Nieuwe ski's 2018-2019

Ok thx voor de uitleg! Ik ben trouwens grote fan van die curv reeks. De gt is mij vorig jaar enorm goed bevallen.

Schiheil ⛷🏂🎿

Weet iemand of Fischer terug gaat naar de Superior lijn? Ik zie ze niet op hun website (nieuwe collectie).
Echter pretendeert Conrad dat het de 18/19 collectie is.

https://www.sport-conrad.com/en/products/fischer/rc4-superio…

Weet iemand hoe dit zit?? Heerlijke ski, en m’n oude superiors zijn bijna op!

Volgens mij is het de 17-18 versie, ook gezien de print die in de line-up van vorig seizoen past. Niet dat het uitmaakt…

Salomon ziet er mooi uit qua design. Ben benieuwd wat de consumenten slaloms doen op de sneeuw.

Schiheil ⛷🏂🎿

Ben opzoek naar een nieuwe uitdagende ski. Heb nu nog Rossignol Radical World Cups GS uit 11-12… Erg stugge en zware ski maar is werkelijk waar heerlijk te skien. Nu heb ik de neiging om wat nieuws te proberen, stapje hoger. Zoja wat is een beetje een aanrader? Eis ze moeten uitdagend zijn, niet speels en makkelijk te skien graag.

Heb een dag op Saxe RC ski’s geskied, die gaven je lichaam aan het einde van de dag een voldoening…

*bericht bewerkt door Tim. op 21 sep 2018 19:28

Als je een stapje hoger wil, kom je al gauw bij de FIS en Master modellen uit. Elk merk heeft die.

Ik heb zelf een Head wc rebels GS rd van 192 cm lang
Radius 30 meter. Das toch een heel ander verhaal dan een cheater GS hoor. De eerste keer weet ge niet wat ge mee maakt op zo een ski! Het ziet er zelf helemaal anders uit ( bijna recht zoals de oude latten van vroeger) en steenhard bijna niet te buigen.

Ze hebben dus vooral snelheid nodig! Eens je er aangewend bent is dit wel heerlijk. Maar ik maar eerlijk zijn! Een dagje lekker ontspannen knallen is het naar mijn gevoel niet. Het dient om wedstrijden te doen en te skiën op afgespannen pistes.
Maar das uiteraard maar mijn eigen bescheiden mening.

Y

Schiheil ⛷🏂🎿

Tussen de consumenten (cheater) GS’sen en de FIS-modellen zitten ook nog de ‘Pro’-modellen die sommige merken aanbieden: latten met de geometrie van een cheater, maar de constructie, tune en raceplaat die je meestal bij de FIS-modellen vindt.

Völkl Racetiger GS Pro
Head Worldcup ebels i.Speed Pro
Rossignol Hero Elite LT TI R22 (is ook een Dynastar versie van, ik dacht op de print na identiek)
Blizzard WRC Racing met Marker Piston Plate
Fischer RC4 The Curv (wat allrounder, maar wel met de stabiliteit, demping, raceplaat en uitdaging van een Pro-ski)

Idd @ Gigi en deze zijn voor 99,9% van de skiërs veel leuker te skiën dan de Fis modellen.

Schiheil ⛷🏂🎿

Als de pro modellen een beetje traag blijken te zijn is er nog 1oplossing 😂😂🕺⛷

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/faed98d3195d152a90c19579...

Schiheil ⛷🏂🎿

Ja, en hoe gaat hij die in de lockers krijgen…

Ja, en hoe gaat hij die in de lockers krijgen…

DrPhil op 22 sep 2018 11:31

Niet. Hiervoor heb je nou een depot nodig… ;)

@Gigi heb je wel eens op die eerste twee geskied, eventueel ook andere mensen die een review er over kunnen schrijven? De Völkl of Head spreken me wel aan.

De Völkl heb ik geskied. Smooth, erg krachtig, super stabiel, kost veel en goede input die ik technisch noch conditioneel echt goed kon leveren. Ligt als een huis, en is ook ongeveer even manoeuvreerbaar. Maar voor sterke goede skiërs echt top denk ik.
De Fischer Curv heb ik ook geskied. Zelfde verhaal en net iets handelbaarder als je zachte sneeuw hebt, je trekt dan iets minder diepe troggen.

