Leukste gebied Zugspitz

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Goededag,

Wij gaan volgende week 4 (ski)dagen naar Zugspitz, Lermoos. Nu zijn er meerdere kleine gebieden, wat zijn de leukste voor ervaren snowboarders?

Lermoos en Ehrwald (dalafdaling het minst)

*bericht bewerkt door Patrick71 op 20 mrt 2018 20:09

Piste riderrrrr

Wij vonden de Wettersteinbahn niet zo boeiend, maar de Marienberg is best geinig voor twee uurtjes. Wel vaak dezelfde piste, maar het is er rustig en daardoor ligt de piste er vaak erg mooi bij.
Verder heb je aan Lermoos en Ehrwald waarschijnlijk het meest. De Zugspitze vonden wij minder boeiend en vooral ben je erg lang onderweg om er te komen, dat kost je gewoon veel skitijd.

Ik heb alleen in Berwang en Ehrwald(er Alm) geskiet. Beiden zijn prima voor een dagje, waarbij ik denk dat Ehrwald net iets leuker is.

Als ik nu zelf daarheen zou gaan zijn ik overigens ook een dagdeel Mariënberg meepakken (bijvoorbeeld op de laatste dag, voor het naar huis rijden). Denk dat Lermoos dat wat meer ervaren wintersporter het meest te bieden heeft.
@Mike123: ik heb er niet op geskied, maar het is toch zo’n grote sta gondel en dan weer iets naar beneden met van die kleine cabines? Valt op zich wel mee toch? Of bedoel je inclusief autorijden, wachtrijen etc?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

@Mike123: ik heb er niet op geskied, maar het is toch zo’n grote sta gondel en dan weer iets naar beneden met van die kleine cabines? Valt op zich wel mee toch? Of bedoel je inclusief autorijden, wachtrijen etc?

Roy83 op 23 mrt 2018 11:34

Je bent wel minimaal een uur kwijt… Wachten op de gondel beneden, naar boven, lopen naar de gondel richting skigebied, gondel naar skigebied.

Ben net terug, lermoos vonden wij het leukste gebied vooral de rode 5. Qua zugspitz, uitzicht is heel gaaf maar de pistes vielen een beetje tegen.

Ben in Ehrwald, zugspitze en Lermoos geweest. Eigenlijk vond ik maar 1 gebied de moeite waard en dat is Lermoos. Ehrwald en Zugspitze zijn echt beginners gebieden. Ski’s recht uit en glijden maar in veel gevallen. Daarbij is het een lange onderneming om bij de zugspitze te komen wat inderdaad een uur kan duren. Ik hoop dat je een leuke vakantie hebt gehad!

Plaats een reactie