Kortlopende reisverzekering

Beste wintersporters,

Ik heb op het forum al verschillende onderwerpen over verzekeringen terug gevonden maar deze gaan eigenlijk alleen over doorlopende reisverzekeringen en ik ben opzoek naar een kortlopende reisverzekering met een goede en uitgebreide wintersportdekking.

De reden dat ik een kortlopende reisverzekering wil met wintersportdekking is omdat ik (doordat ik nog lekker thuis woon) mee ben verzekerd op de ‘normale’ reisverzekering van mijn ouders. Voor zomervakanties en leuke citytrips ben ik dus gewoon voldoende verzekerd. Als ik op wintersport ga sloot ik eigenlijk altijd een kortlopende reisverzekering af met wintersportdekking bij de ing. Maar na een wat grondiger onderzoek blijkt dat deze verzekering eigenlijk wel heel veel uitzonderingen in de polis heeft staan waardoor de kans dat je werkelijk iets vergoed krijgt wel heel klein is.

Zo ben je niet verzekerd als je risicovolle activiteiten onderneemt… wat is risicovol? En je bent alleen verzekerd binnen de gemarkeerde pistes… Nu ben ik geen fervente off-piste skier maar zover ik begrijp zijn de skiroutes zoals deze in Oostenrijk te vinden zijn al uitgezonderd van verzekering en worden buckelpistes en ongeprepareerde (gemarkeerde) pistes als risicovol bestempeld :O

Ik ben dus opzoek naar een kortlopende reisverzekering waarbij ik ook verzekerd ben als ik een keer een bospad ski of wat afsnijd om bij een andere piste of lift uit te komen en mocht ik nu net een paar meter buiten de piste wat verse sneeuw mee willen pakken en ik breek mijn been vind ik het wel fijn dat de banaan of helikopter door de verzekering wordt betaald.

Ik ben nu al een flink deel van de dag bezig met het lezen van polisvoorwaarden maar ik kom er niet echt aan uit welke verzekering dit gewoon goed heeft geregeld.

Hebben jullie nog tips?

Dan zeg ik nog steeds Allianz, kan ook kortlopend namelijk: https://www.allianz-assistance.nl/reisverzekering/afsluiten/…

Wel even wintersport/bijzondere (winter)sporten aanvinken. Deze sporten vallen er in ieder geval onder: https://www.allianz-assistance.nl/reisverzekering/SearchSite…
Off piste is dus meeverzekerd.

Inshared kan ook. Makkelijk aanmelden en opzeggen.

Plaats een reactie