sluiten (geen Dutchweek)

Amanda op 26 feb 2018 19:47

Dit dorp stond wel op mijn lijstje! Genoeg sneeuw dus? Stomme vraag maar wat is Dutchweek?

*bericht bewerkt door Gertie op 26 feb 2018 20:05

Dutchweek is de seizoensafsluiting in Val Thorens. Wordt vooral ook veel om het skien heen georganiseerd. Maar is meestal pas de allerlaatste week van april.

Ik denk dat je inderdaad veel opties hebt, maar misschien dat door Pasen het op sommige plekken iets lastiger kan zijn om de perfecte acco te vinden? Al zal dat wel meevallen (als in: altijd wel wat te vinden).

*bericht bewerkt door Roy83 op 26 feb 2018 21:57

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Solden! Onze vaste prik in april om t seizoen af te sluiten (geen Dutchweek)

Amanda op 26 feb 2018 19:47

Dit dorp stond wel op mijn lijstje! Genoeg sneeuw dus? Stomme vraag maar wat is Dutchweek?

Gertie op 26 feb 2018 19:57

Vorig jaar ook met Pasen geweest, de tweede week van April. Dalafdaling was niet merr mogelijk maar zeker op de gletchers super condities.

Nog een vraag, we willen dinsdags na pasen vertrekken, nu zie ik bij veel accommodaties huren van zaterdag tot zaterdag. Is het mogelijk om ‘ergens’ vanaf dinsdag te boeken? Ik zit nu aan Solden te denken, maar is dit überhaupt mogelijk?

*bericht bewerkt door Gertie op 05 mrt 2018 13:02

Booking.com

Zou het al veilig zijn om nu te boeken in de Franse Alpen naar sneeuwzekerheid toe? (Les Sybelles, Superdeveloy…)

SuperD is - uit ervaring - in ieder geval niet sneeuwzeker begin april. Dat zou ik echt pas superlastminute boeken.

Laatste jaren kies ik altijd voor Livigno. Ben ook al in Solden, Ischl geweest. Is inderdaad iets verder rijden, zeker als je niet de trein wilt nemen. Maar is hoogstens een uurtje meer rijden dan Solden, Ischl, Arlberg.
Als je de trein neemt is het tijdsverschil in reizen miniem. En inderdaad vanaf 8 april skipas free. Ik ben er weer van 7l tot 12 april.

Laatste jaren kies ik altijd voor Livigno. Ben ook al in Solden, Ischl geweest. Is inderdaad iets verder rijden, zeker als je niet de trein wilt nemen. Maar is hoogstens een uurtje meer rijden dan Solden, Ischl, Arlberg.
Als je de trein neemt is het tijdsverschil in reizen miniem. En inderdaad vanaf 8 april skipas free. Ik ben er weer van 7l tot 12 april.

MorRonski op 8 mrt 2018 08:09

. Wat is de reden dat je niet meer voor Solden, Ischl of Arlberg kiest? En Livigno wel? Als ik vragen mag!

*bericht bewerkt door Gertie op 08 mrt 2018 08:22

@MorRonski
Hoy,
, misschien komen we je wel tegen dan, zitten er dan ook.
Dochter, schoonzoon en 2 kids (5en 6j) aan Motttolinozijde in 'n hotelletje, ikzelf en echtgenote in 'n appartement aan San Rocco liftje.
Ter herkenning : 2 latten onder de voeten en 'n helm op 't hoofd. :)

Vééééél plezier.

*bericht bewerkt door dan58 op 08 mrt 2018 09:27

Born to run. B.S.

@Gertie:
Livigno is een heel leuk levendig dorp waar ook na het skiën veel te beleven is. (Winkels, barretjes, standjes op straat waar je iets kan drinken, lekker eten.) Meestal ook veel zon.
Ischl vond ik ook wel een mooi dorp maar vooral gericht op aprés-ski.
Sölden vond ik geen gezellig dorp. Een lange drukke weg door het dorp.
@dan58:
Ik verblijf in Garni Daniëla. Is gelegen boven de sportwinkel Zinnerman… Is ook van dezelfde eigenaars

Als je direct reserveert bij een accomodatie kun je vaak zelf aankomst- en vertrekdatum kiezen.

wat effectieve reistijd betreft, is Montafon zeker interessant.

770 km vanuit Brussel, en autosnelweg tot op 10 km van de bestemming.

Sluiting van het skiseizoen is er doorgaans rond 10e april.

Plaats een reactie