man(fanatiek skier) vrouw(gezelligheids skier) dilemma

Misschien bij meer stellen een dilemma, de ene is fanatiek en wil het liefst de hele dag skiën waarbij de ander denkt, kunnen we niet even gaan zitten, is eerder moe en mijdt het liefste de wat uitdagendere pistes. Wij gaan ieder jaar met 2 stellen waarbij er 3 zijn die graag tochten maken en mijn vrouw het op een gegeven moment wel heeft gehad en dan graag terug naar het hotel of pension wil.We zijn afgelopen week in Sölden geweest en dan is het nogal een stuk skiën voordat ze weer terug is op de plaats van de start. Nu zoeken we eigenlijk een skigebied met veel hele makkelijke lichtblauwe pistes en waar je toch ook gemakkelijk weer terug kunt naar je hotel of pension, waar je behoorlijk wat pistekilometers tot je beschikking hebt zodat je toch wat tochten kan maken. En natuurlijk belangrijk, we gaan altijd begin maart dus dan moet het ook een beetje sneeuwzeker zijn rond die tijd. Onze voorkeur gaat naar Oostenrijk of Italie. Ik heb al zitten kijken naar Alta Badia, kan iemand daar misschien iets over zeggen. Ik hoor graag tips. Ook accommodatie tips zijn zeer welkom. We zoeken een pension, hotel of appartement liefst dicht in de buurt van het skigebied.

Benny

Volgende keer:
-met meer mensen op vakantie
-als fanatiek skiër en extra vakantie vooraf doen Zodat je de 2e week relaxter bent

Ik moest direct aan Alta Badia denken. Hotel Gran Risa kan ik aanbevelen. Aan de piste, goede wellness.

Alta Badia heeft veel blauw, maar ook veel uitdagender (waaronder de wereldbekerpiste Gran Risa) en is natuurlijk aangesloten met diverse andere gebieden, dus ook gevorderden zullen zich er uitstekend vermaken.

En erg lekker eten daar. Ook niet onbelangrijk. ;)

Veel kilometers en toch altijd snel beneden? Dat word lastig. Buiten de gletscher ben je in Sölden toch altijd snel weer bij één van de twee gondels naar het dal? Hooguit twee pistes … en vanaf de gletscher is het één lange blauwe piste volgen …
Misschien eerder eens les nemen ?

Ik moest direct aan Alta Badia denken. Hotel Gran Risa kan ik aanbevelen. Aan de piste, goede wellness.

Alta Badia heeft veel blauw, maar ook veel uitdagender (waaronder de wereldbekerpiste Gran Risa) en is natuurlijk aangesloten met diverse andere gebieden, dus ook gevorderden zullen zich er uitstekend vermaken.

En erg lekker eten daar. Ook niet onbelangrijk. ;)

DSvier op 9 mrt 2018 18:35

Na drie woorden van de TS had ik exact hetzelfde. Kijk zeker ook even naar San Cassiano.

Een gebied uitzoeken waar je ondanks mooie tochtjes nooit echt ver van je startpunt af zit. Dus niet van die heen-en-weer gebieden, maar geografisch compacte, ronde skigebieden. Vaak slecht te zien op de pistekaart, maar op Google Maps des te beter.

Leogang. 2 heerlijke blauwe/rode/zwarte pistes naar het dal, aan de andere kant van de berg kun je route 68 nemen naar Viehoffen (wel met bus verder naar Dalstation van Vorderglemm, niet erg, wel ff goed timen, gaat 3x in het uur) of afdalen naar dalstation van Vorderglemm. Kun je al een lekker stuk samen skiën en daarna bekijken wie verder gaat naar Saalbach/Hinterglemm, of terug naar Leogang. De keuze is reuze daar!

Bij Sölden klein stukje verder rijden naar Obergurgl!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

kjiratsiekoedel
9 maart 2018 · 18:32
Volgende keer:
-met meer mensen op vakantie
-als fanatiek skiër en extra vakantie vooraf doen Zodat je de 2e week relaxter bent

beste kjiratsiekoedel
Dit heb ik er al op zitten in mijn traditionele week 5 zonder wijf mannen ski trip eind januari, maar dat was mijn vraag niet.

Benny

zonder wijf mannen ski trip

Topper ;)

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ischgl!

Compact gebied met toch heel veel pistekilometers (>200km)

Ik heb het eens uitgezocht, je kan met maximaal 3 liften van eender welk punt in het gebied naar eender welk ander punt geraken

Om terug in het dorp te geraken heb je zelfs maar maximaal 2 liften nodig vanuit eender welk punt in het gebied

Ischgl vind ik inderdaad een goede, je bent zo van de 1 naar de andere kant.

Ook tignes val claret vond ik dat je met weinig liften toch snel terug kon komen. Ondanks dat het gebied vrij uitgebreid is.

Saalbach en omstreken is prima geschikt voor jouw wens.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ischgl!

Compact gebied met toch heel veel pistekilometers (>200km)

Skiwi op 9 mrt 2018 21:47

Wilde ik ook al noemen. Inderdaad veel kilometers maar je kan snel van de ene naar de andere kant en vanaf ieder punt ook snel weer naar het dorp.
Zelfs vanuit Samnaun heb je maar 2 liften nodig om weer beneden in Ischgl te komen.

*bericht bewerkt door Jay op 10 mrt 2018 10:46

Obertauern?

Obertauern?

Bovermars op 10 mrt 2018 15:24

Had ik zelf niet genoemd vanwege de afstand maar bij nader inzien zegt @Benny daar niets over. Past helemaal bij het geschetste plaatje!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Lech!

Plaats een reactie