Verbindingen tussen skigebieden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Hallo,

Binnenkort trekken we naar het KWT. We verblijven in Riezlern.

Via de skibus kunnen we naar de verschillende skigebieden. Maar welke skigebieden zijn verbonden met elkaar en hoeveel bedraagt de reistijd ongeveer naar deze skigebieden? Graag hier wat meer info over.

Op onderstaande pagina staan de tijden van de bussen in KWT. Volgens mij zijn op die manier alle gebieden wel met elkaar verbonden

https://www.oberstdorf.de/anreise-verkehr/busfahrplaene.html…

Veel skiplezier!

Vanuit Riezlern kort busritje (ruim 5 min.) naar Ifen. Naar Walmendingerhorn vanuit Riezlern skiënd. Ik weet niet waar je in Riezlern verblijft maar naar Kanzelwand dalstation kun je zelfs lopend doen. Veel plezier!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30 Welke piste neem je van Riezlern naar Walmendingerhorn?

Best grappig dat sommige mensen naar een bepaald skigebied gaan en zich dan vlak voor vertrek zaken gaan afvragen die de meeste wintersporters vaak al bij de keuze voor het gebied hebben bekeken dan wel ruim voor de tijd, als voorpret, hebben uitgezocht. Beetje wintersport 0.1, je weet wel, toen internet niet bestond en je afhankelijk was van boekjes.

Piste riderrrrr

Beste @Patrick71,
Het zou fijn zijn mocht je ook een antwoord hebben op mijn vraag.

Je volgt daarvoor de Skiweg richting Mittelberg @thomaswieme, nadat je omhoog bent gegaan met de Parsennbahn staat dit al aangegeven.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Alle deelgebiedjes in het KWT zelf zijn met de bus binnen een paar minuutjes te bereiken, enkel Oberstdorf Nebelhorn duurt een halfuur. Ik zou je het bezoek daaraan ook afraden.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Je volgt daarvoor de Skiweg richting Mittelberg @thomaswieme, nadat je omhoog bent gegaan met de Parsennbahn staat dit al aangegeven.

Shane op 21 mrt 2018 08:10

Klopt helemaal zoals Shane zegt, en dat met een paar gebroken ribben😬

Op het skikaartje: vanuit top Parsenn naar Hubertuslift en vervolgens via Heubergmuldenlift naar boven. Stap je links uit heb je een klein stukje rood, ga je rechts (blauw) dan maak je een bocht om het bovenste gedeelte heen en steek je de piste dwars over het bos in De Gleitweg op. Klinkt spannender dan het is maar leuk om te doen. Ook terug kun je skiënd via deze zgn Gleitweg door de bossen.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Gebroken rugwervels @Peter30 😉

I can stick uphill ice, on my saucer...

Gebroken rugwervels @Peter30 😉

Shane op 21 mrt 2018 09:16

Oh ja, dat was DrPil met de ribben. Beterschap👍

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Bedankt @shane en @peter30 voor de tips.

Eerste keer KWT met 3 vrienden en alle tips zijn uiteraard welkom.

Beste @Patrick71,
Het zou fijn zijn mocht je ook een antwoord hebben op mijn vraag.

thomaswieme op 21 mrt 2018 08:05

Zou graag willen, maar ben helaas nooit in KWT geweest. Ik zou dit zelf opzoeken op https://www.wintersport.nl/skigebieden/kleinwalsertal… of https://www.kleinwalsertal.com/de.
Ik kan zelf zo 123 het fahrplan van de KWT skibus niet voor je vinden, maar via Google moet dat lukken.

Piste riderrrrr

Zelf 2x geweest, leuke gebiedjes.
Ifen is het mooist wat uitzicht/natuur betreft vind ik.

Plaats een reactie