Hochkönig

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Wat een prachtig gebied. Alle ruimte en mooie vergezichten.
Ik schreef er een blog over:
https://www.wanderlife.nl/skigebied-hochkonig-rust-ruimte-en…

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 04 jan 2021 14:19

Je kunt beter je review op deze site plaatsen ipv je eigen site.

May the ski force be with you !!

Thanks voor de tip. Zal ik ook eens doen!

Ik vind het net een reclamefolder, vol algemeenheden.

Wij zijn vorige week in Hochkonig geweest. Ik mis eigen informatie in dit stuk. Met uitzondering van de naam van het verblijf is alles erg algemeen. Het is er mooi. Je skiet tussen de bomen en er zijn lekkere eettentjes. Wat ik graag zou willen lezen is welke pistes vond je fijn/mooi? Welke niet? Voor wie is dit skigebied een aanrader? Wat vind je van de toekomstige ontwikkelingen ?(twee nieuwe liften en een nieuwe piste bij Maria Alm).

Zelf vond ik het gebied niet heel rustig. Wel prachtige brede pistes maar de Simmler lift bij de natrun is druk tussen 10.00 en 12.00 en 13.00 en 15.00. Hetzelfde voor een aantal pistes op de Aberg. En rond drie uur leek de afdeling naar het bergstation op de Aberg wel een mierenhoop (al die kinderen die weer naar beneden kwamen). De skibussen rijden vanaf de Aberg na 10.00 niet vaak genoeg. Wij moesten vaak lang wachten. Om kwart over drie gaan er te weinig bussen. Ook is het niet goed geregeld. Bussen stopten op twee plaatsen en iedereen stormde dan op de bus af. Rekening met houden met kleine vermoeide kinderen deed niemand. Mijn zoontje rent niet zo snel na skiles met zijn skies dus wij moesten nog wel eens drie bussen laten voorgaan voordat wij eindelijk mee konden. Wij vonden verder Maria Alm erg leuk. Wij waren wel blij dat wij niet in Dienten zaten. De pistes zijn daar een stuk pittiger. De Natrun is geweldig voor kinderen. En de het kinderpark op de Aberg viel ook in smaak. En de sneeuw was dit jaar natuurlijk perfect. Wel erg ijzig en keihard aan het eind van de week. Wij hebben in ieder geval gelijk weer geboekt voor volgend jaar. Wij zijn benieuwd wat er dan veranderd is in Maria Alm. Zonder die skibussen is het er vast nog leuker.

@vlinder72 voor wat betreft de bussen, die blijven ook komend seizoen rijden.
Daarnaast zullen de nieuwe liften er waarschijnlijk voor gaan zorgen dat er niet een enorme piek om 10:00 ontstaat. Het grootste gedeelte van de lessen gaat dan in Maria Alm van start, waardoor er een gedeelte eerst even op de Natrun zal blijven en een gedeelte direct richting Aberg zal gaan. De lift van de Aberg naar Natrun zal er ook voor zorgen dat er er een piste komt met veel zon, iets waar het op de Aberg in het vroege seizoen aan ontbreekt.

Prima om natrun op het gebied aan te sluiten alsmede de vernieuwing van liften bij dienten maar persoonlijk ziet ik graag uitbreiding van pistes rond Muhlbach en dienten. Dit zit er naar verwachting niet in ivm beschermde gebieden. Lijken dus voorlopig laatste aanpassingen.

Ha @Vlinder72,
Ik let niet echt op piste nummers, ik duik gewoon de berg af en geniet. En met de uitzichten in Hochkonig is dat niet moeilijk. De Aberg kan druk zijn, maar als je de volgende stoeltjes lift pakt en richting Dienten gaat ben je al snel uit de drukte. En je kan altijd richting Mulbach rijden en daar pas de piste op gaan. Bussen heb ik geen ervaring mee, gewoon de auto geparkeerd. Zelfde geldt voor kids, die heb ik (gelukkig) niet… ;-)

Dit is een eerste algemene blog over het gebied. Een indruk voor mensen die het niet kennen (en dat zijn er veel). Blog over de leukste restaurantjes op de piste volgt nog! :)

De extra lift en piste bij de Aberg vind ik een goede ontwikkeling. Waarschijnlijk minder mensen die over de weg lopen en meer spreiding.

Ik ben een van die mensen die het gebied eigenlijk nog niet kende, dus leuk om te lezen. Volgende week de mogelijkheid om op de heenweg richting kaprun een tussenstop te maken om 1 dag te skien vanuit leogang danwel Maria alm… beiden nog nooit geweest dus een lastige keuze. Wat zouden jullie doen?

We hebben toen gekozen voor Maria Alm om daarna nog 2 dagen te gaan ipv Leogang

May the ski force be with you !!

Bedankt @Timski10. Ik zou inderdaad ook gaan voor Maria Alm.

Wij waren ook in Hochkonig en zaten in Dienten. Dat vond ik echt een prima locatie. We zijn eigenlijk maar één dag aan de MariaAlmkant geweest en ik vond het daar best druk. Wel hele mooie brede pistes en prachtige uitzichten. Toch vind ik de Dienten - Muhlbach kant - leuker. De pistes vanaf de Schneeberg zijn allemaal heel fijn en afwisselend. Toppiste vond ik de rode 13: rustig, goed geprepareerd, breed en vanaf daar kon je alle kanten op.
Skibussen heb ik niet kunnen ervaren, we hadden een huis heel dichtbij de piste. Ik zag in Maria Alm inderdaad wel enorme rijen bij de bushalte staan.

Plaats een reactie