Skicursus in NL voor gevorderden?

Beste Wintersporters,

Ik ski inmiddels een 15 seizoenen maar blijf steken op een bepaald niveau.
Nu de zomer in aantocht is, wat een fantastisch weer vandaag, zou ik graag mijn skills willen bijschaven.

Is er in NL een mogelijkheid om echt intensief te werken aan de puntjes op de i
Het gaat mij dan eigenlijk om echt leren goed over ruig terrein te gaan, bückels oefenen en tal van dat soort zaken.
Daarnaast kunnen er nog vele dingen worden getraind maar aankomend jaar zou ik echt eens optimaal willen genieten van alle sneeuw omstandigheden.

Helaas is een wintersportweek zo weer voorbij maar is hetgeen ik wil leren mogelijk op bijvoorbeeld indoorbanen? Een rolbaan?
Ben er totaal niet bekend mee en zou graag willen weten wie van jullie zegt zo enorme vorderingen te hebben gemaakt.

Alvast dank

Epique biedt meestal wel buckeltrainingen aan in de zomer (meestal op de borstelbaan in Huizen, de Wolfskamer): http://epique.com/skitraining/buckels

Ook zou ik de site van skitraining.nl en van snowcollege.nl in de gaten houden of ze even een mailtje sturen.

Wow wat een snelle reactie, hartelijk dank.
Snowworld is prima te doen top

“Het gaat me eigenlijk om te leren over ruig terrein / Buckels te gaan” zeg je.

Dat is “moeilijk” in Nederland te leren.
Dan zal je toch echt naar de bergen moeten gaan om de puntjes op de I te zetten.
Trainingen volgen in de Alpen bijvoorbeeld.

In Rucphen leggen ze vaak een buckelspoor aan (of wellen), er ligt een permanente buckelpiste op de Wolfskamer in Huizen, sinds vorige zomer.

Hoi Hooykaas

Tsja zoveel is ook duidelijk alleen tref ik soms niet helemaal de ideale condities om het te leren.
De perfecte bückelpiste kom ik eerlijk gezegd niet vaak tegen het zijn meer de pistes die zo zijn ontstaan in plaats van echt een goed spoor te zien of te vinden.

Het ruige terrein natuurlijk wel dat is er eigenlijk iedere wintersport wel te vinden en ik worstel daar soms nog mee. Dit seizoen toch een paar keer in de middag slush meegemaakt of toch een soort beginnende bückels en dat vind ik dan toch lastig.

De tips en links zojuist gegeven dan denk ik kijk, hoop een paar avonden of vrije dagen in het weekend intensief te kunnen trainen en eens les te krijgen of goede tips zodat het komende seizoen ik daar optimaal van kan profiteren.

Wellicht is het ter plekke boeken van les ook te doen maar volgens mij loopt dat al heel snel in de papieren of zullen er ook mensen zijn die met meerdere 1 leraar boeken en juist dit wensen te oefenen.

Ik ga mij erin verdiepen maar de tips gegeven lijken mij al enorm bruikbaar, dank daarvoor.

In een buckelspoortje op een baan kun je de techniek prima leren. Trainer staat er naast en kan alles goed zien en uitleggen.
In de Alpen zijn de buckelspoortjes vaak wat langer en de helling steiler, maar daarin kun je met je baantechniek dan verder groeien.

Ik heb zelf bij Snowsports Academy gezeten. Voornamelijk slalomgericht, maar ook buckels en allerlei andere techniek om een complete skiër te worden (met het idee dat die complete technische bagage ook weer van pas komt in de slalomcourse).

*bericht bewerkt door Hessel op 19 apr 2018 20:18

Hoi Hessel dat lijkt mij dus top. Tips, trucs en aanwijzigingen krijgen hoe mijzelf te verbeteren.
Uiteindelijk versnel ik te snel en ben dan de draad kwijt of ik stuiter alle kanten op terwijl ik meestal wel lekker begin. De bückels die ik tegenkom hebben op een bepaald punt voor mij ook weinig patroon en het wordt dan een soort overleven over de heuvels.

Ik wil het voor volgend jaar toch echt eens goed onder de knie krijgen.
Nogmaals dan voor jullie snelle en positieve tips.

De tips van Hessel en GiGi zijn zeker goed. Ga daar alvast mee beginnen.
Dan zie je later wel weer voor het vervolg daarop.

Plaats een reactie