Hahnenkamm 2019 bezoeken

Ik vond de afdaling op de Streif afgelopen januari weer fantastisch om te zien en heb eigenlijk het plan opgevat om het met een paar vrienden eens in het echt te gaan bekijken.

Ik weet dat de voorverkoop nog even op zich laat wachten, maar vroeg mij af of iemand die dit al eens gedaan heeft goede tips heeft:

  • welke kaarten cq plaatsen zijn het handigst ook te kopen?
  • wat is de handigste plek om te zitten qua accommodatie, in Kitzbuhel zelf of een ander dorp?
  • wat is de handigste dag om af te reizen?
  • accomodatie tips?

Ha Metzki,

Ik ben er al vaak geweest, absoluut een aanrader! Qua kaarten kan je beste ‘staanplaatsen’ kopen, dat is eigenlijk alles behalve de tribune. Tribune is volgens mij alleen i.c.m. VIP en gepeperde prijzen. Daarnaast zijn staanplaatsen ook veruit het gezelligste. Je kan hier op twee manieren komen; van bovenaf skiën en kaartje bij het hek kopen en gewoon vanaf beneden. Van boven klinkt leuk, kan je ook met de piste ‘mee skiën’, maar je kan de wedstrijd slecht volgen en vanaf halverwege slalom je om de bierblikjes, en het laatste stuk ligt bezaaid met bierblikjes en mensen… Kortom, ik heb het 1x gedaan, doe het niet meer. Van beneden is een stuk overzichtelijker. Het leuke van deze route is weer wel dat je redelijk dicht bij sleutelpassages als de steilhang en Hausbergkante kan komen.

Wat ik het handigste vind is buiten Kitzbuhel overnachten. Naast beschikbaarheid is het ook nogal prijzig. Je kan prima vanuit Kirchberg of Sankt Johan met de trein naar Kitzbuhel, maar zelfs Hopfgarten of Worgl zou bv ook prima kunnen. Er komen tussen de 50 en 80k bezoekers, voor een Alpendorpje is dat een complete verkeersinfarct. Dus de trein of taxi is m.i. de enige verstandige keuze.

Het is slim om vroeg naar het stadion te gaan. Voor de meeste bezoekers is het feest belangrijker dan de wedstrijd en het feest begint vroeg, erg vroeg… Voor de gezelligheid is het slim om hier een beetje in mee te gaan.

De wedstrijd zelf is alleen via grote schermen te volgen. Dit is hetzelfde als de live registratie op tv, vanaf de Hausbergkante komen de skiërs in het stadion.

Absoluut een aanrader om een keer naar toe te gaan. Net als bijvoorbeeld de nachtslalom in Schladming. Deze zijn vrij kort achter elkaar op de kalender en zelfs goed te combineren.

Nu ik zo schrijf moet ik het ook maar weer met potlood in mijn agenda zetten :-)

Succes! En vragen, let me know!

Roel

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Top dat je de moeite hebt genomen. Dat helpt me al een stuk verder op weg. Ik ga me eerst maar eens even verdiepen in de uitvalsbasis.

Plaats een reactie