Nieuwe ski's 2018-2019

Ja dat is factory line! En gebruik die! Daarmee skiet de ski heerlijk. Deze ski is zeker niet gemaakt om meer naar voor te skiën…

Click. Click. Peace

Ja dat is factory line! En gebruik die! Daarmee skiet de ski heerlijk. Deze ski is zeker niet gemaakt om meer naar voor te skiën…

Rogier op 20 okt 2018 19:38

Top! Dan gaat de binding op die plek. Ik kan niet wachten na al die reviews.

Het is zo januari. 😉

Het is zo januari. 😉

Annie-s op 20 okt 2018 22:15

Yep maar zit nog in heftige twijfel of ik de K2 finaal afski of ik de bindingen nu al op de Nordica zet.

Verstand versus hart

Neem ze allebei mee, goede sneeuw, slechte sneeuw. Je kent het wel.

Neem ze allebei mee, goede sneeuw, slechte sneeuw. Je kent het wel.

Annie-s op 20 okt 2018 22:36

Kan niet @Annie-s, hij gaat de bindingen overzetten van de k2’s. Dus op beide skiën wordt hem niet. ☺️

Winter is coming

Oh jee een luxe probleem. 😉

Begin november ga ik 8 dagen testen in Sölden en op de Stubaier Gletscher. Ski’s die ik wil skiën zijn eigenlijk allemaal nieuwe ski’s voor seizoen 2018-2019:

Blizzard Firebird-lijn (zowel de nieuwe SRC en WRC als de opvolgers van de RC TI)
Blizzard Rustler 9
Völkl Racetiger SL en GS
Völkl Deacon 74 en 76
Head V10, V8 en V6
Rossignol Hero Elite Lt, ST en MT en ST Plus
Rossignol Experience 84, 88 en 94
Salomon S/Max Blast, 12 en 10
Nordica GSR, SLR en Spitfire Pro

De meeste andere nieuwe modellen voor 2018-2019 (allmountain en freeride vooral) heb ik afgelopen maart al geskied.

En nog wat ski’s die niet nieuw zijn, maar die ik nog nooit geskied heb:
Fischer pro Mtn 95 TI
Fischer RC4 Speed
Dynastar Speedzone 10 TI
Dynastar Speedzone 9 CA

Zijn er nog andere heel specifieke wensen? Ik beloof niks…

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de nieuwe en oude Rossi LT. Oh nee, ik ga geen ski’s kopen dit seizoen :)

Edwin van Riel

Ben wel benieuwd naar het verschil tussen de nieuwe en oude Rossi LT. Oh nee, ik ga geen ski’s kopen dit seizoen :)

evr66 op 24 okt 2018 12:37

Dat neem ik me ook voor elke keer als ik ga testen… Haha. Risico van het vak. Maar ik heb in de afgelopen jaren niets geskied wat ik liever zou hebben dan wat ik nu heb, dus tot nu toe is het meegevallen. Hoewel die Deacons wel eens roet in het eten zouden kunnen gooien… We’ll see.

@GiGi: wat is de reden dat je wat extra verwacht van die Deacons?

Edwin van Riel

Iets meer veelzijdigheid in verschillende sneeuwcondities dan mijn Racetiger GS. Ik race niet en gebruik ze als allround pisteski. Wat ze perfect doen, maar het kan in zachte omstandigheden nog beter. Hoewel ik dan natuurlijk ook nog mijn Kendo’s heb… Luxeproblemen. En die € 700 + van die Deacons vind ik geen fijne eigenschap. Dus ik denk dat het gewoon de Racetigers blijven hoor.
Maar je zou maar verliefd worden op een andere ski. Dan volgen pijnlijke keuzes.

Tsja, vind 700 EUR voor een relatief kleine verbetering een boel geld. Weet niet hoe het bij jou werkt, maar deze industrie draait toch voor een groot deel op impuls aankopen, althans bij mij vaak wel :) Eerst ff zien of ik nog een setje kingpins kan omruilen (recall) voor eind volgende week.

Edwin van Riel

Eerst maar eens op skiën. Ik denk ook dat het het niet waard is hoor. Zeker omdat ik nog steeds zo happy ben met mijn huidige ski’s.

De Deacons zijn wel lekker. Maar zolang mijn Racetigers nog leven ga ik ze niet aanschaffen.

Plaats een reactie