Bouw van een chalet in Tirol

Al enkele seizoenen ben ik (te) fanatieke bezoeker van deze site. Het project waar we nu mee gestart zijn leek me een goede reden om actief lid te worden. Als er interesse voor is, houden we jullie graag op de hoogte van de voortgang tijdens het bouwproces!

Na een lange periode van voorbereiding is een maand geleden de bouw van ons chalet in See (Paznauntal) begonnen, een lang gekoesterde droom die uitkomt. De oplevering staat gepland voor eind November. Het graafwerk is begin April gestart (om te beginnen een meter sneeuw…), en heeft drie weken geduurd. Tijdens de afgelopen twee weken is men begonnen met de fundering en het storten van de achterwand. Over twee maanden zal een groot deel van de woning staan. Er is een camera gericht op de werkzaamheden, dus de voortgang is dagelijks te volgen.

Eind April

null

Begin April

null

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Erg leuk, succes met het project!

Gaaf! Is die camera ook voor ons te bekijken?

Mooi projekt ! Ga het volgen

Gaaf! Is die camera ook voor ons te bekijken?

AFB79 op 6 mei 2018 20:38

Deze link geeft altijd het laatste beeld:

null

Zoals de zien is gaan de wanden voor de begane grond (appartement van 60m2 + kelder voor de bovenwoning) er deze week in.

*bericht bewerkt door SkiTirol op 06 mei 2018 21:14

Misschien leuk om de plattegrond van de begane grond bij de webcam beelden te hebben.

null

Aan de linkerkant carport / ingang appartment (als iemand emigratieplannen heeft, het is vanwege de wetgeving bestemd voor langdurige verhuur als hauptwohnsitz). Aan de rechterkant carport en garderobe / kelder als opgang naar woning boven.

Aan de ontwerpen voor de woning boven wordt de laatste hand gelegd, die zal ik later delen.

Merci voor de link!

Hoe ga je de woning verwarmen, warmwatervoorziening dmv warmtepomp, hybride systemen ben benieuwd hoe ze in Oostenrijk daarin voorzien!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

@SEETIROL.com en @SkiTirol zijn jullie samen dit project aan het doen?

Jullie website ziet er verdraaid professioneel uit🙃
Vraagje zijn de prijzen echt 4300 tot 5500 per week???

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Hoe ga je de woning verwarmen, warmwatervoorziening dmv warmtepomp, hybride systemen ben benieuwd hoe ze in Oostenrijk daarin voorzien!

ray-boers op 10 mei 2018 09:08

Middels een lucht/water warmtepomp. Geothermisch ook vaak toegepast in nieuwbouw, maar dat is erg prijzig. Een combo van warmtepomp en zonnepanelen is denk een heel eind in de groene richting.

@SEETIROL.com en @SkiTirol zijn jullie samen dit project aan het doen?

Jullie website ziet er verdraaid professioneel uit🙃
Vraagje zijn de prijzen echt 4300 tot 5500 per week???

Birdheart op 10 mei 2018 11:30

Op vriendelijk verzoek van Rogier heb ik gebruikersnaam aangepast. One and the same.

Als je dit topic blijft volgen dan zie je later deze maand de plattegronden van de twee bovenverdiepingen. Je kunt dan zelf beoordelen of de huurprijzen hoog of gebruikelijk zijn.

@SEETIROL.com en @SkiTirol zijn jullie samen dit project aan het doen?

Jullie website ziet er verdraaid professioneel uit🙃
Vraagje zijn de prijzen echt 4300 tot 5500 per week???

Birdheart op 10 mei 2018 11:30

Denk dat het een mega project is; gezien de eindreiniging van 195,- …

Ben wel erg benieuwd ! Succes !!

Ziet er allemaal mooi uit, maar voor hoeveel personen is dit Chalet? Ik zie 4 slaapkamers en 4,5 badkamer maar zie niet voor hoeveel personen. Ik gok 8.

*bericht bewerkt door dennismaus op 16 mei 2018 15:24

10 want in 1 slaapkamer staan 2 stapelbedden.

Ziet er allemaal mooi uit, maar voor hoeveel personen is dit Chalet? Ik zie 4 slaapkamers en 4,5 badkamer maar zie niet voor hoeveel personen. Ik gok 8.

dennismaus op 16 mei 2018 15:09

10 want in 1 slaapkamer staan 2 stapelbedden.

japser op 16 mei 2018 17:03

Ik zet volgende week de plattegronden hier neer! Er komen 10-13 bedden in de bovenwoning.

Leuk! Ga het volgen! En succes!

Bergen + Sneeuw = ❤

Zijn er grote verschillen tussen de NLse manier van bouwen en de Oostenrijkse?

Zijn er grote verschillen tussen de NLse manier van bouwen en de Oostenrijkse?

Skizoeker op 19 mei 2018 10:41

Ik ben nooit betrokken geweest bij de bouw van een huis in Nederland, dus lastig inschatten. Voor zover ik kan beoordelen zijn voornamelijk de fundering (graven vs. heien) en de isolatie het grote verschil. Totale wanddikte van ongeveer 45cm, en een dak van tegen de 50cm dik. De constructie is ook berekend op sneeuwval, iets wat in Nederland ook (helaas) niet aan de orde is.

Verder wat vreemde blikken omtrent sommige maten in het ontwerp (deuren van 210 hoog ipv 200, bedden van 210 ipv 200, etc.).

