Borstelbaan of indoorhal

Nadat onze uk van 3,5 afgelopen jaar voor t eerst op de ski’s hebt gestaan is ze helemaal enthousiast.
Na één ochtend les hebben we haar daar weggehaald. We vonden de organisatie niet top (veel kindjes die vaak in een soort dominosysteem omvielen boven aan t lopende bandje) en omdat ze binnen een uur weg was bij de ‘dwergen’ en door mocht naar de gewone beginnersgroep waren we daarna verplicht hele dagen af te nemen.
Verder deze week dus zelf met haar gespeeld op de ski’s. Ze vond het glijden super leuk, maakt nu een leuk pizzapuntje en kan (in t kinderland) en beetje sturen.

Nu zijn er aan t nadenken over t vervolg. Graag willen we haar voor volgend jaar wat lessen laten volgen.
We hebben twee opties:

  1. Lessen op de borstelbaan in Dordrecht, omdat dit relatief dichtbij is zal ze een les of 15 kunnen volgen. We weten al dat ze t leuk vindt, want dit jaar hebben we haar daar 2x laten wennen aan de ski’s.
  2. Max 4 keer naar Zoetermeer om daar lees te krijgen. Afstand zorgt ervoor dat dit lastiger is.

Ik neig naar optie 1, maar we vragen ons af of t niveau van lessen op zo’n borstelbaan goed is.
Wat zouden jullie adviseren?

een andere optie is wil ik nog toevoegen. in Utrecht lagerweide rollerbaan is een ook hele goed optie. ( zullen ze op andere plekken ook hebben) . maar lessen in Nederland vind ik altijd wel fijn met de kids. ze hebben al een beetje ervaring en weten dus wat ze te wachten staat. bij ons op de rollerbaan zijn de lessen goed.

Kies voor je zelf wat het gemakkelijkste is. De oudste heeft hier op borstelbaan een kerstvakantie cursus gedaan van 3 of 4 lessen van 2 uur en toen daarna 6 lessen op rollerbaan en kon toen al aardig remmen en een bocht maken. maar hij was wel net 5 toen hij begon daar mee. nu lest hij elke winter 12 lessen voor dat hij naar de sneeuw gaat. met de jongste wil ik ook 12 lessen rollerbaan doen ( dan net 4) ze beginnen dan in kinderland en leren remmen en bochtje en gaan de laatste 3 lessen op een kleine rollerbaan. ze heeft afgelopen week al een weekje in de sneeuw les gehad en vond dit helemaal geweldig.

zijn er geen beoordelingen te vinden op internet over de lessen in Dordrecht.

Mijn kinderen hebben les gehad op de rollerbaan in Rotterdam. Waren we erg tevreden over.

Ik weet niet hoe de lessen in Dordrecht zijn maar ik zou lekker daar 15x laten lessen. Lijkt mij dat ze daar meer aan heeft dan 4x in Snowworld.

Eventueel nog een keertje zelf in Snowworld gaan skien voor de vakantie om aan de sneeuw te wennen.

Rollerbaan heb k zelf een x een seizoen gedaan, heb k weinig aan gehad toen, vandaar dat k daar niet zo enthousiast over ben.

*bericht bewerkt door Noordeling op 07 mrt 2018 11:15

Rollerbaan heb k zelf een x een seizoen gedaan, heb k weinig aan gehad toen, vandaar dat k daar niet zo enthousiast over ben.

Noordeling op 7 mrt 2018 11:13

Foutjes worden op een rollerbaan hard afgestraft, niet iedereen houdt er van. Persoonlijk vind ik het de snelste manier om het te leren, juist omdat foutjes direct keihard worden afgestraft.

Born to Ride

Bij mij ging t op de rollerbaan heel goed, maar k kon t niet vertalen naar de sneeuw waar je rekening moet houden met hobbels/andere mensen en andere onverwachte dingen.
Maar ieder z’n voorkeur natuurlijk.

Plezier en skimeters zou ik op die leeftijd zwaarder laten wegen dan het niveau van de les. Daarbij zie ik niet in waarom lessen in SnowWorld beter zouden zijn dan in Dordrecht.

Een borstelbaan is m.i. net zo geschikt als een indoorhal. Met een rollerbaan heb ik geen ervaring.
Hier kun je de skibanen bij jou in de buurt vinden: http://www.plandespistes.nl/index.php/8-ski/3-skibanen-in-ne…

@Arjen2 ook Wintersporters.nl heeft tegenwoordig een plattegrond met alle mogelijkheden in NL:
https://www.wintersport.nl/wintersport-in-de-buurt

Born to Ride

Ik heb goede ervaringen met kids op een borstelbaan.
Zelf ben ik ooit begon op een rollerbaan maar ik denk dat een borstelbaan voor beginners beter is.

Op een borstel baan leer je mijn inziens beter om te gaan met hoogte en onregelmatigheden op een piste.
Je ervaart er beter het gevoel van snelheid en het naar beneden glijden.

Een rollerbaan is daarentegen ideaal voor als je wat ervaring hebt op de piste en je je techniek wilt opkrikken.
Het herhalen van de skibewegingen, zien in de spiegel wat je doet en niet steeds de lift in te moeten is volgens mij dan de beste work-out

Plaats een reactie