Crossdock Nieuwegein

Ski schoenen en ski materiaal gekocht.
Vooraf afgesproken dat schoenen geruild kunnen worden of teruggebracht.
De schoenen voelden niet goed en veroorzaakten pijn na 1 dag.
Slechts 1 dag gebruikt en er werd een bedrag van 35 euro afgetrokken.
Ik was het er niet mee eens en vervolgens wilde de winkelier niets retourneren.
Wij konden de winkel verlaten zeer vreemd gedrag van de winkelier.
Mijn conclusie een onbetrouwbare winkelier.
Wat kan ik hier aan doen?? rekeningen aanwezig.
Groet Willem

Keer ski’s voor de kinderen gekocht daar. Prima service. Goed geholpen en erg kindvriendelijk. Is wel al weer paar jaartjes terug. Maar heb eigenlijk nooit iets negatiefs gehoord over deze winkel.

Even buiten een oordeel over de winkel, die ken ik niet.
Een aftrek van € 35,- vind ik niet echt verkeerd.
De winkel kan deze schoenen niet meer als nieuwe verkopen en zullen waarschijnlijk meer dan € 35,- van de prijs af moeten doen.
Als je 1 dag schoenen zou huren, ben je ongetwijfeld ook zo’n soort bedrag kwijt.
Het is vervelend dat de schoenen niet waren, waarop je vooraf gehoopt had, maar neem je “verlies”.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Als de schoenen goed aangemeten zijn, kunnen evt drukplekken wellicht nog weggenomen worden. Als dit niet kan, inderdaad de refund-35 accepteren en verder zoeken

Edwin van Riel

Ik denk dat het om gebruikte/tweedehands schoenen gaat?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik denk dat het om gebruikte/tweedehands schoenen gaat?

Shane op 7 mrt 2018 15:38

Heb ik niet uit het eerste verhaal gehaald, maar dit gaan we ongetwijfeld nog horen van TS :)

Bij gebruikte schoenen zou ik een inhouding van eur 35 wel wat kinderachtig vinden. Bij nieuw lijkt het me niet onredelijk, tenzij er van tevoren duidelijke afspraken over gemaakt en vastgelegd zijn.

Edit: even website bekeken, je zou zo maar gelijk kunnen hebben, @shane

*bericht bewerkt door evr66 op 07 mrt 2018 16:06

Edwin van Riel

Nou er spelen natuurlijk wel een aantal vragen. Hoe lang heb je de schoenen gehad? We kunnen natuurlijk allemaal wel zeggen dat we ze 1 dag gedragen hebben, maar als je na een week wintersportvakantie terugkomt, lijkt 35 euro me gewoon heel reëel.

Die houding is er bij tweedehands winkels overigens niet voor niets. Mensen maken er graag misbruik van.

En verder, hoe is het passen gegaan? Wat was de pijn? Was dat op te lossen? Wilde je andere schoenen terugkopen, of alleen je geld terug? Als je de winkel uitgezet bent en nu terugkijkt, heb je je dan wellicht een klein beetje onbehoorlijk gedragen?

Eerst maar eens het hele verhaal alvorens potentieel een ondernemer zwart te maken op een site die graag door Google bovenaan geplaatst wordt bij zoekopdrachten…

*bericht bewerkt door Shane op 07 mrt 2018 16:25

I can stick uphill ice, on my saucer...

Amen @shane :). Ik ga er toch even vanuit dat het verhaal van 1 dag gebruikt, klopt. Jokken mag hier niet hé :)

Verder volledig met je eens (=saai).

*bericht bewerkt door evr66 op 07 mrt 2018 16:36

Edwin van Riel

Mijn vrouw heeft daar haar schoenen gekocbt. Occasions, want nieuw hebben ze niet. Prima service gehad aldaar.

Eens met @Shane. We lezen overigens maar 1 kant van het verhaal. Beetje jammer dat TS zich hier waarschijnlijk alleen maar registreert om een winkelier te flamen.

When life gets too complicated.... SKI

Altijd goed geholpen bij Crossdock en hij heeft ook echt verstand van zaken. Ze verkopen/verhuren honderden, misschien wel duizenden ski’s en schoenen per jaar he. Het scheelt misschien ook voor wie de schoenen waren. Heb een andere bootfitter wel eens horen zeggen dat hun klanten bijna allemaal boven een bepaalde leeftijd zijn, jeugd heeft zelden klachten. En wat is pijn? Goedzittende boots zitten tegen de grens van pijnlijk aan, anders zijn ze te ruim. Dus jammer dat je een ontevreden klant bent, heeft hij ook niets aan. Wat je kunt doen? Bel hem nog eens, begin met een excuus en vraag hem nogmaals om uitleg/toelichting. Wellicht dat je zijn kant kunt volgen en er dan wel uitkomt.

