26 t/m 29 april skiën. Wie gaat er mee?

Ik wil graag het laatste weekend van april het seizoen in de Alpen afsluiten. Koningsdag heb ik vrij, en de dag ervoor heb ik ook vrij genomen. Ik heb dus donderdag t/m zondag om nog een paar dagen de sneeuw in te gaan.

Bestemming: waar goede sneeuw ligt en genoeg pistes open zijn. Liefst niet al te ver rijden. Zeg maar boven de Alpenhoofdkam. Vorig jaar heb ik me (met anderen) perfect vermaakt in Ischgl, maar ja in een dump van 60+ cm in twee dagen en min-temperaturen is het al snel geweldig skiën. (Voor die periode) groot piste-aanbod en goede sneeuwcondities zijn voor mij belangrijk. Een enkele gletsjer vind ik dan al snel wat saai… Après-ski hoeft van mij niet (verblijf in Ischgl zelf ook niet trouwens, o.a. om die reden).

Wat mij betreft beslissen we last-minute waar we heen gaan en boeken we verblijf. Ik heb een niet al te grote, maar wel voor de winter uitgeruste zuinige auto met skikoffer en een geldig Zwitserland-vignet op de ruit.

Dus: wie wil er mee? Stuur een persoonlijk bericht als je serieuze interesse hebt.

Je kan altijd aanhaken bij ons in Valtho die week! Een indoorski waar ik ooit les gehad heb gaat daarheen die week met een groep. Ik heb (samen met skimaatje) apart geboekt want wij wilden halfpension. Maar dus wel zelfde week en zelfde bestemming. Kijk maar. Is wel ver rijden voor een paar dagen.

De hele week gaat niet lukken. Ik zit aan die dagen vast.

Al één plekje vergeven; in ieder geval nog 1 of 2 plekken vrij!

Ik heb ook wel intresse, zal je een berichtje sturen later vandaag.

En waar gaat de reis heen?

En waar gaat de reis heen?

Tims op 25 mrt 2018 17:51

Dat is nog niet besloten. Er moet nog goede sneeuw liggen, er moeten voldoende pistes open zijn, de liften moeten draaien en het moet een beetje te berijden zijn. Dan blijven er niet heel veel plekken over. Ischgl is de grootste kanshebber, met verblijf waarschijnlijk niet in Ischgl zelf (gezien de populariteit van mevrouw Fischer en de bijbehorende marktwerking).

Leuk! Hoewel nog lang niet zeker zit ik voor eind april aan Obertauern te denken. Ik heb minder keuze ivm verblijf in Muhlbach.

Maar veel plezier in ischgl!

Obertauern heeft dat laatste weekend nog maar twee liften open, ondanks dat op de site andere info staat. Vorig jaar daar geboekt en door het hotel hierop gewezen en gelukkig waren ze zo coulant om kosteloos te annuleren.

Oh dat is nuttig om te weten… Thanks!

Evt geïnteresseerd! Ik stuur je een berichtje.

@Bartzijlstra, @Miepmiep, @Menn0 en ikzelf zijn nu de groep. Daarmee is mijn auto wel vol. Natuurlijk mogen nog meer mensen aansluiten (er is nog niks geboekt of zo), maar dan zullen we met meer auto’s moeten gaan.
@btbt wil mogelijk ook aansluiten, maar komt niet uit Nederland, dus hoeft in het logistieke plaatje niet mee (wat nu de enige beperking lijkt).

we hebben keuze genoeg : dit is wel van 2015 zie ik net. maar zal toch wel aardig qua data in de buurt liggen…

https://www.snowplaza.nl/weblog/6441-geopende-skigebieden-in…

*bericht bewerkt door miepmiep op 26 mrt 2018 21:29

idee om app groepje te starten met de degene die nu meegaan?

Goed idee. Als jullie even je nummer geven on een privé bericht, dan maak ik een groep aan.

Ik heb ook wel interesse. Rij graag met de auto. ik stuur je een pb

Tirol

En waar gaat de reis heen?

Tims op 25 mrt 2018 17:51

Dat is nog niet besloten. Er moet nog goede sneeuw liggen, er moeten voldoende pistes open zijn, de liften moeten draaien en het moet een beetje te berijden zijn. Dan blijven er niet heel veel plekken over. Ischgl is de grootste kanshebber, met verblijf waarschijnlijk niet in Ischgl zelf (gezien de populariteit van mevrouw Fischer en de bijbehorende marktwerking).

GiGi op 25 mrt 2018 17:57

Wil even zeggen dat laat op het seizoen het niet ideaal is in Ischgl, ben daar al een paar keer geweest rond begin/midden april en vaak erg weinig sneeuw, vooral ook voor de dalafdaling.

En waar gaat de reis heen?

