Ervaringen Salomon X Max 10 ?

Heeft er iemand ervaringen met de Salomon X Max 10 ski’s model 2018 ?
Deze zijn momenteel aan 213 EUR op snowinn.com. Lijkt een super aanbieding… Maar zij het wel goede ski’s?

Voor € 209 zou ik het direct doen. Bij € 213 twijfel ik toch een beetje…

Duijvestein had ze in het testrek staan in 1m69.

@Bay,
Morgen ben ik vanaf 8.00 uur (zomertijd) in Zoetermeer. Vanaf 10.00 uur is Duijvestein open. Als je ook komt, kijken we samen even.

Winnaar in elk geval in de categorie allround dit jaar.
http://www.worldskitest.com/de/ergebnisse-tests-und-wertunge…

Wel iets anders dan je S9’s.

Ze zijn er weer voor 216 euro. Ik twijfel enorm.

Weet iemand toevallig hoe deze te vergelijken zijn met mijn huidige ski’s, Salomon 24 hrs Max van 3 jaar oud? Ik heb nu 170 en zou dan waarschijnlijk 175 kopen.

Toevoeging: mijn niveau is circa 7-8. Ik ski al zo’n 25 jaar, laatste jaren circa 3 keer per jaar. Liefst ski ik wel ‘oude stijl’. Echt carven doe ik zelden.

Alvast dank!

*bericht bewerkt door Wetterhahn op 06 apr 2018 09:02

Wel de prijs zonder binding zo te zien…

@Wetterhahn,

Ik ken zowel de X-Max X10 als de 24 hrs max. De 24 Hrs is een stuk stabieler in geslipte bochten. De X-max is veel meer een carver, die je echt ver op de kant moet zetten voor hetzelfde gevoel van grip en stabiliteit. De X-mx X10 is bovendien wat softer in flex en wat lichter (want heeft geen metaal), wat hem denk ik voor iemand die de 24 hrs gewend is een beetje iets te soft en ‘meh’ maakt qua energie en rebound. IN dat opzicht zou de X12 een betere optie zijn, maar ook die is lang niet zo allround en stabiel als de 24 hrs.

@GiGi super dank voor je snelle reactie! Maakt een hoop duidelijk. Gezien mijn lengte en bijbehorende gewicht is een stabiele ski wel echt een pré. Ik blijf dan denk ik maar bij mijn huidige ski’s!

Blijft toch verleidelijk als je zo’n ski’s voor deze prijs ziet staan.

*bericht bewerkt door Wetterhahn op 06 apr 2018 09:29

Hier staat her verschil goed uitgelegd tussen de X10, de X12 en de X14: https://www.skimag.com/gear/salomon-x-max-x10-2017.
Ik ken alleen de voorloper, de X-kart en de X-kart max. Volgens mij waren dat de slalomversies van de 24 Hours max.

Wel de prijs zonder binding zo te zien…

4frank2 op 6 apr 2018 09:15

volgens de website is het met binding

Wel de prijs zonder binding zo te zien…

4frank2 op 6 apr 2018 09:15

volgens de website is het met binding

BaY op 6 apr 2018 13:13

Oops! Klopt inderdaad. Dacht eerder dat ik alleen bij de 155 cm versie van 360 euro de bindingen er bij zag zitten.

Plaats een reactie