Skigebied advies 17 t/m 24 maart

Hoi mede-wintersporters,

Ik wil nog een weekje gaan skien/boarden met mijn vriendin in de week van 17 t/m 24 maart. Nu heb ik alle skigebieden lijstjes + top 5’s etc. door zitten nemen maar ik heb nog geen (goede) keuze kunnen maken. Wellicht hebben jullie nog tips voor skigebieden.

Wensen:

  • Sneeuwzeker; is onder de 2000 meter met hoge temperaturen te doen in Maart in de middag?
  • Genoeg (brede) blauwe pistes
  • Liefst Oostenrijk, of Frankrijk/Italie met authentieke sfeer (lekker eten op de piste en/of in het dorp)
  • Geen busverbindingen nodig om naar ander gebied te gaan

We zijn vorige 2 jaren naar Les Arcs geweest, qua gebied en accommodatie super, echter viel de reisafstand en sfeer in Arc 1800 wat tegen.

Ik heb zelf zitten zoeken en kwam op Solden (hoog/gletsjers/genoeg blauw) en Chatel in Frankrijk.

De grootste twijfel zit nu in de hoogte van skigebieden, moeten we perse hoog gaan zitten ivm temperaturen in de middag?

p.s als jullie nog goede accommodaties weten uit ervaring, dan zijn die ook welkom.

*bericht bewerkt door frankvanveen op 04 mrt 2018 10:55

Sölden kwam ook meteen in mij op inderdaad. Anders misschien Frankrijk pakken door de vele sneeuw die daar is gevallen deze winter. Bijvoorbeeld Valloire.

Mr. Slow

Ischl mooi gebied sneeuw zeker.

Maar ik zou dan wel IschGl overwegen ipv Ischl, want dat laatste bestaat ook ergens in de vlakte in Oostenrijk !!!
Trouwens Ischgl is 1 van de beste keuzes !

Chatel is heel leuk maar reken echt op pap in de middag. Je kan geluk hebben dat het niet heel warm is die week, maar dat weet je nooit van tevoren.

Ischl mooi gebied sneeuw zeker.

ronaldvr op 4 mrt 2018 11:01

Maar ik zou dan wel IschGl overwegen ipv Ischl, want dat laatste bestaat ook ergens in de vlakte in Oostenrijk !!!
Trouwens Ischgl is 1 van de beste keuzes !

Dirk9 op 4 mrt 2018 11:07

Oeps ja die bedoel ik :-)

Als je niet last minute kunt boeken zou ik deze periode kiezen voor gebieden met het merendeel van de pistes boven de 2000m.
Zon kan in deze periode van het jaar al heel wat schade aanrichten op zuidhellingen, zeker onder de 2000m.
Chatel is dus geen optie.
In Frankrijk wel heel goede opties met Tignes, Val Thorens, Les Arc en La Plagne…
Maar de sfeer… je houdt ervan of niet, ik vind het er wel prima.
Italiaanse Cervinia verbonden met het Zwitserse Zermatt is ook een mooie optie.
En Oostenrijk dan met Ischgl, Solden en Obergurl als beste opties.

Keuze te over in gebieden waar je deze periode zekerheid hebt op goede skicondities.
De mooiste skidagen heb ik trouwens beleefd in maart.
Maximale sneeuwhoogtes, lange dagen en aangename weer

En als je de mogelijkheid hebt om nog wat te wachten met boeken tot kort voor het vertrek, dan kun je het gebied met de beste condities en weersvooruitzichten eruit pikken.

*bericht bewerkt door FrankB op 05 mrt 2018 02:07

Ischgl kan idd, veel boven de 2000 meter alleen leeg ik ook dat je brede blauwe pistes wenst. Als je echt strikt blauw wil heeft ischgl minder te bieden (behalve de idalp… maar dat is t minste deel van t gebied naar mijn mening), is veel rood en zwart. Dan zou solden een betere keuze zijn met een uitstapje naar de gurgls, moet je alleen wel even met de bus (15 minuten, beetje afhankelijk van waar je in en uitstapt).
Afhankelijk van t aantal kilometers piste dat je wenst kan stubaitaler gletsjer ook een optir zijn.

Ischgl valt inderdaad af ivm de rode afdalingen.

Als ik kijk naar de vooruitzichten dan zie ik nog temperaturen van -13 op 18 maart, nu is dat wel erg vooruit kijken maar dan zou ik qua temperaturen ook in de lagere gebieden kunnen zoeken. Maar ik denk dat ik nog een week even wacht met boeken en dan de beste condities pak.

Als het koud blijft:
Valloire is voor frankrijk wel een erg leuk authentiek dorpje. Zelfs authentieker dan een aantal dorpen waar ik in Oostenrijk ben geweest. Alleen ligt het minder hoog natuurlijk.

Je noemt zelf Solden maar rij dan klein stukje verder naar Obergurgl! Sneeuwzeker en (zeker in Hochgurgl) voldoende brede blauwe pistes. Daarnaast kwalitatief prima hutten en voldoende restaurants in dorp.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie