Anwarter halen

Wederom dank voor de nuttige feedback.

Snowworld had ik ook al aan zitten denken, helaas bieden ze alleen een heel jaar aan.
De andere optie heb ik vandaag benaderd om te kijken wat zij precies voor mij kunnen betekenen. 👍

*bericht bewerkt door Dre81 op 03 jul 2018 20:02

Ik ben inderdaad snowboarder.

Samengevat concludeer ik dat een technische clinic of een cursus op een later moment in het jaar misschien verstandiger zou zijn. Het laatste dan puur gebaseerd op de sneeuw kwaliteit, maar dat is helder.

Dre81 op 3 jul 2018 11:59

Ha Andre,

Kijk anders even op deze twee pagina’s, daar staat veel informatie over beter leren skiën en boarden en welke organisaties daarvoor geschikt zijn.

https://www.wintersport.nl/vereniging/verbeter-je-techniek…

https://www.wintersport.nl/vereniging/skileraar-snowboardler…

Hey Roel-B,

Bedankt, ik zal eens kijken. 👍

Ik overweeg het ook al een tijdje.
Vooral omdat het me leuk lijkt om deze cursus te doen.
Ik vraag me alleen af of er meer 40+ zijn die deze cursus nog overwegen.
Het lijkt me gezelliger als er een paar 35+ers in dezelfde cursus zitten.

Zijn er meer ‘oudere’ enthousiastelingen?

Nikolll op 21 mrt 2018 09:29

ik ben zelf 50 en ben aan het kijken of er mogelijkheden zijn

Funkeysman

<— 35+

Ik overweeg ook anwarter te gaan halen. Ik ben 25 jaar. Doe me een berichtje als je samen zou willen!

@Nikolll

ik ben zelf eerst nog wat zaken aan het regelen (cafe wegdoen allerlei dingen regelen, financien bekijken) ben zelf 50 maar erg ervaren op skies . ben al ski gids geweest en heb dus ook les gegeven zonder diploma

wil wel graag maar heb geen zin alleen aan kids les te geven
wel onderweg maar nog niet rond

hou me op de heugte :-)

Funkeysman

Ik ben aan het kijken voor de anwarter opleiding begin december in Tirol. Op dit moment denk ik aan Ischgl of Sankt Anton (start 3 of 4 december). Gaan er nog meer mensen die kant op in die periode?

Ik gooi weer eens een balletje op.
In december ga ik voor de Snowboardanwärter, weet alleen nog niet precies waar.
De periode zal ongeveer van 09-12 t/m 19-12 zijn.
Zijn er meer die gaan?

@PSK gaat richting Serfaus in die periode zover ik weet. :)

Ezzie

Dat is toevallig, daar zat ik ook aan te denken.
Of via Snowlife, maar ik vraag me af of die meerprijs zich uitbetaald.

Ik zou het niet doen, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ligt eraan hoeveel begleiding je graag wil hebben en hoe je het met vervoer enzo regelt.

Ezzie

Ik heb nsi1 & nsi2 via snowsports academy nu afgerond. Niveau is best hoog, veel mensen zakken op het examen.
Ik heb een abbo op snowworld zodat ik kan trainen, want daar is tijdens de opleiding eigenlijk geen tijd voor.

Ik wil maart of april anwarter gaan doen.

Snowboard

32 jaar oud

snow

Funkeysman

ik werk in Oostenrijk in de wintermaanden in een keuken en ga ernaast een aantal ochtenden ski les geven
ik ben ook al aangenomen bij een bevriend ski school. mijn opleiding ga ik op advies bij https://www.snowsporttirol.at/ doen

op de site staat de datum van 3-11-2019
maar de inschrijving is nog niet begonnen .
weet iemand wanneer de inschrijving van start gaat

groetjes Frans

Funkeysman

Kan je ze geen mailtje sturen? Snowsport Tirol weet dat vast zelf het beste…

Dat duurt inderdaad nog even, heb zelf de snowboard anwärter bij hun gedaan. Het is zeker een aanrader!
Na de zomer zal de inschrijving geopend worden.

*bericht bewerkt door Dre81 op 22 jun 2019 19:41

Dat duurt inderdaad nog even, heb zelf de snowboard anwärter bij hun gedaan. Het is zeker een aanrader!
Na de zomer zal de inschrijving geopend worden.

Dre81 op 22 jun 2019 19:40

de leraren waar voor ik ga werken vinden dat ook het best en qua kosten minder middelmannen.
pas na de zomer dus .

ga direct privé les geven dus dat is tof
gelukkig spreek ik vloeiend Duits en heb er al een slaap plek

heb er nu al zin in

Funkeysman

Qua kosten zijn ze allemaal redelijk hetzelfde.
De norm ligt bij snowsportstirol voor mijn gevoel net wat hoger dan bij Sbssv bijvoorbeeld.
Dit heeft er onder ander mee te maken dat ze wat eigenzinnig zijn in Tirol.
Desondanks zou ik het zo nog een keer doen.

Mij hebben ze ook alweer ingepland voor komend seizoen, lekker tijdens de vakantie periode.

Van de zomer zullen de teksten en aanmeldformulieren van de opleidingen pas uitgeschreven worden is mij verteld. Dat staat u ook op de site vermeld.

Ik wist van bepaalde opleidingen de data al voordat ze op de site stonden vermeld en bij de correspondentie daarover is me toen medegedeeld dat dan ook de inschrijvingen pas open gaan. Ik dacht dat er ook de mogelijkheid aan me geboden was om t.z.t. een mailtje te krijgen over de opening van de inschrijvingen. Je kan ze eventueel vragen je een herinneringsmail te sturen.

Van de zomer zullen de teksten en aanmeldformulieren van de opleidingen pas uitgeschreven worden is mij verteld. Dat staat u ook op de site vermeld.

Ik wist van bepaalde opleidingen de data al voordat ze op de site stonden vermeld en bij de correspondentie daarover is me toen medegedeeld dat dan ook de inschrijvingen pas open gaan. Ik dacht dat er ook de mogelijkheid aan me geboden was om t.z.t. een mailtje te krijgen over de opening van de inschrijvingen. Je kan ze eventueel vragen je een herinneringsmail te sturen.

boarderFrank op 23 jun 2019 01:16
Funkeysman

Had ik ook al in gedachten

Funkeysman

Plaats een reactie