Ride Rodeo vs Burton Cartel vs Union Contact Pro

Hi forumbezoekers,

ik zou graag de snowboarders onder ons vragen mee te denken over het volgende. Ik rijd nu sinds 2015 op Ride Rodeo bindingen (2015). Eerst icm lib tech skate banana en nu met een capita mercury. Nu ben ik de afgelopen jaren veelvuldig de Union contact Pro en Burton Cartel bindingen tegengekomen op het internet als hele goede bindingen. Beide ben ik nu ook op het internet tegengekomen voor resp. €156 en €188. Nu denk ik er over na 1 van beiden aan te schaffen.

De laatste tijd ben ik vooral bezig met eurocarven en daaraan gerelateerde tricks. Ik denk er ook over een korua apollo of pencil aan te schaffen.

Denken jullie dat de Burton cartel / Union contact Pro mij zullen bevallen t.o.v. Ride Rodeo of is dit om het even? Zou dan ook graag horen welk van de twee jullie zouden doen (prijsverschil geen issue).

geen burton fanboy, maar in bindingen zijn ze wel sterk.
Heb zelf de Cartels Re:Flex, vroeger had ik de EST versie.
Ik zie niet meteen of de union contact pro ‘rotatable highbacks’ hebben, maar indien niet zou ik voor de Cartels gaan.
Enige nadeel dat ik weet van de Cartel is de prijs + relatief zwaar

Proberen testen via Duijvestein?

Ik heb zelf sinds kort de union contact pro’s op mijn board zitten.
Echter heb ik ze pas een keer redelijk grondig indoor kunnen testen en die ervaring was ronduit goed.

Ze zijn erg licht en geven zoals geadverteerd een fijn ‘surfy’ gevoel (dit is vrij minimaal, maar je merkt het wel) omdat je board goed kan mee flexen rondom de bindingen vanwege de mini-disks. Persoonlijk erg prettig voor te butteren en jumps, maar eurocarven geen idee eerlijk gezegd.

Verder voelen ze zeer degelijk en stevig aan. Succes met je keuze!

geen burton fanboy, maar in bindingen zijn ze wel sterk.
Enige nadeel dat ik weet van de Cartel is de prijs + relatief zwaar

elbanaan op 28 mrt 2018 12:08

Hij heeft nu Ride bindingen die van aluminium zijn, dus waarschijnlijk zijn deze al veel zwaarder dan plastic bindingen.

Verder kan ik er niet veel over zeggen aangezien ik al ~6 jaar mijn Ride Capo’s heb. Ik weet dus ook niet wat verschillende bindingen doet met het besturen van een board(lijkt mij niet de grooste invloed, maar ik word graag gecorrigeerd). Dit jaar nieuwe stijvere schoenen gekocht en dat merk je meteen. Ik wist niet wat er gebeurde zo makkelijk draaide en zo snel reageerde het board. Misschien ligt daar ook iets?

Al weet ik niet precies wanneer iets in de eurocarve categorie valt. Ik heb ook nog nooit iemand zo plat over de piste gaan als in die filmpjes.

(Ter aanvulling, mijn boards waren de afgelopen 6 jaar: Lib Tech Skunk Apes en Nitro Quiver Pow en nu beide vervangen door Nitro Team True camber en Powfinder Morris)

*bericht bewerkt door Jeroen999 op 28 mrt 2018 14:46

Bedankt allemaal voor de reacties. @elbanaan Rotatable highbacks zijn inderdaad wel een pré, zou graag eens proberen te rijden met mijn high backs parallel aan mijn edges, dat kan niet met mn huidige bindingen. Helaas zijn die cartels die ik gezien had niet meer in mijn maat te verkrijgen. @Bartzijlstra klinkt goed. Nadeel dat ik las op internet is dat de toestrap nog wel eens van je tenen afschuift, heb jij daar ervaring mee? @Jeroen999 tav punt van schoenen versus bindingen heb je denk ik ook gelijk in. Mijn vraag kwam ook meer doordat cartels / contact pros stevig geprijsd zijn en dit dan wel mooie prijzen zijn. En het eurocarven gaat opzich wel zo plat als de filmpjes alleen lang niet zo stijlvol en hard, daar wordt aan gewerkt :)

@JSP0 Nee integendeel, ik ben juist erg tevreden over de toe straps. Ze locken mijn boot helemaal, kan me ook niet echt voorstellen dat ze er uberhaupt af kunnen schuiven. Wellicht een ouder model dat hier ooit last van had? Al zit ik wel met een 11.5 boot in de bindingen haha

*bericht bewerkt door bartzijlstra op 29 mrt 2018 09:28

Plaats een reactie