Wat is de functie van deze paal?

Afgelopen week kwam ik in St Luc (Val d’Anniviers) deze paal tegen iets buiten de piste. Weet iemand wat de functie van deze paal is? Voor zover ik dat kon zien, zat er geen binnenwerk in. Het verbaasde me overigens om een pistenbully bezig te zien die hele hopen sneeuw aan het verplaatsen was. Weet iemand waarom dat is?

null

Niemand een idee?

@Rogier kan daar wellicht antwoord op geven?

Ik ben aan het zoeken, en overleggen met @Roel maar wij durven het allebei niet met zekerheid te zeggen. Het ziet er vrij provisorisch uit.

Waar wij aan dachten maar waar ook meteen veel mitsen en maren bij zijn is een ‘regenmeter’ of een ‘thermometer’. Maar beide zouden geen topper zijn ;-)

Ik zoek even door.

Click. Click. Peace

Is het een soort grondboor? Die net op sneeuwhoogte uitkomt waar dan bovenin dat kommetje een bord/bewegwijzering in geplaatst kan worden?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Terwijl iedereen zoekt naar het doel van het ding blijkt het over een aantal weken een stuk kunst te zijn van de lokale kunstenaar. Provisorisch, nikszeggend, misplaatst en politiek correct kunnen iig al afgestreept worden van het lijstje waar dat soort voorwerpen tegenwoordig aan moeten voldoen.

Terwijl iedereen zoekt naar het doel van het ding blijkt het over een aantal weken een stuk kunst te zijn van de lokale kunstenaar. Provisorisch, nikszeggend, misplaatst en politiek correct kunnen iig al afgestreept worden van het lijstje waar dat soort voorwerpen tegenwoordig aan moeten voldoen.

btbt op 10 mei 2018 11:48

Het is uitgesloten dat het gaat om een kunstobject. Deze palen zijn wel degelijk geplaatst met een doel, maar welk? De kunstobjecten die je in dit gebied aantreft, zijn nader omschreven: https://www.valdanniviers.ch/toerisme/planeten-route.html…

Niemand een idee?

ErikM op 9 mei 2018 09:32

Taaltechnisch een mooie vraag! ;-)
Maar deze iemand heeft ook geen idee…

...ski-addict...

Is volgens mij een GPS-paal, handig voor de pistebully.

Ben ik nu “niemand”?.

Landmeting??

Dienten Die Alte schule

Is het misschien door de vormgeving beter zichtbaar `s avonds? Rijmt alleen niet met dat witte bakje bovenop…

Ik was vanmorgen op Schiphol waar de kleinere kisten staan.
Ze zijn daar zwaar aan het bouwen.Landingsbaan/wegen.
Ik zag daar ook zo’n ding staan.
Ik hou het op GPS paal/landmeten.

Er zit inieder geval geen vogeltje in!

Zou het geen soort meteostation kunnen zijn t.b.v. aansturing van sneeuwkanonnen? Uit nieuwsgierigheid ben ik even gaan googlen en zag dat Technoalpin ook een soort weerstation produceert. Weliswaar niet identiek aan dit exemplaar, maar het lijkt mij wel een redelijk plausibele aanname:

https://www.technoalpin.com/en/news/new-technoalpin-meteo-st…

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Plaats een reactie