Fooi skileraar

😃😃 @RFKANGOO

@Userd dat is het eigenlijk ook.
Je krijgt er een goed gevoel van.

Hooykaas op 9 mrt 2018 13:47

Soort ontwikkelingshulp dus?

😃😃 @RFKANGOO

@Userd dat is het eigenlijk ook.
Je krijgt er een goed gevoel van.

Hooykaas op 9 mrt 2018 13:47

Soort ontwikkelingshulp dus?

Userd op 9 mrt 2018 14:55

die helpt (ook) niet :)

Edwin van Riel

Als de ski leraar/lerares mijn zoon een week les gegeven heeft en dat naar volle tevredenheid heeft gedaan, krijgt hij/zei van mij een leuke fooi(€50a€75). Ik geef dit aan het begin van de vakantie ook aan met zoiets van:“Als jij ervoor zorgt dat hij het deze week goed naar zijn zin heeft, zorg ik ervoor dat jij een paar extra pilsjes kunt drinken dit weekend”. Dit altijd met een knipoog en een lach, maar de boodschap is duidelijk. Ik weet dat dit niet nodig moet zijn, maar weet ook dat er dan net dat tikkeltje beter zijn best gedaan word. Zie het als een provicie.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Sorry hoor,maar dat vind ik echt aandacht kopen…

Sorry hoor,maar dat vind ik echt aandacht kopen…

Elsvr op 10 mrt 2018 16:19

Eerder omkopen. Maar dat is mijn mening. Maar ieder moet het zelf weten.

Sorry hoor,maar dat vind ik echt aandacht kopen…

Elsvr op 10 mrt 2018 16:19

Ben ik niet met je eens.
Als je je extra inzet voor je werk, mag je daar best extra voor beloond worden vind ik.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Sorry hoor,maar dat vind ik echt aandacht kopen…

Elsvr op 10 mrt 2018 16:19

Ben ik niet met je eens.
Als je je extra inzet voor je werk, mag je daar best extra voor beloond worden vind ik.

John. op 10 mrt 2018 18:20

Volgens doelt degene meer op wat er van te voren gezegd .

Gaat wel lachen worden, als de ouders begin van de week tegen elkaar op staan te bieden. Kind van de ouder die de leraar het meeste gestopt, krijgt de meeste aandacht.

Gechargeerd: van de week op de middelbare school ook maar eens wat extra toe gaan stoppen aan verschillende leraren.

Van gek tot gekker…

Edwin van Riel

Gaat wel lachen worden, als de ouders begin van de week tegen elkaar op staan te bieden. Kind van de ouder die de leraar het meeste gestopt, krijgt de meeste aandacht.

Gechargeerd: van de week op de middelbare school ook maar eens wat extra toe gaan stoppen aan verschillende leraren.

Van gek tot gekker…

evr66 op 10 mrt 2018 18:46

Hoe denk je dat het in het bedrijfsleven werkt?
Degene die goed zijn vak uitvoert en zich daar goed voor inzet word beter beloond dan een laml.l die zich nergens druk om maakt en wacht tot de klok op 17:00 staat zodat hij weer naar huis kan.
Dit word bij veel bedrijven nog veelste weinig toegepast als je het mij vraagt. Hard werken,veel verdienen. Geen zin om goed en hard te werken, geen punt. Dan ook weinig salaris. Zou veel problemen in De wereld oplossen.

Beter veilig en snel, dan rustig met gevaar.....

Sorry hoor,maar dat vind ik echt aandacht kopen…

Elsvr op 10 mrt 2018 16:19

Ben ik niet met je eens.
Als je je extra inzet voor je werk, mag je daar best extra voor beloond worden vind ik.

John. op 10 mrt 2018 18:20

Volgens doelt degene meer op wat er van te voren gezegd .

miepmiep op 10 mrt 2018 18:42

Het gaat mij inderdaad over de nogal duidelijke hint die er op voorhand gegeven wordt:Als jij het heel leuk maakt voor mijn kind hangt er voor jou een extraatje aan vast.
Als iedereen dat gaat doen gaat dus de kroost van de hoogste bieder alle aandacht krijgen?Neem dan toch gewoon privéles zou ik zeggen?

Ik hoop dat de skileraar van mijn dochter extra geld heeft gekregen van die ouders die hun kind twee dagen meegestuurd hebben zonder skipas. Kind moest daarom twee dagen onder de poortjes doorduiken. En van die ouders die een dag zomaar hun kind niet kwamen brengen zodat de skileraar er alles aan moest doen om die ouders te bereiken want hij durfde niet te vertrekken zonder er zeker van te zijn dat het kind niet toch ergens stond te wachten of toch later zou komen.