De eerste verdieping is zo goed als klaar (grofbouw), de komende weken gaat het dak erop. De tweede verdieping heeft een nokhoogte van bijna 6 meter, hopelijk is de constructie goed te zien op de webcam.

null

*bericht bewerkt door SkiTirol op 28 mei 2018 22:17

@SkiTirol je komt uit België, of vergis ik me?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Wat voor regeling ga je in huis gebruiken voor de aansturing klimaat?

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Deuren zijn in NL zelfs 231 hoog in de nieuwbouw…
en op sneeuw berekend zijn de huizen ook, maar wel minder dikke laag als daar vermoed ik …

Bedden van 210?

Vertel eens waar ik vakantie huizen kan vinden met van die lange bedden?

9 van de 10 keer lig ik opgevouwen tussen hoofd en voeteneind ;-)

@SkiTirol je komt uit België, of vergis ik me?

Birdheart op 31 mei 2018 22:08

Nope, Nederland. Nog nooit een huis laten bouwen hier.

Deuren zijn in NL zelfs 231 hoog in de nieuwbouw…
en op sneeuw berekend zijn de huizen ook, maar wel minder dikke laag als daar vermoed ik …

Space_NL op 4 jun 2018 08:34

230 heb ik ook over nagedacht. Verdiepingen zijn echter 250, dus dan niet in verhouding. Veel deuren zijn 90cm breed, ipv standaard 80… Binnenkort sanitair en keuken aftekenen, dat zal allemaal ook wel een paar cm omhoog moeten.

achteraf vraagje: heb je geen ‘last’ gehad met de buren? het huis staat wel heel dicht op de twee huizen er naast, je neemt toch wel een deel van het uitzicht naar de zijkant weg.

Deuren zijn in NL zelfs 231 hoog in de nieuwbouw…
en op sneeuw berekend zijn de huizen ook, maar wel minder dikke laag als daar vermoed ik …

Space_NL op 4 jun 2018 08:34

In Nederland houden we rekening met 1m1/mm2 sneeuw. Meer is niet nodig volgens de achterliggende normen. Is in ieder Europees land gelijk.
Ik heb ooit moeten leren waarom alles hoger geen rekenkundig extra belasting oplevert. Maar zou dat niet zo op kunnen lepelen zonder na te zoeken.

*bericht bewerkt door Birdheart op 04 jun 2018 11:26

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Leuk om te volgen. Het lijkt wel of er wat andere regels mbt de veiligheid zijn in Europa. In Nl ben je de pineut als zo hoog zonder steiger bouwt.

Leuk om te volgen. Het lijkt wel of er wat andere regels mbt de veiligheid zijn in Europa. In Nl ben je de pineut als zo hoog zonder steiger bouwt.

Skizoeker op 6 jun 2018 21:40

Steiger is niet het probleem, het gaat om valgevaar. Link en rechts is valbeveiliging aangebracht. in het midden zijn de poriso-blokken hoog genoeg opgemetseld waardoor het nauwelijks valgevaar meer is.
op te merken valt dat de ladder enigszins steil staat opgesteld en dat deze niet geborgd lijkt.

edit: de afbeelding wat altijd het laatste beeld laat zien, geeft inderdaad wel een ander beeld. hier zijn ze de 3e laag aan het bouwen en hier is nog geen valbeveiliging aangebracht.

*bericht bewerkt door Veenhoorn op 07 jun 2018 14:55

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

achteraf vraagje: heb je geen ‘last’ gehad met de buren? het huis staat wel heel dicht op de twee huizen er naast, je neemt toch wel een deel van het uitzicht naar de zijkant weg.

SkiBeppie op 4 jun 2018 11:24

Er kan niet zomaar gebouwd worden. De gemeente gaat serieus om met de procedures. De buren hebben inspraak en mogelijkheid tot bezwaar. Zolang je ontwerp aan de voorwaarden voldoet is er echter weinig op in te brengen. Woning is min. 4 meter uit de erfgrens. Dat is ook voor de buren, dus er zit minimaal 8 meter tussen.

Leuk om te volgen. Het lijkt wel of er wat andere regels mbt de veiligheid zijn in Europa. In Nl ben je de pineut als zo hoog zonder steiger bouwt.

Skizoeker op 6 jun 2018 21:40

Er komt voor aardig wat geld een bouwplaatscoordinator aan te pas, ook dat is een van de voorwaarden.

De definitieve versies van de plattegronden voor de woning op de twee bovenste verdiepingen. Op de eerste verdieping 4x slaapkamer en-suite, op de bovenste verdieping een grote loftruimte (5.7m nekhoogte), enerzijds woonkeuken en anderzijds zithoek. De bouw van de dakconstructie laat niet lang meer op zicht wachten…

null

null

*bericht bewerkt door SkiTirol op 09 jun 2018 13:37

Het dak zit er inmiddels voor 80% op. Aan de binnenkant blijft het houten dak zichtbaar. Binnenkort gaan de vensters er in - waterdicht dus. Aan de binnenzijde is men volop in de weer met leidingwerk (90% daarvan gaat op de betonnen vloer, later weer volgegoten met een afdeklaag van c. 20cm).

null

Eind Juni zijn we in See geweest voor de ‘grundsteinlegung’ - beter laat dan nooit. Een traditie van de aannemer, het inmetselen van een houten kistje met de krant en persoonlijke spullen.

null

Een panaroma foto om een idee te krijgen van de ligging. Aan de overkant de Verwallgruppe, met als hoogste punt de Hoher Riffler (3.168m). Aan de linkerkant is Kappl te zien, met daarachter de Saumspitze en de Seespitze.

null

Mooi om te volgen. Gaan jullie er ook zelf wonen en werken ze net zoals in nl met een spouwmuur?

Plaats een reactie