Elan Amphibio

Ik ski op dit moment de Elan Waveflex 12 Amphibio. Bevalt prima maar is na circa 6 jaar aan vervanging toe. Zie op dit moment aanbiedingen van diverse Elan Ski’s maar weet niet met welke ik deze kan vergelijken. Iemand info van wat de huidige opvolger is van mijn Elan Amphibio’s?

null

De opvolger is volgens mij de Elan Amphibio 12 TI. Maar je kan ook kijken naar de 14 TI bijvoorbeeld.

Na 6 jaar aan vervanging toe? Hoe dat zo?

@Dr.Phil: Aan vervanging toe klinkt inderdaad alsof ze op zijn en dat is niet het geval. Vind het fijn om iedere 5 a 6 jaar te updaten naar nieuw. Probeer dan in de opruiming een leuke set te scoren en verkoop mijn oude ski’s. Goed voor de economie en fun voor mij!!

Maar waarom dan praktisch hetzelfde weer kopen? Ga dan ook echt voor ‘iets nieuws’… ;)

Ik heb de 12Ti van 15/16. Slechts 1 wintersportweek op geskied, voor de rest enkel indoor. Heb in januari jl. de Fischer Motive 80 gebruikt in Trois Vallees. In principe niks mis mee, maar toch inmiddels verkocht. Kijk nu toch al enige tijd naar andere ski’s
Om met Dr Phil te spreken: waarom? Is natuurlijk de schuld van het forum, waarop je steeds warm wordt gemaakt voor allerlei nieuwe ski’s. Zie daar maar aan te weerstaan. De Blizzard RC TI, de Atomic Redster XTI. Tot nu toe heb ik op mijn Elans nog steeds het prettigst geskied. Ik kan deze 14ti kopen of de 16ti. Bij 3s-ski voor zeer acceptabele prijzen te koop. Maar, wat is verstandig. Vooral gezien mijn leeftijd, waarop het steeds de vraag is of er nog wel een volgende skivakantie komt. DrPhil/GiGi, verlos me van dat dilemma. En GiGi, wat is dan echt iets nieuws? Het valt me op dat je Elan de laatste tijd wel positie waardeert.

Hen48

Ik kan me voorstellen dat je na een aantal jaar ook wat zekerder wordt op ski’s en misschien iets pittigers wil, of juist iets wat het beter doet in prutsneeuw. Gewoon omdat je merkt dat je anders wil/gaat skiën, of vaker merkt dat je in zachte sneeuw aan het skiën bent etc.
Iets kopen na een jaar of 5 wat in essentie hetzelfde skiet als daar niet de noodzaak voor is lijkt mij zonder van het geld. Dat je iets anders wil dan wat je hebt snap ik helemaal (heb ik zelf ook continu last van haha).

En over Elan: de nieuwe GSX en SLX vind ik geweldige ski’s. Voor mij net niet pittig genoeg om ze echt als sportieve ski te zien, maar als zeer zekere pisteski vind ik ze heerlijk. En het verschil met eerdere generaties: geen Amphibio meer in die lijn.

*bericht bewerkt door GiGi op 10 mrt 2018 11:20

Even vloeken in de Moskee. Het is nou toch zaterdag. @PML je kan die 6 weken gebruikte ski’s net zo goed houden.De kans is groot dat ze kwalitatief beter zijn. Dan de ski’s die je vandaag de dag koopt.

Plaats een reactie