Lawine Tignes

Ik zie net deze Go-pro beelden van een snowboarder in Tignes:
https://www.nu.nl/230673/video/snowboarder-weet-net-boven-te…

Wie ziet er zou snel waar dit precies is? Het lijkt wel op of vlakbij de piste, al zie ik niet direct pistestokken.
De beelden laten in ieder geval wel goed zien dat een lawineongeluk in een klein hoekje kan zitten.

En dan zeggen dat je het filmpje bewust gemaakt hebt om mensen de gevaren van een lawine te laten zien. Als je het mij vraagt gewoon de pannekoek van de week…

Born to Ride

@Matthias123 Ik denk niet dat hij dit filmpje/de lawine bewust heeft gemaakt… De teksten die ik lees op de Nederlandse media (NOS noemde het een ‘piste’) izijn sowieso erg matig.

Achteraf iemand een pannekoek noemen omdat ie in een lawine komt is wel erg makkelijk.

Click. Click. Peace

@Rogier dat was niet het volledige filmpje, hier heb je de uitgebreide versie waarin dus aagegeven wordt dat hij heeft filmpje gemaakt heeft voor Safety doeleinden…
http://www.euronews.com/2018/03/05/watch-snowboarder-films-t…

Als je dit doet voor safety doeleinden ben je gewoon een pannekoek.

Edit: zoals aangegeven in de tekst had hij ook al 2x eerder bijna in een lawine gezeten.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 07 mrt 2018 08:41

Born to Ride

Knappe jongen als hij precies weet wanneer een lawine al dan niet loskomt… (Dus bedoelt ie niet dat ie het filmpje achteraf gemaakt heeft en live gezet heeft om te laten zien hoe belangrijk materiaal is?)

Maar dat ie na twee keer een lawine te voorzaakt hebben weer zo’n verwaaid couloir in gaat, dat maakt hem idd wel meer pannenkoek ;-)

Click. Click. Peace

Zie ik nou een geprepareerde piste aan de voet van zijn offpiste avontuurtje liggen?

Dus bedoelt ie niet dat ie het filmpje achteraf gemaakt heeft en live gezet heeft om te laten zien hoe belangrijk materiaal is?

Ja, dat wordt natuurlijk bedoeld.

The snowboarder told Euronews that he’s already had two close encounters with avalanches in the past but that this was the first time he was actually caught in an avalanche.

Dat betekent natuurlijk ook wel iets anders dan 2 keer eerder een lawine veroorzaakt. Hij heeft 2 keer eerder in zijn leven een near-miss gehad en daar is hij zeker niet de enige in.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Goed lezen en ergens een goede interpretatie op los laten is niet ‘everybodys cup of tea’ 😉

When life gets too complicated.... SKI

@Alex En al helermaal niet als ongeveer alle verschillende media er verschillende verhalen op na houden. Het is vrij onduidelijk wat er nou precies gebeurde. In een Frans bericht stond dat ie die dag al twee lawines getriggerd had…

Echter opzich heeft @Matthias123 natuurlijk wel een puntje om met lawinegevaar 4 deze helling in te duiken is niet heel handig ;-)

Click. Click. Peace

@rogier: 4 op dat moment? Dan was-ie er gewoon niets te zoeken, pannenkoek mag best in dat geval :)

Edwin van Riel

Yep, volgens de anena (Frans lawine onderzoeksbureau) wel iig.

Click. Click. Peace

Weet je toevallig welke helling/oriëntatie? Kon m zo op anena.org niet terugvinden :)

Edwin van Riel

Het lijkt mij de Les Lanches lift in Val Claret

Hier wat info over het terrein:

null

De roze stippellijn is een bekende off-piste lijn. Ik heb omcirkeld waar ik denk dat de lawine plaatsvond.

Als t daar was: stufe 4, noord expositie en redelijk steil. Listige combinatie.

Edwin van Riel

Hmm… Is hij dan niet toch meer een crêpe?

Hmm… Is hij dan niet toch meer een crêpe?

Helen op 7 mrt 2018 22:49

Une grande crêpe Suzette 😂

When life gets too complicated.... SKI

Hmm… Is hij dan niet toch meer een crêpe?

Helen op 7 mrt 2018 22:49

Une grande crêpe Suzette 😂

Alex op 8 mrt 2018 09:28

das dan wel weer lekker :)

Blijft het feit dat-ie op die plek in deze omstandigheden in principe helemasl niets te zoeken had. 100% mazzel dus dat ie nu nog terug kan naar Suzette :)

Edwin van Riel

Plaats een reactie