Goede allround ski gezocht.

Hallo,

Ik heb toch eindelijk besloten om eigen ski’s te gaan kopen, aangezien ik ondertussen 2 a 3 x per seizoen in de bergen zit.

Ik ben hoofdzakelijk op de piste te vinden, maar ga ook wel graag eens off-piste, ik ben dus op zoek naar een ski die op de piste snel en technisch te skieën is, maar zich ook laat hanteren in losse sneeuw.

1m89
93kg

Heeft iemand hier goede ervaringen met dergelijke ski’s?

Kijk eens naar wat testen van Allmountain piste georienteerde ski’s. En nog belangrijker, test zelf. Want wat de een een heerlijke ski vindt, vindt de ander een drama. Maar op basis van de test resultaten kun je al een eerste selectie maken waarvan je denkt dat het bij jouw ski stijl past.

http://www.worldskitest.com/en/results-tests-and-evaluations…

@gilleke93, wat @Sheila zegt natuurlijk. Probeer dan i.i.g. ook de Salomon x drive 8.0 fs. het halve forum skiet daarop rond en is er enthousiast over.

Succes met het uitproberen!

Er zijn een heleboel van die ski’s, al zijn dat wel allemaal ski’s voor gevorderde skiërs (ik kan niet zo goed inschatten wat je niveau is, maar beginner ben je niet meer, gok ik). Je kan kijken naar allmountainski’s, daarop lever je mijns inziens echter wel wat in op het ‘technisch’ skiën op de piste. Maar als je 1 ski zoekt waar je beiden mee kan, dan zijn die er wel. Die scoren dan niet op beide vlakken een 10, maar zeg maar maximaal een 8. Als je dat niet erg vindt…

  • de reeds genoemde Salomon X-Drive 8.0 FS in 182
  • de nieuwe (2018) K2 iKonic 80 TI in 184 (eerdere versies zijn een stuk minder stevig en stabiel)
  • het iets bredere broertje, de K2 iKonic 84 TI in 184
  • de Fischer Pro Mtn 80 TI in 180
  • het aanzienlijk agressievere bredere broertje, de Fischer Pro Mtn 86 TI in 182
  • de wat bredere Völkl Kendo in 184
  • de inmiddels overjarige Nordica Nrgy 90 in 185
  • de speelse Blizzard Brahma CA in 180 of 187
  • het aanzienlijk serieuzere broetje, de Blizzard Brahma in 180 of 187 (vergt stevige benen!)

Allemaal veelzijdig genoeg om het zowel op harde sneeuw erg goed te doen (maar niet te vergelijken met een echte pisteski) als ook in het terrein hun mannetje te staan. Ze hebben wel allemaal een wat grotere radius, dus verwacht geen kleine slalom-carvebochten te kunnen draaien.

Bedankt! We zullen eens wat tests regelen dan.

Plaats een reactie