Tunnel of Mur Suisse

Wij hebben (op wintersport in Alpe d’Huez) discussies over de steilheid en moeilijkheid van de Tunnel in Alpe d’Huez en de Mur Suisse in Portes du Soleil. Welke is moeilijker/steiler?

Persoonlijk vind ik de Mur Suisse nog iets pittiger. Then again, alles hangt van de condities af: veel mensen op de piste, ijzig, slecht zicht/flatlight. Bij beiden is het eigenlijk gewoon de eerste twee bochten ‘overleven’ en dan gaat het wel. Mur suisse heeft volgens mij vaak nog niets iets meer/hogere moguls dus imo de ‘moeilijkste’ ;)

*bericht bewerkt door Nillze op 26 feb 2018 22:28

Afgaande op de topo kaart is de tunnel moeilijker.

Maar alles valt of staat bij zo een pistes natuurlijk van de condities op dat moment!

http://www.skitrack.fr/
IGN kaart selecteren
Pentes IGN selecteren
Al de rest afklikken

*bericht bewerkt door japser op 27 feb 2018 06:45

De moeilijkheid zal weinig uitmaken, dat is net afhankelijk van de condities van het moment. De tunnel is natuurlijk veel specialer, die lange donkere tunnel waar je eerst door moet totdat je opeens boven de afgrond staat waar je naar beneden moet. De spanning voel je in de tunnel al opbouwen door bange mensen die het hele eind teruglopen door de tunnel omdat ze toch niet naar beneden durfden.

Born to Ride

In deze moeilijkheidsgraad hangt het heel erg van de condities af. Maar omdat je in de tunnel vaak maar een a twee meter hebt voor de eerste bocht zou ik zeggen dat deze net ietsjes moeilijker is.
Maar nogmaals het zijn de condities per dag die het verschil maken.

Click. Click. Peace

Wat Rogier zegt klopt,een a 2 meter voor de eerste bocht, dit maakt voor mij de tunnel een stuk moeilijker dan de zwarte muur.

Bij mij ging het dan ook mis de eerste keer bij de tunnel en ik viel bij de 2de bocht, was blij dat ik een helm op had, gelukkig geen letsel.

Ik vind de tunnel angstaanjagender, maar zal inderdaad aan de condities op het moment liggen. Bij de tunnel meer mensen zien vallen en glijden en iedergeval.
Beide zijn wel geweldig leuk om te doen. Eindelijk eens echte uitdaging!

Thx, we gaan het morgen proberen…

Plaats een reactie