Meerdere keren bij CrossDock gekocht voor de kinderen en altijd prima.

May the ski force be with you !!

Reactie 1e keer schoenen gepast het zijn 2e hands schoenen.
Toen werd mij verzekerd dat ze geruild mochten worden.
Thuis gekomen bleek ik 2 verschillende maten in mijn bezit te hebben.
Na ee paar dagen geruild het was moeizaam passen.
Uiteindelijk op wintersport en na 1 dag had mijn zoon last van zijn voet aan de buiten zijde. Beide voeten.
Op de2e dag andere schoenen gehuurd voor 28 euro .
Deze waren breder en zaten uitstekend.
Vandaag dus een poging gedaan om mijn geld of tegoed bon terug te krijgen dit is na een woordenwisseling niet gelukt.
Ik ben letterlijk de deur uitgeduwd!!!
Wat moet ik hiermee ??
Groet Willem

Ook wij zijn zeer tevreden over crossdock. Al vaker ski’s en skischoenen gekocht.
uitstekende service.
@willem, het is niet goed dat je verschillende maten skischoenen hebt gekregen. Maar dat is zo te lezen netjes opgelost.

Je hebt de niet passende skischoenen mee op wintersport gehad. Dan is het bedrag van 35 euro aftrekken van de verkoopprijs “normaal”.

Heb je in de skiwinkel op wintersport, nog naar de skischoenen laten kijken? Wellicht was aanpassen een mogelijkheid geweest

Hoe jullie woordenwisseling is verlopen, daar kan ik niet over oordelen. Dus waarom je de winkel uitgezet bent…

Maar het voorstel van de 35.00 euro is een netjes voorstel. In mijn ogen niets mis mee.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Er is wel wat mis mee als er letterlijk gezegd is dat ze geruild mochten worden en er niet nadrukkelijk gezegd is dat daar kosten aan verbonden zijn.

Ik ken verder de winkel niet, en Willem ook niet maar de vraag blijft staan: Wat doe je in zo een geval?

Maar na de woordenwisseling kreeg ik niets terug en werd de zaak uitgezet.
Sterker de krassen staan in mijn nek. foto aanwezig
Ik voel mij benadeeld door deze dame.
Het blijkt dat Crossdock Nieuwegein onbetrouwbaar is
Maar hoe moet dit opgelost worden ??

In zo’n geval je verlies nemen en schoenen vakkundig laten aanmeten of ter plaatse huren (omruil tijdens vakantie mogelijk) of op vakantie aan laten passen. Dit is het risico dat je bewust neemt door hier te kopen en niet even te proberen in snowworld of zo, voor je op pad gaat.

Ook geen al te groot drama maken van een paar verkeerd gekochte (gebruikte) schoenen. Verkoop ze hier of via mp aan iemand die ze wel goed passen en klaar.

Hoop geneuzel om een paar tientjes.

Edwin van Riel

De schoenen zijn een week mee op wintersport geweest. Ik geloof Willem van harte dat ze slechts 1 dag gebruikt zijn, maar kan begrijpen dat ze dat bij Crossdock niet doen. Ten tweede geven ze denk ik geen garantie op pijnvrij skien of iets dergelijks, dat wordt een moeilijk verhaal met tweedehands schoenen en de kleine marges voor de ondernemer. Daarbij, als ik gewone schoenen koop, draag ze een dag en vervolgens zeg dat ze toch niet lekker zitten ga ik ook echt mijn geld niet terugkrijgen… toch?
Heel vervelend dat het allemaal zo gelopen is @Willem199912, ik zou ze maar gewoon proberen op Marktplaats te slijten en verder geen energie meer in stoppen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Dat is idd de vraag, wat is er toen gezegd/afgesproken is. Maar ik lees dat Willem zijn geld terug wilt, of een tegoedbon. Dat is wat anders dan ruilen.

Ik vindt het moeilijk om hier een advies in te geven. We weten niet wat er afgesproken is, Hoe de gesprekken verlopen zijn. En waarom is Willen de winkel uitgezet?

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Hebben ze bij crossdock ook koopsysteem dat jaar erop kan ruilen ?

