vakantiespreiding

Hallo,
al enig idee ivm de vakantiespreiding krokus 2019?
Zal het erger of juist beter zijn dan dit jaar? Vanuit het standpunt van een Belgische inwoner bekeken :-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/28dd37ae0897631cde327694...

Hallo @Gerrit, ik heb - als Belg - al even gekeken. België valt samen met regio zuid Nederland, bayern, baden wurtenberg en zone c Frankrijk ( Parijs en regio montpellier, Toulouse ). Frankrijk wordt dus rustig. Oostenrijk iets minder gezien de hoeveelheid wintersporters in die twee Länder. Oostenrijk heeft echter vroeger vakantie!

Je zal de carnavalsweek gaan vermoed ik? Die is wederom weer druk.
Dit overzichtje is gemaakt door iemand op het forum hier.

Wij zijn regio midden in NL en hebben weer geluk. Ik merk het nu al met accomodatie voor familie zoeken, tot nog toe veel meer vrij als anders.

@VDG_1979

is het mogelijk het overzicht van dit jaar te raadplegen. Is het in 2019 dan drukker of even druk als dit jaar?

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/c773d9630a60e0697197ccf3...

Dit is die van 2018

@Desiree2
Dank u. En heb je zulk overzicht voor 2019?
Want blijkbaar zijn er geen zones aangeduid in het vorige overzicht :-)

*bericht bewerkt door Gerrit op 06 mrt 2018 09:19

Voor Frankrijk wel, alleen Duitsland en Oostenrijk niet.
Ff kijken of ik het snel kan vinden.

@Desiree2
ik versta eigenlijk het overzichtje van 2019 niet
week8: noord voor Nederland
week9: M en Z voor Nederland
week10: carnaval (maar welk deel van Nederland dan?) Noord, midden en zuid hebben hun vakantie al in week 8 en 9 ?

Carnaval is laat dit jaar, in week 10.
Dus de carnavalvierende regio’s hebben dan niet in hun adviesperiode vakantie maar pas met carnaval.
Regio zuid onder andere houdt zich dan niet aan de adviesdata om het in week 9 te doen, maar gaan naar week 10

Dus voor NL kun je eigenlijk wel stellen dat
week 8 noord is
Week 9 midden
Week 10 zuid

Vakanties Oostenrijk

null

Alleen volgens mij zijn er in Oostenrijk ook carnavalsvierders.
Wie weet daar meer van?

Nu nog ff iets vinden met de regio verdeling voor Duitsland.

*bericht bewerkt door Desiree2 op 06 mrt 2018 09:57

@Desiree2
ok bedankt voor de input.
Als ik het goed begrijp zal het dus ongeveer even druk worden. Een deel(tje) van Oostenrijk dat welliswaar wegvalt en in Duitsland afhankelijk welk deel met krokus volgend jaar vakantie heeft.

@Gerrit : dat klopt. Voor Duitsland gaat het om Beieren en Baden Wurtenberg.

Voor regio Midden NL: in 2019 samen met Zuid, maar die zullen overwegend een week later gaan (carnaval).
Dit jaar was het Midden + Noord en daarmee opvallend druk onderweg met gele kentekenplaten.
Volgend jaar weer Midden + Zuid, dus in de praktijk alleen Midden.
Echter, er zijn nog 2 duitse deelstaten vrij (Rheinland Pfalz en Saarland), samen goed voor 5 mln inwoners.

https://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Ferien/Winterfe…

Alleen Sachsen gelijk met Noord (daar zit ik). En nog wat Oostennrijkers.
Van beide heb je niet veel last op de route door Duitsland.

Prima!

*bericht bewerkt door Taan op 06 mrt 2018 12:40

@VDG_1979
enig idee om hoeveel inwoners dit gaat?

Kom op Gerrit, je weet toch wel hoe Goolge werkt?
https://www.google.nl/search?q=inwoneraantal+beieren&rlz…

@Taan

:-)

Maar nu we dit allemaal weten, wat ga je veranderen nu aan je vakantie ?

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 06 mrt 2018 13:10

May the ski force be with you !!

Dit jaar bewust voor Duitslang/Oostenrijk gekozen voor krokus vakantie regio midden omdat zoveel Duitsers geen vakantie hadden. Heb al begrepen dat voor de krokus volgend jaar veel accommodaties al vol zitten. Wellicht komend jaar dus weer Frankrijk, en dan Maurienne vallei. Is zelfs in vakantieperiodes toch wel goed doorrijden (wellicht wel al hotel op vrijdagavond in de buurt) en in de gebieden zelf niet eens heel druk.

@CJAHulskamp

-In een erg drukke week kun je besluiten uit te wijken naar Frankrijk/Oostenrijk

  • Als je financieel niet elk jaar kan gaan, kun je besluiten dit jaar over te slaan of juist een ander jaar.
  • Je kunt alvast plannen of de skibus vol zit of niet en een skibox meenemen.
  • Ik heb nu al voorpret dat we weer een rustige week gaan krijgen. 11 maanden voorpret!!! Priceless

De week van 23-02-2019 / 02-03-2019 is er vergeleken met andere jaren nog genoeg vrij…

@CJAhulskamp : ik kies daardoor volgend jaar voor Frankrijk ipv Oostenrijk net omdat het daar - wss - wat rustiger zal zijn!

Maar nu we dit allemaal weten, wat ga je veranderen nu aan je vakantie ?

CJAHulskamp op 6 mrt 2018 13:09

Naar Italië want dat wordt hier weer compleet genegeerd 😉

In Westendorf zaten er dit jaar in de carnavalsvakantie ook opvallend veel Engelsen,daar hebben we andere jaren nooit rekening mee moeten houden,nog een vakantieperiode om rekening mee te houden erbij dus :)

De Denen hebben standaard week 7 vakantie. Daarnaast mogen ze zelf nog wat vakantiedagen inplannen.

Lisa. op 25 feb 2018 20:26
⛷🎿

Waar staan de kleuren voor in je overzicht?

⛷🎿

De week van 23-02-2019 / 02-03-2019 is er vergeleken met andere jaren nog genoeg vrij…

Desiree2 op 6 mrt 2018 13:20

He?
Als ik aan neem dat oranje betekent dat een groter %mensen vrij dan geel, dan is week negen toch echt zeer slecht? Meer dan 2/3 van Frankrijk, plus een gedeelte van UK, plus 1/3 NL plus Zwitserland en Duitsland op oranje.

Of lees ik het verkeerd?

*bericht bewerkt door Slim op 09 mrt 2018 23:35

Nou ja, zeer slecht… Het is inderdaad druk (schoolvakanties zijn natuurlijk altijd (veel) drukker), maar zoals je ook ziet zijn de vakantieperiodes relatief goed verdeeld. Dat is soms ook wel anders. Dus relatief gezien is het in 2019 gunstig.

Plaats een reactie