hutten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serfaus - Fiss - Ladis

welke hutten op de piste hebben self-service, en zijn aanteraden om te gaan eten maar zijn niet te duur???

Voor niet te duur gewoon thuis blijven.
Er zijn meerdere hutten met zelfservice.
maar ga er niet vanuit dat dit voordelig is!
Wel een top skigebied!!!

Als het goedkoop moet moet je naar een andere plaats gaan maar wat een super tent is: Skihutte Masner. Met een prachtig uitzicht en een super zonnentje teven liggen daar een paar fijne pisters bij.

Lassida ook erg goed heeft ook tevens een eet tent er buiten bij naast staan uit mijn hoofd.

En de tip van de dag, is om op woensdag avond naar de Sportalm te gaan hier kun je kaasfonuen of een andere tak van fonduen heerlijk. Dit is dicht bij het middenstation. hier kun je woensdagsavond heerlijk eten tevens zijn er dan de skishows en je kunt avond skien en rodelen! Het leukst is om met zijn allen terug te gaan rodelen. De prijs hiervan is niet gering!

suc6

Hoi allen,

Inderdaad, als je goedkoop wenst te gaan, blijf dan thuis of neem zelf je lunchpakket mee. Op skireis gaan blijft een dure aangelegenheid. Maar wat de prijzen en het eten betreft, vind ik die redelijk, en dit in het ganse gebied. Zelf voorzie ik ongeveer een 15 euro/middagmaal, daar zit wel telkens een grosse Weissen in verrekend, ha ha.
Ook is het zo dat bepaalde gerechten in de éne hut beter zijn (daarvoor niet goedkoper) dan in de andere hut, maar smaken verschillen. Maar er zijn al een paar goeie hutten genoemd. Tevens zijn de 2 recentste hutten in Fiss ook de moeite om eens te proberen. Maar vergeet ook niet de kleine hutten, zoals de Wöhne, Roddelhütte, Koealm, … eens aanschuiven bij mensen en zo andere wintersportmensen leren kennen, en mogelijks extra weetjes vernemen!!

Dit jaar kunnen we eindelijk eens de Hexenseehütte aandoen, zag de klim van 1/2 uur met botten nooit zitten :-p

Was nog vergeten, hutten met self-service = de grootste hutten, Möser, Masner, Bergdiamant, Lassida & Panoramarestaurant Komperdell.

Ik denk dat dit ze zijn.

Greetz,
Dagoberd

Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar de Hexenseehütte. Door de nieuwe Masnerkopfbahn loopt er nu een piste langs. Eerder was het nogal een stukje lopen. In de voorjaarsvakantie zeker een keer proberen!

Let it snow

Geen self-service, wel een aanrader. Leithe Wirt.

De pizza’s bij de Sonnenberg zijn niet te overtreffen, de andere gerechten zijn hetzelfde. In de Bergdiamant zijn de wokgerechten weg goed. De leithe wirt is het beste restaurant als je voor een bedieningsrestaurant gaat.

Sluit me aan bij Peter en Timo. Bij Leithe Wirt moet je keertje zijn geweest; groot maar door slimme inrichting en prachtige aankleding wel erg gezellig.

Voor traditionele sfeer is bezoekje aan de Rodelhutte een aanrader, zeer rustig gelegen, met mooi uitzicht vanaf terras. Wel klein eindje klunen vanaf piste.

@Jurrian/Dagoberd: Kun je bij die Hexenseehütte ook drankje doen dan!? Dacht altijd dat dat een privéhut was van een of andere skivereniging.

@ Wil, daar ze nu echt wel pistes en liften die richting gemaakt hebben, denk ik niet dat het privé is.
Volgens mij, was het tot vorig jaar inderdaad een privéhut dit toch wel toegankelijk was voor zij die de klim van 1/2 uur zagen zitten en dit op dagen dat het weer gunstig gezind was, dus eigenlijk weinig. Maar nu ie echt wel op de kaart staat, mijn vermoeden is een hut zoals de Koestahl en ik hoop dat ze me daar zullen verrassen met een traditionele, beperkte keuken of misschien enkel iets om te drinken. Met dat laatste zou ik ook al dik te vreden zijn, wetend dat je de Masner in ietwat verder skiën andere eetgelegenheden hebt.

Dus Wil, Halverwege maart laat ik je het wel weten maar vermoed dat menig Fiss/Serfaus-liefhebber je al vroeger zal kunnen informeren.

Wij zitten altijd wel graag bij de Frommesalm (half bediening / half self-service). Prima eten, net even anders dan de grote hutten (Möser, Masner, Komperdell, BergDiamant) waar je eigenlijk overal ongeveer hetzelfde kunt krijgen. Maar vooral in een zonnetje echt een heerlijk gezellig terras!

Ohja, een biertje of warme choco bij de Schongampalm (Fiss-Nordseite, onderaan de Almbahn) is ook altijd favoriet.

De hexenseehutte is helemaal verbouwd, groot terras zit er nu bij!

In december 2010 ook in Serfaus geweest en wij vonden de Zirbenhütte ondanks zijn grootte toch erg leuk. Sfeervol ingericht, mooi groot terras ervoor met uitzicht op de pistes en lekker eten. Hieronder een paar fotootjes:

null

null

null

@Pascal: is dat die ‘nieuwe’ aan de Nordseite van Fiss onderaan de Schöngampbahn? Wij waren het afgelopen seizoen ergens anders, dus ik herken 'm niet…

Thijs,

Dat heb je helemaal correct. Wij waren er in december voor de kerstvakantie en zoals je aan de interieur-foto kunt zien was het toen heerlijk rustig.

Geen enkele eetgelegenheid in S-F-L is echt goedkoop maar de meeste zijn wel prima.
Panoramarestaurant Komperdell zou ik zelf niet aanbevelen, tussen 12.00 en 14.30 uur is het daar echt onwijs druk en veel minder sfeervol.
Hexensee-hutte is geweldig, ben benieuwd of dat zo blijft nu je er ook naartoe kan skiën.

Plaats een reactie