Tims op 25 mrt 2018 17:51

Dat is nog niet besloten. Er moet nog goede sneeuw liggen, er moeten voldoende pistes open zijn, de liften moeten draaien en het moet een beetje te berijden zijn. Dan blijven er niet heel veel plekken over. Ischgl is de grootste kanshebber, met verblijf waarschijnlijk niet in Ischgl zelf (gezien de populariteit van mevrouw Fischer en de bijbehorende marktwerking).

GiGi op 25 mrt 2018 17:57

Wil even zeggen dat laat op het seizoen het niet ideaal is in Ischgl, ben daar al een paar keer geweest rond begin/midden april en vaak erg weinig sneeuw, vooral ook voor de dalafdaling.

ThibaudBE op 30 mrt 2018 10:23

Afgelopen twee jaar geen enkel probleem. Bovendien wordt het een last-minute beslissing.

Leuk, lees mee vanaf de zijlijn. Gisteravond 22:55uur eindelijk geboekt en morgen rijden, last-minute ;-)
Nu soort van vakantiestress. Wasmand leeg, alles gewassen gestreken en nu zorgen maken over het inpakken.

Wel heel leuk altijd maar blij als alles weer in de auto zit.

Leuk om te zien zo’n groepje!

Met deze site kan je kijken hoever de seizoenen lopen: https://www.skiinfo.nl/oostenrijk/seizoenseinde-skigebieden…

Hoor veel goede dingen over Sölden.

Tirol

Met deze site kan je kijken hoever de seizoenen lopen: https://www.skiinfo.nl/oostenrijk/seizoenseinde-skigebieden…

Hoor veel goede dingen over Sölden.

Tirol op 1 apr 2018 14:58

alleen open tot 22 april…

STUBAITAL SKIGEBIED

daar hebben ze de stubei gletsjer.

iemand ervaring daar?

Tirol

Flaine in Frankrijk. rond de 1000 km

http://www.boardshortz.nl/tip-beste-skigebieden-in-de-buurt/…

https://www.wintersport.nl/dorpen/flaine

klinkt leuk en schappelijk met kosten en weer eens wat anders…?

Tirol

Flaine in Frankrijk. rond de 1000 km

http://www.boardshortz.nl/tip-beste-skigebieden-in-de-buurt/…

https://www.wintersport.nl/dorpen/flaine

klinkt leuk en schappelijk met kosten en weer eens wat anders…?

Tirol op 1 apr 2018 17:07

Alleen volgens site open tot 22 april .

Behalve gebieden met een gletsjer zijn rond die tijd eigenlijk alleen nog Val Thorens, Ischgl en Livigno open.

Ik vraag me af of Obergurgl het seizoen niet iets gaat verlengen als huidige condities nog even aanhouden…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik vraag me af of Obergurgl het seizoen niet iets gaat verlengen als huidige condities nog even aanhouden…

Peter30 op 1 apr 2018 18:27

Ik reken er niet op. Sölden gaat dat ook niet doen (lokale info). En dan nog… been there

STUBAITAL SKIGEBIED

daar hebben ze de stubei gletsjer.

iemand ervaring daar?

Tirol op 1 apr 2018 16:52

Ik ben er drie keer geweest, waaronder vorig jaar met Koningsdag, dus de periode dat Gigi wil gaan. Prima gebiedje voor een paar dagen, maar niet erg groot.
Vorig jaar met Koningsdag was er een meter verse sneeuw gevallen, maar dat was toen bij meer gebieden. Na een sneeuwrijke winter als deze zal het daar met Koningsdag ook nog prima zijn.
Nadeel vind ik, dat er maar één hotel direct onderaan de liften naar de gletsjer is. We hebben één keer in dat hotel gezeten (ca. 12 jaar geleden), maar tegenwoordig moet je dat een jaar van tevoren boeken.
De rest van de accommodaties is op minimaal een kwartier rijden.

Annoying skiers since 2003

Behalve gebieden met een gletsjer zijn rond die tijd eigenlijk alleen nog Val Thorens, Ischgl en Livigno open.

GiGi op 1 apr 2018 18:13

Breuil-Cervinia / Zermatt ook

Behalve gebieden met een gletsjer zijn rond die tijd eigenlijk alleen nog Val Thorens, Ischgl en Livigno open.

GiGi op 1 apr 2018 18:13

Breuil-Cervinia / Zermatt ook

burtonboy op 1 apr 2018 23:08

Zermatt en Cervinia geven toegang tot de gletsjer, dus dat gebied valt onder ‘gebieden met een gletjser’.

Behalve gebieden met een gletsjer zijn rond die tijd eigenlijk alleen nog Val Thorens, Ischgl en Livigno open.

GiGi op 1 apr 2018 18:13

En Sulden am Ortler

Plaats een reactie