Volgens mijn kopen zij hun materiaal in vanuit verhuurbedrijven uit de Alpen van het vorige seizoen. Op zich niks mis mee, vandaar ook de gunstig geprijsde artikelen.
Ook wel eens wat gehaald. En daarna weer zelf via MP verkocht

Wanneer een verkoper mij d.m.v. handtastelijkheden een winkel uit zou zetten, ben ik ervan overtuigd dat ik die schoenen op een zeer gepaste wijze zou retourneren. Het geld hoef ik dan ook niet terug 😜

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ken crossdock al jaren. Naar mijn mening mensen met passie voor skiën en een gezonde handelsgeest. Snap dat er ruis kan zijn over wat er nu echt wordt bedoeld met retourneren, en de kosten daarvan. Kan me echter niet voorstellen dat deze medewerkers over zouden gaan tot handtastelijkheden die tot krassen leiden. Lijkt me slim t gesprek aan te gaan met cross docks om dit te bespreken alvorens deze negatieve opinie te delen. Kan me voorstellen dat ze een oplossing bieden voor de teruggave van de schoenen, 2e hands toch? Probeer dat eens bij een gemiddelde intersport bij aanschaf van een slecht aangemeten skischoen… krijg je wellicht 0.0 terug.

Woordenwisseling en de winkel uitgezet worden? Dat klinkt niet als beleefd je mening geven en erover praten maar meer als drammen en onbeleefd blijven zeuren net zolang tot de winkel het zat is.

Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe de aankoop van de schoenen gegaan is. Heb je gevraagd of de schoenen geruild konden worden of heb je gelijk aangegeven dat je met de schoenen op vakantie ging en of je ze daarna kon terug kon geven als ze niet prettig zaten? Ik denk dat het om optie 1 gaat. De winkel wist vast niet dat je ze op vakantie wou gebruiken en ze daarna terug wou kunnen brengen.

Ruilen is geen recht. Geld teruggeven ook niet. Er zijn weinig winkels die de aankoopprijs terug zullen geven als je schoenen meeneemt op vakantie en ze daarna terug wilt brengen. Waarom heb je de schoenen niet een keer uitgeprobeerd op een rollerbaan? Dan had je ze direct daarna terug kunnen brengen. Het aanbod klinkt nu heel redelijk. Dat jij je daarna in de winkel hebt misdragen en er zonder geld uitgezet bent, heb je zelf veroorzaakt.

Als je bij aankoop van skischoenen de verzekering krijgt dat je na vakantie eventueel kan ruilen of gedeeltelijk een tegoedbon kan krijgen!!!
Dit doe je omdat het passen en meten moeizaam gaat.
Dit is mij toegezegd door de broer van winkeleigenaar.
En vervolgens blijkt dat niet het geval te zijn en krijg je daar verbaal onenigheid over.
Het blijkt dat toezeggingen dus niets waard zijn.
Mijn zoon is de dupe
Conclusie niet kopen in deze zaak!!! of schriftelijk vastleggen!!!

Niemand is er bij geweest, dus hoe de behandeling in de winkel is gegaan zal gissen blijven. € 35,- minder na gebruik lijkt me helemaal niet zo gek. Er zijn zat mensen met goede ervaringen bij deze winkel, maar daar hoor jij helaas niet bij, al lijkt het alsof je wel mag ruilen of een tegoedbon kan krijgen, alleen geld terug is geen optie (dat is wettelijk ook helemaal niet verplicht). Of dat nou wel of niet duidelijk gecommuniceerd was, zullen we nooit weten.

Is het niet slimmer je ‘verlies’ te accepteren en het lekker te laten rusten? Dit zwartmaken is toch verder ook niet nodig?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Als je voor leugenaar uitgemaakt wordt is dat niet prettig!!!
Een mondelinge afspraak is ook geldig maar moeilijk te bewijzen.

Kortom je kan ze dus niet vertrouwen op hun woord!!!
Dus niet kopen bij deze zaak!!!

Gezien de meeste hier tot volle tevredenheid (waaronder ik ook ) hun wintersport artikel kopen of gekocht hebben, ga ik uit van een incidenteel gevalletje. Jammer dat het dan juist bij jou het geval is, maar om meteen een soort boycot over CrossDock af te roepen lijkt me te ver.

May the ski force be with you !!

Nou, iedereen positief over deze winkel behalve Willem. Ik ga er denk ik ook eens kijken, klinkt goed!

Lijken me op dit moment alleen maar verliezers in dit ‘dossier’.

Misschien tijd om het te laten rusten @Rogier ?

Tijd voor een uitpakparty?!

Ach, deze mensen zijn denk ik echte handelaren Willem, die het met kleine marges moeten zien klaar te spelen. Het zal je best wat rooskleuriger voorgeschoteld zijn, dan de uiteindelijke realiteit. Zoals ik al zei, laat het lekker gaan 👍.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als je voor leugenaar uitgemaakt wordt is dat niet prettig!!!
Een mondelinge afspraak is ook geldig maar moeilijk te bewijzen.

Kortom je kan ze dus niet vertrouwen op hun woord!!!
Dus niet kopen bij deze zaak!!!

Willem199912 op 15 mrt 2018 12:36

Rustig maar en laat iedereen dat zelf bepalen.

Piste riderrrrr

Plaats een reactie