Gezocht kind vriendelijk skigebied voor winter 2019.

Ik ben opzoek naar een kind vriendelijk ski gebied. Het gebied hoeft niet mega-groot te zijn. Maar ergens tussen de 50 - 100 km zou mooi zijn.

Afgelopen jaren hebben we met veel plezier geskied in Lofer Oostenrijk. Gebied is mooi overzicht overzichtelijk, niet al te duur. We zijn hier nu een beetje uitgekeken. We zouden komende winter wat anders willen.
Aangezien we vast zitten aan de schoolvakanties zullen we dus op tijd moeten boeken.

Wat zoeken we:

  • gebied tussen de 50 - 100 km
  • liefst sneeuwzeker
  • kindvriendelijk gebied
  • skischool met Nederlandse skileraar
  • gebied met liever veel blauw/rood, dan veel rood/zwart
  • max 900km vanaf Arnhem, liever dichterbij dan verder weg
  • liever hotel dan appartement
  • niet al te duur. 😉

Wie heeft de gouden tip voor ons?
Zelf raden we het gebied in Lofer aan voor anderen die zelf opzoek zijn naar een nieuw kind vriendelijk skigebied.

Kappl kan ik aanraden. Net geen 50 km piste, maar veel afwisseling en een fantastisch kinderland op 1800m. Pistes tot 2700m. Voldoende sneeuw, maar ook veel zon, zuidoost helling. Laagste punt op 1100m. NL-talige leraren. West Tirol, dus niet te ver rijden. Alle vakjes afgevinkt volgens mij…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik kan Kappl nu veilig aanraden aangezien we zelf na 4 jaar naar een nieuw familiegebied gaan. ;-)

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 24 mrt 2018 11:36

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Deze krokus in Kappl geweest, vond het top. Alleen is er maar één lange blauwe piste… Was overigens geen punt voor de skischool, die weten heel goed ook de lichtrode pistes te vinden.

Zugspitz Arena ook erg kindvriendelijk volgens mij. Wel deelgebieden dus niet alles per lift te bereiken. Kleinwalsertal is ook een prima optie denk ik. En zoals hierboven aangegeven, Kappl.

En wat te denken van Brandnertal?

Mr. Slow

Wildkogel Arena. Dit gebied is echt behoorlijk makkelijk; de zwarte pistes zijn eerder (donker)rood waarmee de overgebleven rode pistes vaak lichtrood zijn, en daarnaast ook genoeg blauwe pistes. De rode 11 en 12 waren vier jaar geleden bijvoorbeeld nog blauw, de zwarte 2 en 6 waren toen nog rood, en allevier waren niet te moeilijk voor hun oude categorie.
Nederlanders weten het gebied vrij goed te vinden, nadeel daaraan is dat het druk kan zijn. Ruim de helft van de pistes ligt in een kom van grofweg 1750 tot 2100 meter en is dus zeer sneeuwzeker, de rest, waaronder de dalafdalingen, ligt in de zon (maar dat geldt ook voor Lofer). Afgezien van de dalafdalingen liggen deze pistes overigens ook nog hoog zat (afgezien van de dalafdalingen eindigen alle pistes hier op vergelijkbare hoogte met waar die in Lofer beginnen). Voldoet verder ook aan al je eisen hoewel het maar net de 900 kilometer vanaf Arnhem haalt.

*bericht bewerkt door David23 op 24 mrt 2018 13:02

❄️

Als je Lofer gewend bent is de Wildkogel Arena om 1001 redenen een no go. Compleet anders qua sfeer en is ook echt niet een heel makkelijk gebied als je graag blauw skiet.

Waarom ga je niet een paar kilometer verder op de Steinplatte kijken @Teitink?

*bericht bewerkt door Shane op 24 mrt 2018 14:46

I can stick uphill ice, on my saucer...

@sebastiaan, @77steve,
Kappl ziet er zo op het eerste gezicht gezellig uit. Dank voor de tip.

Hebben jullie nog tips voor een accomodatie?

Fiss is leuk, wellicht iets te groot maar zeker kindvriendelijk.

@Teitink Wij zaten in een appartement en lees dat je liever hotel hebt? Wij keken uit op Gasthof Alpenfrieden, dat is in ieder geval prima gelegen. Ook hebben we uitstekend gegeten bij hotel Post. Beide zijn wel traditioneel Oostenrijks. Moet je tegen kunnen 😀.

@77steve, hotel heeft wel voorkeur. Maar is nog geen gelopen race.
Beviel appartement jullie? Kun je me de naam geven?

Iets meer dan 900 km vanuit Arnhem (930km) , maar verder voldoet Grossarl aan al je eisen. 70 km piste, kindvriendelijk, bijna alle pistes te voorzien van kunstsneeuw, genoeg hotels, leuk dorpje , skischool heeft Nederlandse skileraren (in ieder geval eentje, die had mijn zoontje;), bijna alleen maar blauw en makkelijk rood, een leuk dorpje en erg rustig in het hoogseizoen.

Grossarl heeft echt amper makkelijk blauw en rood vond ik ook niet echt makkelijker dan gemiddeld. Rust in het hoogseizoen viel ook tegen, de Grossarl kant was veel drukker dan de Dorfgastein kant en Bad Gastein was ook duidelijk rustiger (kerst 2016).

❄️

Wij zoeken ook een leuk gebied voor de gezinsvakantie. Hoe zijn de blauwe pistes in Lofer? breed of veel skiweggetjes?
makkelijk blauw of toch wat lastiger?

Ehrwald. Mijn zoon gaat er met familie en 2 dochters van nu 9 en 11 met de a.s. kerst voor de 4e maal naar toe. Kinderen hebben er leren skiën. Erg goede opvang voor de kinderen. Je kunt van daaruit, voor iets meer uitdaging, ook eenvoudig naar de Zugspitze. Ondanks de relatieve hoogte kunnen ze er zonodig ook toveren met sneeuwkanonnen.

Hen48

@daffie
Lofer is een heel gezellig, overzichtelijk skigebied. Hierdoor kom je je kinderen in hun ski klas regelmatig tegen op de piste.

Pistes zijn voornamelijk blauw, en rood.
In de drukke periodes vallen de wachttijden bij de lift ook reuze mee.

Plaats een reactie