wintersport 18/19 boeken

Hallo allen,

Even een vraagje, normaal boek ik een wintersport vakantie vaak pas aan het einde van de zomervakantie (eind augustus) of echt last minute. Nu is dan niet altijd heel veel keuze beschikbaar dus vroeg ik mij af of nu al boeken een optie is. Alleen wanneer ik zelf op boekingssites kijk van bijvoorbeeld sunweb of bizztravel zijn ze nog niet ingericht op het nieuwe seizoen. Hoe en wanneer is boeken het beste qua keuze? (kijken jullie hiervoor bijvoorbeeld op andere sites vvv’s of iets?)

Alvast bedankt!

Op bepaalde sites staat al wel het aanbod voor komend jaar, maar websites van plaatselijke VVV’s en de Sunwebs vaak nog niet. Vaak is september of oktober vroeg genoeg en buiten de vakantieperiodes kun je nog veel langer wachten.

Wij boekten eigenlijk altijd erg laat, maar afgelopen seizoen wat eerder omdat we merken dat door de aantrekkende economie meer mensen met wintersportvakantie gaan en er dus minder beschikbaar is.

Bijkomend voordeel is dat de accommodaties die écht precies in ons straatje passen voor wat betreft prijs en geboden kwaliteit nu nog beschikbaar zijn en later wellicht niet meer. Dit geldt zeker voor skigebieden waar niet overdreven veel acco beschikbaar is, zeg maar de minder populaire gebieden onder de doorsnee wintersporter.

Een (groot) nadeel is dat het echt een gok is voor wat betreft condities.

Zie ook dit topic van GiGi: https://www.wintersport.nl/forum/topic/199776

*bericht bewerkt door Quick op 30 apr 2018 22:01

Mr. Slow

@hansiehans ik ben ook al aan het kijken.

Vorig jaar heb ik eind juli geboekt voor februari het jaar daarna. Via TUI had ik een busreis, hotel met ontbijt inclusief skipas. Helemaal perfect. Volgens mij bieden ze bij sunweb soortgelijke reizen aan. We waren toen met zijn tweeën, maar komend seizoen gaan we met zijn vijven. Ik was van plan precies dezelfde reis te boeken en hij staat al online, echter zijn er nog geen busreizen beschikbaar en zijn de kosten hoger. Ik wacht nog een maandje om te kijken of de busreizen nog beschikbaar worden. Maar een appartementje nu we met zijn vijven zijn ipv twee zou ook leuk zijn, maar we willen per see terug naar Ortisei, Italie. Moet zeggen dat ik weinig aanbod kan vinden voor de prijs die wij in gedachten hebben voor Ortisei. Wellicht dat ik een andere accommodatie kan vinden in Ortisei incl skipas en dat we de Interbus naar Italie los bij boeken mits het redelijk uit komt qua kosten. Die bus beviel nl erg goed.

Heb je inmiddels al geboekt of nog niet?

*bericht bewerkt door Snow94 op 10 jul 2018 14:04

Handig topic btw van @GiGi

Hier op inhakend… Is er ook al iets bekend over de vakanties in het buitenland? meestal is er wel een topic met het vakantie overzicht. Maar die heb ik voor 2018-2019 nog niet gevonden helaas.

EDIT: en zelf al gevonden dankzij Google Image Search XD

null

*bericht bewerkt door Waah op 11 jul 2018 11:05

Ah bedankt. Die is nog veel beter! Had nog niet op de frontpage gezocht. Niet aan gedacht. Erg handig!

@snow94 Momenteel heb ik nog niets geboekt, ik houd elke week de sunweb pagina in de gaten of er ook nieuwe opties voor ons bijkomen(groep van 7). Dit is nog niet het geval geweest helaas, daarbij zijn de gebieden die ik wel tegenkom. Waar ik ook al vaker geweest ben, op dit moment een stuk duurder dan waar wij voorheen voor hadden geboekt. Of dit nu aan de accomodatie ligt of dat echt de vakanties duurder worden heb ik niet kunnen uitzoeken. Dit aangezien er geen oude accomodaties beschikbaar zijn om te vergelijken.

Ik heb afgelopen week via Booking.com geboekt, daar zijn nu al veel appartementen gereserveerd voor periode februari-maart 2019…

Mijn ervaring is dat je beter tijdig kunt boeken. We gaan met 6 personen en wilden 3 slaapkamers en 3 badkamers…….
Na lang zoeken toch wat gevonden in Serfaus, binnen budget zelf. Dat heb ik toen ook zo snel mogelijk vast gelegd!

Beter te vroeg dan te laat……

Pray for Snow!

Plaats een reactie