Dit is ook een ski die tussen de Fis GS en de cheaters zit.
Heb zelf alleen de Fis slalom geskied van dit merk en het was de beste slalom lat waar ik ooit op gestaan heb. Zeer technisch maar zo direct en stabiel…

https://augment-sports.com/p/skis/augment-gs-world-cup-pro/…

null

Schiheil ⛷🏂🎿

Als de pro modellen een beetje traag blijken te zijn is er nog 1oplossing 😂😂🕺⛷

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/faed98d3195d152a90c19579...

Yoeri- op 22 sep 2018 11:20

Op Aspen Wilrijk?

Ja das idd op Aspen. Was voor een Marketing ding en promo van een permanent wax.

Schiheil ⛷🏂🎿

De nordica enforcer 100 past precies in wat je opnoemt. Je kunt hem redelijk rustig skiën en tegelijkertijd op mach12 zoals de Fransen zeggen… de bonafire vond ik ook lekker skiën trouwens… maar heb ik minder ervaring mee

Rogier op 2 sep 2018 20:11

Ik heb de Enforcer inmiddels in huis. Ook mede wintersporter Mathijs blij gemaakt met een goedkope binding.

Nu de vervolgvraag op welke positie zal ik de binding laten zetten voor 70% piste en 30% freeride. Maw een combi van float en wendbaarheid. Park ben ik niet te vinden.

Ik wil dit jaar mijn eerste eigen ski’s kopen. ik ben21 jaar 1.89m en heb veel ski ervaring. Ik twijfel tussen: Fischer RC4 Worldcup GS Masters Curve, Fischer RC4 The Curv CB en Fischer RC4 Worldcup RC . Ik hou van snel curven en actief skien niet off piste. editIemand tips/ervaringen?

*bericht bewerkt door timste op 19 okt 2018 02:00

De nordica enforcer 100 past precies in wat je opnoemt. Je kunt hem redelijk rustig skiën en tegelijkertijd op mach12 zoals de Fransen zeggen… de bonafire vond ik ook lekker skiën trouwens… maar heb ik minder ervaring mee

Rogier op 2 sep 2018 20:11

Ik heb de Enforcer inmiddels in huis. Ook mede wintersporter Mathijs blij gemaakt met een goedkope binding.

Nu de vervolgvraag op welke positie zal ik de binding laten zetten voor 70% piste en 30% freeride. Maw een combi van float en wendbaarheid. Park ben ik niet te vinden.

SPAM op 11 okt 2018 19:47

@Spam Ik weet niet of je ze al gelonteerd hebt, maar ik zou zeggen gewoon de standaard van Nordica aanhouden, dus zeker niet naar voren (in het midden). Dat skiet heel veel beter. En is minder fout gevoelig.

Click. Click. Peace

@Timste
Als je met ‘snel carven’ elkaar snel opvolgende gesneden bochten bedoelt, is een GS ski wellicht niet de beste keus. Dat even terzijde…

De drie ski’s die je noemt zijn drie verschillende categorieën eigenlijk.
RC4 Worldcup RC: de consumenten GS ski. Klassieke bouw, stevig, precies, maar wel met (goede) recreanten als doelgroep. En met een rail-binding (dus geen raceplaat).
RC4 The Curv: dezelfde doelgroep, maar met wat afwijkende bouw. Iets breder, gebruik van DTX (een materiaal dat extra stijfheid biedt, vooral in de torsie) en een raceplaat voor extra accelleratie en demping. Iets allrounder in gebruik dan de Worldcup RC als het om omstandigheden gaat, maar het scheelt niet veel.
RC4 Worldcup Master GS: een master-ski (ik heb hier niet op geskied, op de andere twee wel). Een carve-machine. Iets anders dan volle bak racen in grote GS bochten moet je niet verwachten van zo’n ski. Recreatief skiën op deze ski’s is niet leuk, daar is de ski ook helemaal niet voor bedoeld. Zo’n ski zou ik alleen iemand aanraden die GS races wil winnen.

Een van de eerste twee is dan de beste optie. Maar andere merken dan Fischer bieden vergelijkbare modellen aan. Völkl Racetiger GS UVO (zonder raceplaat), Völkl Racetiger GS Pro (mét raceplaat), Blizzard WRC (zonder raceplaat), Blizzard WRC Racing WC Piston Plate (mét raceplaat), Head Worldcup Rebels i.Speed (zonder plaat), Head WOrldcup Rebels i.Speed Pro (mét raceplaat), Rossignol Hero Elite LT TI (zonder plaat), Rossignol Hero Elite LT TI R22 (mét raceplaat), Dynastar Speed WC GS (zonder plaat), Dynastar Speed Worldcup GS R22 (mét raceplaat). Of je die raceplaat nodig hebt? Vast niet. Maar ze zijn er dus in overvloed.

