Landal greenparks in Winterberg

Heeft iemand ervaring met het nieuwe park in winterberg van Landal?
Hoe is de ligging ?

Vorig jaar geweest, net na de opening.

Het park is gloednieuw, dus aan de huisjes en kleine plaza met goed restaurant, klein zwembad en supermarkt mankeert helemaal niets. Superpark.

Het park is tegen een heuvel opgebouwd, de paden zijn daardoor erg steil. Wanneer je niet in een laaggenummerd huisje zit zul je over een gezonde conditie moeten beschikken. En winterbanden voor de auto!

De piste (ook verhuur/apresski) ligt onderaan de heuvel. Zolang de verwachte ‘eigen skilift’ er nog niet is, zul je met je spullen het steile pad op&af moeten lopen, of elke keer de auto pakken, en deze parkeren bij de receptie. Ook naar het dorp Winterberg zul je echt de auto moeten pakken.

De beoordelingen op Zoover geven ook wel een goed beeld.

Möppi heeft een beetje ruzie met de gemeente, over een waterbassin en een lopende bandlift voor de skischool Poppenberg, maar ik ga er van uit dat volgend jaar de stoeltjeslift naast het park gereed is en daarmee een behoorlijk zware klim (als je pech hebt moet je al gauw 70hm lopen, met skimateriaal en kinderen lijkt me dat niet echt gezellig) tot het verleden behoort.

wie is moppi ?

harry, is die lopende band lift al in gebruik bij skischool Poppenberg? Wij willen de kinderen in jan. daar namelijk een paar dagen op les doen.

Ik heb Tom, chef skischool Poppenberg, vorige week er over gesproken. Probleem is dat de gemeente dwars ligt. De baan staat klaar om opgebouwd te worden, het wachten is alleen op groen licht hiervoor. Uiteraard hoopt iedereen dat dit snel zal gebeuren, maar het is nog niet duidelijk wanneer dat wordt.

zie beelden op min 1.10 de huisjes rechtsboven…

http://youtu.be/275YPEptM6o

Bedankt voor de reacties en het filmpje .
Heb inmiddels het landal park geboekt eerste weekend februari dus ben benieuwd .
Ik ga normaal altijd naar de huisje van het dorint hotel en ken eigenlijk alleen de pistes van de Postwiese .
Dus ben zeer benieuwd hoe de piste bij het landal park is maar op het filmpje ziet het er top uit .

Ik ben 2 weken geleden geweest, hebben een 4p en 6p huisje gehuurd naast elkaar.
De huisjes en het park zijn erg goed, ruim opgezet en alles erop en eraan. Prima vermaakt, zaten met 10 man in de huiskamer van het 6p-huisje, ruimte zat.
Het park zelf is inderdaad vrij steil, en het is vrij ver lopen met materiaal van en naar piste. Wij lieten altijd 1 auto heen en weer rijden met het materiaal erin. Vanaf de receptie sta je zo onderaan de lift.

Plaats een reactie