Paasweekend tips

Met pasen zou ik graag nog een weekendje gaan snowboarden.
Helaas kan ik echt alleen het weekend (donderdagavond weg, en zondag avond weer terug).
Vrijdag, zaterdag en zondag als ski/snowboard dagen dus.

Nu ben ik aan het kijken voor een accomodatie, maar merk dat er nog weinig beschikbaar is.
Het liefste zou ik natuurlijk in een sneeuwzeker en hoog gebied zitten, wat niet te ver rijden is (Sölden, Hintertux), helaas kan ik hier niets vinden.

Ik heb wel iets gevonden in Mayrhofen (erg laag?) en iets gevonden in Fügen.

Mijn vraag is of deze plekken wat sneeuwplezier op gaan leveren tijdens dit weekend.
Zijn de pistes (Jullie hebben ook geen glazen bol natuurlijk) hier waarschijnlijk begaanbaar of is het bij voorbaat eigenlijk een no-go?

Heeft er iemand nog anders tips voor een accomodatie in dit weekend?
Ik heb AirBnB en booking al afgestruind en de bekende touroperators (Sunweb, Bizztravel, Husk).

Misschien is Engelberg een optie? er ligt dat immens veel sneeuw op het moment en is makkelijk aan te rijden.

Born to Ride

Bedankt voor de tip. Mooi hoog gebied.

Na wat wikken en wegen (kosten, reistijd, hoogte, mogelijkheden) hebben we toch in Mayrhofen wat geboekt.
Niet zo hoog natuurlijk, maar wel ook de mogelijkheid om naar Hintertux te gaan.

Ben benieuwd hoe het er is en hopelijk vinden we wat goede pistes en is het Penken park nog in vorm.

Bedankt voor de tip. Mooi hoog gebied.

Na wat wikken en wegen (kosten, reistijd, hoogte, mogelijkheden) hebben we toch in Mayrhofen wat geboekt.
Niet zo hoog natuurlijk, maar wel ook de mogelijkheid om naar Hintertux te gaan.

Ben benieuwd hoe het er is en hopelijk vinden we wat goede pistes en is het Penken park nog in vorm.

Reynouts op 14 mrt 2018 18:10

Ik ben erg benieuwd naar de condities, dus laat het gerust even weten als je terug bent. Momenteel ook op zoek naar een klein sneeuw reisje voor midden April. Al denk ik aangewezen te zijn tot een hoger gebied in Frankrijk.

Ik weet natuurlijk wat de condities begin april zullen zijn. Maar mayrhofen ligt nog relatief hoog, en zeker met de gletscher om de hoek moet je je hier zeker wel een weekendje kunnen vermaken.

Toch ligt er nu ‘maar’ 1.15m bovenop de berg. Niet heel veel als het straks een paar weken wat warmer is. Er zijn in ieder geval wel legio opties die nu een immens pak sneeuw hebben dat het sowieso nog gewoon geweldig goed gaat zijn begin april. Ik zou gewoon lekker een paar dagen van te voren boeken en kijken waar de sneeuw goed is.

Born to Ride

Plaats een reactie