*bericht bewerkt door GiGi op 19 okt 2018 07:52

Gigi, bedankt voor je gedetailleerde inzichten. Ik bedoelde lange brede bochten op snelheid. de world cup ski’s vallen af. mijn eerste keus is de rc4 gs omdat ik daar al op heb geskied en Fischer erg fijn n vindt skien de Curv heb ik geen ervaring mee. van de andere merken heb ik geen gs ski’s getest, Kan dit ergens in Nederland? in december daar ski’s testen zulle n de ski’s een stuk duurder worden( ik wil een modelletje van een jaar oud. Ik ga. nog maar even goed nadenken en rondkijken bedankt!

Gigi, bedankt voor je gedetailleerde inzichten. Ik bedoelde lange brede bochten op snelheid. de world cup ski’s vallen af. mijn eerste keus is de rc4 gs omdat ik daar al op heb geskied en Fischer erg fijn n vindt skien de Curv heb ik geen ervaring mee. van de andere merken heb ik geen gs ski’s getest, Kan dit ergens in Nederland? in december daar ski’s testen zulle n de ski’s een stuk duurder worden( ik wil een modelletje van een jaar oud. Ik ga. nog maar even goed nadenken en rondkijken bedankt!

timste op 19 okt 2018 13:59

Ski’s testen is - buiten de testevenementen om - maar beperkt mogelijk. IN Ischgl op de Idalp zit een testcenter waar ze veel van deze modellen hebben. Sport Nenner op de Hintertuxer Gletscher heeft oko testmogelijkheden en een groot aantal van dit kaliber ski’s.
In Nederland kan je alleen terecht bij Duijvestein in Landgraaf of Zoetermeer, maar dan hebben we het denk ik alleen over de Atomic G9 en de Elan GSX die te testen zijn in dit segment.

De nordica enforcer 100 past precies in wat je opnoemt. Je kunt hem redelijk rustig skiën en tegelijkertijd op mach12 zoals de Fransen zeggen… de bonafire vond ik ook lekker skiën trouwens… maar heb ik minder ervaring mee

Rogier op 2 sep 2018 20:11

Ik heb de Enforcer inmiddels in huis. Ook mede wintersporter Mathijs blij gemaakt met een goedkope binding.

Nu de vervolgvraag op welke positie zal ik de binding laten zetten voor 70% piste en 30% freeride. Maw een combi van float en wendbaarheid. Park ben ik niet te vinden.

SPAM op 11 okt 2018 19:47

@Spam Ik weet niet of je ze al gelonteerd hebt, maar ik zou zeggen gewoon de standaard van Nordica aanhouden, dus zeker niet naar voren (in het midden). Dat skiet heel veel beter. En is minder fout gevoelig.

Rogier op 19 okt 2018 07:48

Ik heb ze nog niet gemonteerd maar ben nog steeds op zoek naar de juiste positie. Nordica reageert niet. De ski heeft 2 ribbels op de topsheet in het midden. Is dat midsole of moet ik met mijn wensen nog iets naar achteren en zo ja hoeveel?

Blijft een vraag

Kan je een foto maken? Die ribbels zijn denk ik de factory line waarmee je inderdaad het midden van je schoen moet uitlijnen. Ik gok dat de voorste de freestyle stand is en de achterste de freeride stand. Die laatste moet jij dan hebben. Kan @Rogier dit bevestigen?

*bericht bewerkt door GiGi op 20 okt 2018 10:04

Ik zal ff een foto maken maar beide ribbels zitten op gelijke hoogte. 1 links en 1 rechts naast de sidewall op de topsheet.

Dat lijkt het erop dat dat DE factory line is. Uitlijnen met het midden van de schoen.

Net ff foto gemaakt. Ribbels zitten 88 cm van tail en 104 cm van tip evenwijdig aan elkaar links en rechts van de ski in de topsheet. Gezien de positie zou dit idd wel eens de “standaard” plek kunnen zijn.

null

De ene is erg zichtbaar de andere zit precies op dezelfde plek aan de andere zijkant van de ski.

Plaats een reactie