Ik hoop dat de skileraar van mijn dochter extra geld heeft gekregen van die ouders die hun kind twee dagen meegestuurd hebben zonder skipas. Kind moest daarom twee dagen onder de poortjes doorduiken. En van die ouders die een dag zomaar hun kind niet kwamen brengen zodat de skileraar er alles aan moest doen om die ouders te bereiken want hij durfde niet te vertrekken zonder er zeker van te zijn dat het kind niet toch ergens stond te wachten of toch later zou komen.

vlinder72 op 10 mrt 2018 19:21

Bij ons was er elke ochtend bij de skiles skipas controle 😀

Hoe denk je dat het in het bedrijfsleven werkt?
Degene die goed zijn vak uitvoert en zich daar goed voor inzet word beter beloond dan een laml.l die zich nergens druk om maakt en wacht tot de klok op 17:00 staat zodat hij weer naar huis kan.
Dit word bij veel bedrijven nog veelste weinig toegepast als je het mij vraagt. Hard werken,veel verdienen. Geen zin om goed en hard te werken, geen punt. Dan ook weinig salaris. Zou veel problemen in De wereld oplossen.

John. op 10 mrt 2018 19:18

Ja, we hebben inderdaad gezien hoe fantastisch de bonuscultuur werkt in het bedrijfsleven en hoe geweldig goed de kwaliteit van de dienstverlening van bijvoorbeeld banken en verzekeringsmaatschappijen daardoor is geworden! Uitstekend plan om deze filosofie door te trekken naar de skischolen.

Ik heb nog nooit iemand een fooi zien geven aan een skileraar in het gebied waar wij de afgelopen jaren heen zijn gegaan… Maar nu vraag ik me af of niemand dat doet. Ze werken er niet met jongeren of studenten. Jaarlijks dezelfde gezichten, vaste leraren dus. Ik voel me niet oke oke het geven van een fooi aan iemand die als professional zijn werk uitvoert en van dezelfde leeftijd is of zelfs een stuk ouder is dan dat ik ben. Er zijn alleen in de ochtend lessen, in de middag geven sommigen wel priveles.

Toen een jongetje uit de klas van mijn zoontje nog geen skikaart had, gaf de vader wel het dubble van wat nodig was. Maar de skileraar wilde dat verschil echt niet aannemen als fooi.

“Je hebt nog nooit iemand een fooi zien geven” @Lotte78
Dat zie je ook niet. Je geeft de leraar een hand en in die zelfde hand zit de fooi.

Ik heb nog nooit iemand een fooi zien geven aan een skileraar in het gebied waar wij de afgelopen jaren heen zijn gegaan… Maar nu vraag ik me af of niemand dat doet. Ze werken er niet met jongeren of studenten. Jaarlijks dezelfde gezichten, vaste leraren dus. Ik voel me niet oke oke het geven van een fooi aan iemand die als professional zijn werk uitvoert en van dezelfde leeftijd is of zelfs een stuk ouder is dan dat ik ben. Er zijn alleen in de ochtend lessen, in de middag geven sommigen wel priveles.

Lotte78 op 11 mrt 2018 16:17

Idem. Toevallig ook in Zwitserland?
Misschien regio of skischool gebonden.

*bericht bewerkt door Marijevg op 11 mrt 2018 17:29

Ik denk dat de “Nederlandse student” die op de kinderklassen worden gezet niet verder komen.[post]Farid op 5 mrt 2018 16:13[/post][/quote]

Omdat daar meestal toch geen interesse voor is bij deze doelgroep.

Board or go home.

3x les gehad en nooit fooi gegeven, maar ik heb er deze x wel voor gezorgd dat ik de lunch betaalde dat is toch 5x ongeveer 5 euro geweest (hij had wel een goedkoper tarief, skiwelt)

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

“Je hebt nog nooit iemand een fooi zien geven”
@Lotte78
Dat zie je ook niet. Je geeft de leraar een hand en in die zelfde hand zit de fooi.

Hooykaas op 11 mrt 2018 16:35

Ik denk wel dat me dat was opgevallen hoor. Het is altijd een hele kleine setting waarbij de kinderen per groepje de uitreiking hebben. Ik denk dar het geven van fooien meer gebeurt in grotere grbieden waar ook jongere mensen een bijbaan hebben als skileraar.

Eerlijk gezegd heb ik het dit jaar niet gedaan.
Niet vergeten oid, maar gewoon te laat aan gedacht.
Niet genoeg cash meegenomen en het was een enorm druk moment.
Ik ben eerst pizza gaan halen en ben het vervolgens ook glad vergeten.
Vorige jaren namelijk wel gewoon iets van 20 euro gegeven.

Bij ons in Konigsleiten zijn er altijd Nederlandse studenten die de lessen geven.
Ik kan me voorstellen dat dat geen vetpot is.

*bericht bewerkt door Henrike op 23 mrt 2018 13:59

It is an amazing world

Plaats een reactie