Wat doet deze berg sneeuw in La Rosière?

De laatste jaren zie je regelmatig dat skigebieden aan het einde van het seizoen “restsneeuw” verzamelen en afdekken om de sneeuw te conserveren en zo een mooie basis voor het volgende seizoen te kunnen hebben. De afgelopen week zie ik echter tot mijn verbazing op de webcam van La Rosière onderstaande berg sneeuw…

null

Een week geleden lag deze er ook al en er valt mij wat op:

  1. De sneeuw is niet afgedekt
  2. Hij ligt vlak boven het dorp

Voor mij reden om aan te nemen dat de berg er niet ligt om bewaard te blijven voor volgend seizoen. Dan hadden ze hem wel afgedekt én wat hoger in het skigebied gelegd.
Maar wat zou de reden wel kunnen zijn om daar zo’n enorme berg te maken?

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Misschien ter voorbereiding van een evenement binnenkort?

Misschien ter voorbereiding van een evenement binnenkort?

Marijnt op 1 mei 2018 12:50

Als de liften nog open waren geweest, had het gekund.
De Tour de France komt er in juli, maar als ze daar iets mee willen moeten ze de sneeuw toch echt wel afdekken.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ik zal morgen (vandaag is het 1 mei, en is alles dicht in Fr) eens bellen… en vragen wat ze daar doen.

Click. Click. Peace

Ik zal morgen (vandaag is het 1 mei, en is alles dicht in Fr) eens bellen… en vragen wat ze daar doen.

Rogier op 1 mei 2018 14:41

Super, ben benieuwd!

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Hoe een hoop sneeuw op een Franse berg, commotie kan brengen in Nederland. Leuk 👍🏻

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 01 mei 2018 23:46

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Hoe een hoop sneeuw op een Franse berg, commotie kan brengen in Nederland. Leuk 👍🏻

Veenhoorn op 1 mei 2018 23:45

Ja ja: komkommertijd in wintersportland… ;-)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Komkommertijd? Plannen-maken-voor-volgend-seizoen-tijd zal je bedoelen.

Ze doen dit wel op meer plaatsen op het einde van het seizoen, de pistes kapotrijden en alles op hopen gooien. Geen idee waarom.

Bla, bla, bla.

Ik heb La Rosière gebeld, en erg vriendelijk te woord gestaan. Deze sneeuw gaan ze proberen te conserveren tot de Tour de France om als de Tour langskomt een ‘annimatie’ (Skiën, sleeën) op de pistes te kunnen doen. Net als Les Saisies een paar jaar geleden.
@bartvwg Kapotrijden van de sneeuw doen ze om meerdere redenen, soms is dat een afspraak met boeren zodat de sneeuw snel van hun akkers verdwijnt (geprepareerde sneeuw blijft anders veel langer liggen) of om simpelweg het terrein klaar te maken om met jeeps en vrachtwagens rond te kunnen rijden. Dat de sneeuw dan op hopen wordt gegooid wordt komt simpelweg omdat je de sneeuw ergens moet laten…

Click. Click. Peace

Komkommertijd? Plannen-maken-voor-volgend-seizoen-tijd zal je bedoelen.

GiGi op 2 mei 2018 09:19

Dat stadium heb ik al gehad: reserveringen zijn gemaakt! :)

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ik heb La Rosière gebeld, en erg vriendelijk te woord gestaan. Deze sneeuw gaan ze proberen te conserveren tot de Tour de France om als de Tour langskomt een ‘annimatie’ (Skiën, sleeën) op de pistes te kunnen doen. Net als Les Saisies een paar jaar geleden.

Rogier op 2 mei 2018 11:00

Bedankt voor het navragen! Dus toch voor de Tour, dan mogen ze het wel gaan afdekken. Tenzij het meer bedoeld is als geintje en ze wel zien of het lukt. Afdekken kost vast een hoop geld.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Vandaag is het dan zover: de Tour de France komt aan in La Rosière. En… die berg sneeuw heeft het warme voorjaar (grotendeels) overleefd. Ze hebben hem platgebullied, slalompaaltjes erop gezet en vanmiddag zullen er ongetwijfeld TV-beelden gemaakt worden van skiërs in Juli!

null

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie