17/18 maart - kilometers maken in een weekend

Hallo!

Omdat de sneeuwcondities zo goed zijn op veel plaatsen in de Alpen vind ik het zonde om het bij het traditionele weekje skiën te laten. Daarom wil ik trachten om voor het einde van het seizoen nog wat kilometers te maken.

Ik heb het plan om in het weekend van 17 en 18 maart naar de Alpen te gaan. Vrijdag-op-zaterdagnacht halverwege de nacht vertrekken, zaterdagmiddag skiën, zondag de hele dag skiën en dan aan het einde van de dag weer naar huis. Ik vertrek vanuit het midden van het land, heb de beschikking over een auto met winterbanden en sneeuwkettingen, vervoerstechnisch komen we er wel uit.

Vanwege de korte tijd (al is dat natuurlijk een relatief begrip ;-)) heb ik mijn oog laten vallen op gebieden die reistijdtechnisch relatief makkelijk te bereiken zijn, maar die voor dit tijdsbestek toch uitdagend zijn. Denk aan Montafon, Brandnertal of Kleinwalsertal.

Ik ben man, midden in de 20, gemiddeld gevorderd skiër en ik ski op geprepareerde pistes. Stukje off-piste is uitdagend, maar niet mijn doel tijdens wintersport. Mijn tempo is iets boven gemiddeld en ik varieer tussen tempo maken en lange stukken carven. Ik heb ervaring met dit soort korte trips en kan tijd efficiënt indelen.

Mocht je net als ik leip zijn van de bergen en dit een leuke uitdaging vinden: een DM’tje wil do the trick!

Grtz.

Waarom vertrek je niet vrijdagmiddag naar een verblijf met een nachtelijke check-in? Kun je lekker wat uur slapen en zaterdag de hele dag skien…?

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane
Als jij dan meegaat, ga ik ook mee. Maken we er donderdag vertrekken van en maandag terug

Sneeuwkettingen hebben we overigens niet nodig maar dat is een ander topic

Ha, ik ben al ter plekke dan @Drikus 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Pvd, mijn reisgenoten naar La Perla hebben me laten zakken 😡
Ga nog wel even iets regelen.
Veel plezier @Shane !

@drikus, je kunt nog mee naar Obertauern. Maar ik ga niet in de kofferbak zitten.

@DrPhil
Jij mag achter het stuur natuurlijk! Ga ik rechtsachterin rustig een krantje lezen 😜

Ik ben ook al in Oostenrijk dat weekend: https://www.wintersport.nl/forum/topic/401769

@GiGi
Heb DrPhil een pb’tje gestuurd. Kijken of we iets kunnen regelen

*bericht bewerkt door Drikus op 28 feb 2018 10:09

@Gigi
Heb DrPhil een pb’tje gestuurd. Kijken of we iets kunnen regelen

Drikus op 28 feb 2018 10:08

@Drikus @DrPhil gaat naar Obertauern; ik naar de Kaunertaler Gletscher en Nauders. Dat is lastig te combineren denk ik…

*bericht bewerkt door GiGi op 28 feb 2018 10:11

@Gigi
Zag dat jij ook wat eerder vertrekt dan dat ik kan vertrekken. Vrijdagmorgen (16-3) is pas mijn eerste vertrekmogelijkheid.
Zat zelf te denken aan een paar dagen skiën, dus dan dinsdag of woensdag terug.

Volgens mij wilde jij al op zondag terug.

Klopt. Maandag werk ik weer gewoon.

Plaats een reactie